Google v Česku roste na úkor ostatních vyhledávačů

26. listopad 2008 11:17 0 komentářů

Internetinfo_logo

Seznam je stále nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na Internetu, však za poslední rok přeci jen mírně poklesl. Google oproti tomu roste a jeho podíl ve vyhledávání je již přibližně třetinový. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.

Podíl vyhledávače Seznam se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za období od června do října 2008 snížil o téměř dva procentní body z původních 62,8 % na 60,9 %. Přesto jde stále o hodnotu, se kterou může být provozovatel největšího českého vyhledávače jistě spokojen.

Pozice vyhledávače Google oproti tomu během sledovaného období posílila. Z původních 28,9 % se za poslední dvě sledovaná období, tedy od října 2007, jeho podíl zvýšil o téměř čtyři procentní body až na 32,6 %. Google tak již dosahuje na třetinu českého vyhledávání, přičemž Česká republika je jednou z pěti zemí, kde nemá v oblasti vyhledávání majoritní podíl.

Je však také třeba zmínit, že reálný podíl vyhledávače Google je vyšší, protože jeho vyhledávání využívá také Atlas. V nejbližší době chystá přechod na stejnou technologii i Centrum, což pozici Googlu ještě posílí.

Vyhledávání na portálech Centrum a Atlas, které dnes již mají společného provozovatele, je méně používané. Centrum dosahuje ve vyhledávání pouze 2,6 %, Atlas dokonce klesl těsně pod 1 %. Podíl historicky sledovaného vyhledávače Jyxo je v současné době s hodnotou 0,1 % již vyloženě okrajový.

"Z výsledků měření je patrné, že Google je ze sledovaných vyhledávačů jediným, jehož podíl od letošního června narostl. Seznam však i přesto své prvenství bezpečně uhájil a jeho náskok je stále velmi výrazný," komentuje výsledky měření Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.

Metodika:
Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 654 položek.

Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.

Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V nejnovějším měření bylo do vzorku zařazeno téměř 25 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.

Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.

O NAVRCHOLU.cz


NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.


Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

T-Mobile od dubna nabídne nové neomezené tarify s více daty

ČTK , 28. březen 2017 13:24

Mobilní operátor T-Mobile od 2. dubna nabídne novou řadu neomezených tarifů se zvýšeným objemem dat....

Více 0 komentářů

XS3200: nové úložné systémy SAN pro firmy

Pavel Houser , 28. březen 2017 13:00

Nová řada společnosti QSAN nabízí až 26 hotswap pozic SFF 2,5“ v 2U rack skříni....

Více 0 komentářů

Co Češi objednávají nejčastěji online

ITBiz.cz , 28. březen 2017 11:00

Oblečení, kosmetika a knihy. To jsou tři nejpopulárnější druhy zboží, jak je na internetu nakupují ž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu....

Více 0 komentářů

Do Prahy dnes poprvé přijede šéf Microsoftu Satya Nadella

ČTK , 28. březen 2017 07:00

Nadella do české metropole přijede poprvé v roli výkonného ředitele firmy. ...

Více 0 komentářů

ČTÚ vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3,7 GHz

Pavel Houser , 27. březen 2017 14:27

Český telekomunikační úřad dnes vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3600–3800 MHz pro vysokorychlostní d...

Více 1 komentářů

Většina nadnárodních společností kyberútoky nezvládá

Pavel Houser , 27. březen 2017 13:47

Téměř tři čtvrtiny organizací neumějí identifikovat a plně ochránit svá firemní aktiva a procesy. ...

Více 1 komentářů