Google v Česku roste na úkor ostatních vyhledávačů

26. listopad 2008 11:17 0 komentářů

Internetinfo_logo

Seznam je stále nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na Internetu, však za poslední rok přeci jen mírně poklesl. Google oproti tomu roste a jeho podíl ve vyhledávání je již přibližně třetinový. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.

Podíl vyhledávače Seznam se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za období od června do října 2008 snížil o téměř dva procentní body z původních 62,8 % na 60,9 %. Přesto jde stále o hodnotu, se kterou může být provozovatel největšího českého vyhledávače jistě spokojen.

Pozice vyhledávače Google oproti tomu během sledovaného období posílila. Z původních 28,9 % se za poslední dvě sledovaná období, tedy od října 2007, jeho podíl zvýšil o téměř čtyři procentní body až na 32,6 %. Google tak již dosahuje na třetinu českého vyhledávání, přičemž Česká republika je jednou z pěti zemí, kde nemá v oblasti vyhledávání majoritní podíl.

Je však také třeba zmínit, že reálný podíl vyhledávače Google je vyšší, protože jeho vyhledávání využívá také Atlas. V nejbližší době chystá přechod na stejnou technologii i Centrum, což pozici Googlu ještě posílí.

Vyhledávání na portálech Centrum a Atlas, které dnes již mají společného provozovatele, je méně používané. Centrum dosahuje ve vyhledávání pouze 2,6 %, Atlas dokonce klesl těsně pod 1 %. Podíl historicky sledovaného vyhledávače Jyxo je v současné době s hodnotou 0,1 % již vyloženě okrajový.

"Z výsledků měření je patrné, že Google je ze sledovaných vyhledávačů jediným, jehož podíl od letošního června narostl. Seznam však i přesto své prvenství bezpečně uhájil a jeho náskok je stále velmi výrazný," komentuje výsledky měření Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.

Metodika:
Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 654 položek.

Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.

Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V nejnovějším měření bylo do vzorku zařazeno téměř 25 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.

Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.

O NAVRCHOLU.cz


NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.


Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita bude za pár let běžnou záležitostí

ČTK , 17. srpen 2017 12:58

Za pět, šest let bude běžné, že si turisté při návštěvě zahraničních metropolí nasadí speciální brýl...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podíl internetových kurzových sázek v ČR loni vzrostl na 88 %

ČTK , 17. srpen 2017 10:00

Velký podíl na internetových sázkách tvoří live sázky, které lze uzavírat opakovaně v průběhu zápasu...

Více 0 komentářů

Za polárním kruhem má vzniknout rekordní datové centrum

ČTK , 17. srpen 2017 08:00

V norském městě Ballangen, které se nachází za polárním kruhem, má vzniknout největší datové centrum...

Více 1 komentářů

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů