Google: search je pro retail klíčovým marketingovým nástrojem

ITbiz.cz, 27. leden 2011 16:43 0 komentářů

Lokální průzkum, který pro společnost Google realizovala agentura TNS, odhalil, že internetové vyhledávače pro české internetové obchodníky představují jeden z hlavních marketingových nástrojů.

Google logo
Konkurenční výhoda searche oproti jiným kanálům prý spočívá v tom, že dokáže zachytit aktuální poptávku, a zároveň být obchodním kanálem, který pomáhá generovat zisky. Průzkum odhalil například to, že vyhledávače jsou velmi důležité nebo extrémně důležité pro nalezení informací o domácích spotřebičích (96% respondentů), spotřební elektronice (94% respondentů) a potřebách pro zahradu (81% respondentů). Zákazníci se přitom orientují převážně podle ceny, tu absolutně upřednostňuje až 89 % respondentů.

"Internetový vyhledávač je pro nás klíčovým marketingovým nástrojem, který nám přináší podstatnou část celkové návštěvnosti. Snažíme se ho tedy využívat naplno a v rámci textové reklamy rosteme meziročně zhruba o 100%, což se nám daří díky precizní optimalizaci reklamy, ale též vynalézavosti týmu," prohlašuje Petr Král, marketingový ředitel internetového obchodu Mall.cz .

Jeho názor potvrzuje také Jiří Matoušek, marketingový manager společnosti Datart, který tvrdí: "Věříme ve zdravý selský rozum a z něho plynoucí rozhodování a řízení marketingových aktivit. Internetový vyhledávač je proto pro nás více než jen zajímavý zdroj obratu, je to i indikátor nových trendů a také budoucí zákaznické poptávky."

Podle Google většina kamenných řetězců zatím výhody cílené online reklamy ignoruje a nechává se tak online shopy zbytečně připravovat o zisk.

Parametry průzkumu:
• Cílová skupina: internetoví uživatelé
• Vzorek: 1000 respondentů
• Věk: 14+
• Metodologie: online dotazník
• Sběr dat: listopad 2010


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů