Google v Česku startuje prodej nových reklamních formátů na YouTube

Karel Wolf , 13. září 2010 12:47 0 komentářů

YouTube od 15. září nabídne českým inzerentům nové možnosti inzerce. Hlavním lákadlem má být reklama přímo na home page portálu, zaujmout by ale mohl také nákup AdWords reklamy přes rezervační systém za předem stanovené ceny a to jak pro původní, tak nové formátové portfolio.

pet let youtube
Přestože na českém trhu musí Youtube tvrdě bojovat o návštěvníky s konkurenčním Streamem, trendová křivka jeho zásahu má neustále větší růstovou tendenci. Jen ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Čechách o 20 % (zdroj: Google). Povědomí o existenci portálu má dnes 98 % českých uživatelů Internetu (TNS Infratest, červen 2010).

Vedle reklamy na domovské stránce, nabídne server také reklamu na stránce výsledků vyhledávání, kterou přiřadí k dotazu uživatele na základě 211 různých kategorií a přibude také několik nových multimediálních formátů na stránce zhlédnutí videa.

Google zároveň nechává v provozu samoobslužný reklamní systém Google AdWords s využitím aukčního formátu, zde ovšem dojde k omezení nabídky formátů na sedm základních typů. Celé reklamní portfolio bude k dispozici prostřednictvím rezervačního systému za předem stanovené ceny (nákup přes agenturu nebo přímo). U stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, domovská stránka má cenu nastavenou za jeden den. U formátů, dostupných pro oba nákupní systémy získává reklama z rezervačního systému přednost před reklamou ze systému aukce.

„YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy, uvedené v průběhu reality show v prime time,“ komentuje nový produkt Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. „Průzkumy potvrdily, že YouTube v Čechách používá převážná většina uživatelů a my teď inzerentům nabízíme několik zcela nových a zároveň již ověřených způsobů, jak s nimi efektivně navázat kontakt,“ myslí si Nohel.

Zdroj: Googleblog.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Pokračuje kauza údajného útočníka na LinkedIn, vydat ho chtějí USA i Rusko

ČTK , 30. květen 2017 07:28

Pražský městský soud se dnes vrátí k otázce přípustnosti vydání údajného ruského hackera Jevgenije N...

Více 0 komentářů

Trendy v affiliate marketingu pro rok 2017

ITBiz.cz , 29. květen 2017 12:30

Posilování role mobilních zařízení v e-komerce a sledování uživatelů napříč zařízeními jsou hlavní l...

Více 0 komentářů

Zavedení EET se projevilo i na oblibě metod platby v e-shopech, některé zrušily platbu kartou

ČTK , 29. květen 2017 12:09

EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu. Raději možnost platby kartou, která se v EET ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Italský soud zrušil zákaz aplikace Uberu v zemi

ČTK , 29. květen 2017 08:00

Italská vláda slíbila, že do konce letošního roku zavede jasnější pravidla hospodářské soutěže....

Více 0 komentářů

Pracovní nabídky v SAP Services připravují roboti

Pavel Houser , 28. květen 2017 08:00

Ve společnosti SAP Services se podařilo zautomatizovat tvorbu pracovních nabídek napříč různými země...

Více 1 komentářů

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů