Největší světový vyhledávací gigant, americká společnost Google Inc, kupuje službu DoubleClick od firmy Hellman&Friedman, která DoubleClick vlastní od roku 2005.
DoubleClick, umožňující společnou spolupráci obchodníků, agentur a provozovatelů webů, patří k nejdůležitějším hráčům na poli digitálního marketingu.
„Naší vizí je udělat internetovou reklamu lepší – méně otravnou, efektivnější a užitečnější,“ řekl spoluzakladatel a prezident Googlu, Sergey Brinn, v pátečním tiskovém prohlášení. „Společně s DoubleClickem udělá Google z internetu místo, které bude pro koncové uživatele, inzerenty a webové provozovatele ještě přívětivější.“
Nákup DoubleClicku za 3,1 mld. dolarů je největší investicí v historii Googlu. Za ní následuje koupě YouTubu za 1,65 mld. dolarů v říjnu minulého roku. Stojí za zmínku, že o koupi DoubleClicku se ucházely i společnosti Microsoft a Yahoo, ale Google je svoji nabídkou porazil.