Google v Česku startuje prodej nových reklamních formátů na YouTube

Karel Wolf , 13. září 2010 12:47 0 komentářů

YouTube od 15. září nabídne českým inzerentům nové možnosti inzerce. Hlavním lákadlem má být reklama přímo na home page portálu, zaujmout by ale mohl také nákup AdWords reklamy přes rezervační systém za předem stanovené ceny a to jak pro původní, tak nové formátové portfolio.

pet let youtube
Přestože na českém trhu musí Youtube tvrdě bojovat o návštěvníky s konkurenčním Streamem, trendová křivka jeho zásahu má neustále větší růstovou tendenci. Jen ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Čechách o 20 % (zdroj: Google). Povědomí o existenci portálu má dnes 98 % českých uživatelů Internetu (TNS Infratest, červen 2010).

Vedle reklamy na domovské stránce, nabídne server také reklamu na stránce výsledků vyhledávání, kterou přiřadí k dotazu uživatele na základě 211 různých kategorií a přibude také několik nových multimediálních formátů na stránce zhlédnutí videa.

Google zároveň nechává v provozu samoobslužný reklamní systém Google AdWords s využitím aukčního formátu, zde ovšem dojde k omezení nabídky formátů na sedm základních typů. Celé reklamní portfolio bude k dispozici prostřednictvím rezervačního systému za předem stanovené ceny (nákup přes agenturu nebo přímo). U stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, domovská stránka má cenu nastavenou za jeden den. U formátů, dostupných pro oba nákupní systémy získává reklama z rezervačního systému přednost před reklamou ze systému aukce.

„YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy, uvedené v průběhu reality show v prime time,“ komentuje nový produkt Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. „Průzkumy potvrdily, že YouTube v Čechách používá převážná většina uživatelů a my teď inzerentům nabízíme několik zcela nových a zároveň již ověřených způsobů, jak s nimi efektivně navázat kontakt,“ myslí si Nohel.

Zdroj: Googleblog.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů