Google v Česku startuje prodej nových reklamních formátů na YouTube

Karel Wolf , 13. září 2010 12:47 0 komentářů

YouTube od 15. září nabídne českým inzerentům nové možnosti inzerce. Hlavním lákadlem má být reklama přímo na home page portálu, zaujmout by ale mohl také nákup AdWords reklamy přes rezervační systém za předem stanovené ceny a to jak pro původní, tak nové formátové portfolio.

pet let youtube
Přestože na českém trhu musí Youtube tvrdě bojovat o návštěvníky s konkurenčním Streamem, trendová křivka jeho zásahu má neustále větší růstovou tendenci. Jen ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Čechách o 20 % (zdroj: Google). Povědomí o existenci portálu má dnes 98 % českých uživatelů Internetu (TNS Infratest, červen 2010).

Vedle reklamy na domovské stránce, nabídne server také reklamu na stránce výsledků vyhledávání, kterou přiřadí k dotazu uživatele na základě 211 různých kategorií a přibude také několik nových multimediálních formátů na stránce zhlédnutí videa.

Google zároveň nechává v provozu samoobslužný reklamní systém Google AdWords s využitím aukčního formátu, zde ovšem dojde k omezení nabídky formátů na sedm základních typů. Celé reklamní portfolio bude k dispozici prostřednictvím rezervačního systému za předem stanovené ceny (nákup přes agenturu nebo přímo). U stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, domovská stránka má cenu nastavenou za jeden den. U formátů, dostupných pro oba nákupní systémy získává reklama z rezervačního systému přednost před reklamou ze systému aukce.

„YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy, uvedené v průběhu reality show v prime time,“ komentuje nový produkt Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. „Průzkumy potvrdily, že YouTube v Čechách používá převážná většina uživatelů a my teď inzerentům nabízíme několik zcela nových a zároveň již ověřených způsobů, jak s nimi efektivně navázat kontakt,“ myslí si Nohel.

Zdroj: Googleblog.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Oblíbený nástroj CCleaner obsahoval malware

Pavel Houser , 19. září 2017 17:17

Ohroženy mohou být miliony uživatelů. Zranitelné jsou verze CCleaner 5.33 a CCleaner Cloud 1.07.3191...

Více 0 komentářů

EK navrhuje nová pravidla pro pohyb dat neosobního charakteru

ČTK , 19. září 2017 15:26

Členské státy EU by už podle návrhu neměly nutit organizace, aby uchovávaly či zpracovávaly data na ...

Více 0 komentářů

Na trh přichází Synology C2 Backup

Pavel Houser , 19. září 2017 11:34

Synology strávila více než rok budováním vlastního datového centra....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackathon veřejné správy přilákal na 6 desítek vývojářů

Pavel Houser , 19. září 2017 08:00

Propojit otevřená data veřejné správy v užitečné aplikace bylo cílem šesti desítek programátorů, kte...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zkoumá zakázky na IT systémy

Pavel Houser , 18. září 2017 12:50

Úřad aktuálně se zaměřil na smlouvy na IT systémy uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění. ...

Více 0 komentářů

Alphabet zvažuje investici do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 18. září 2017 08:34

Podnik Waymo ze skupiny Alphabet už v květnu oznámil partnerství s Lyftem na vývoji technologie auto...

Více 0 komentářů

Plán zdanění internetových firem v EU má první trhliny

ČTK , 18. září 2017 08:00

Dánský ministr financí Kristian Jensen varoval před rizikem přijetí zákonů, které by mohly inovativn...

Více 0 komentářů