Google v Česku startuje prodej nových reklamních formátů na YouTube

Karel Wolf , 13. září 2010 12:47 0 komentářů

YouTube od 15. září nabídne českým inzerentům nové možnosti inzerce. Hlavním lákadlem má být reklama přímo na home page portálu, zaujmout by ale mohl také nákup AdWords reklamy přes rezervační systém za předem stanovené ceny a to jak pro původní, tak nové formátové portfolio.

pet let youtube
Přestože na českém trhu musí Youtube tvrdě bojovat o návštěvníky s konkurenčním Streamem, trendová křivka jeho zásahu má neustále větší růstovou tendenci. Jen ve srovnání s listopadem 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Čechách o 20 % (zdroj: Google). Povědomí o existenci portálu má dnes 98 % českých uživatelů Internetu (TNS Infratest, červen 2010).

Vedle reklamy na domovské stránce, nabídne server také reklamu na stránce výsledků vyhledávání, kterou přiřadí k dotazu uživatele na základě 211 různých kategorií a přibude také několik nových multimediálních formátů na stránce zhlédnutí videa.

Google zároveň nechává v provozu samoobslužný reklamní systém Google AdWords s využitím aukčního formátu, zde ovšem dojde k omezení nabídky formátů na sedm základních typů. Celé reklamní portfolio bude k dispozici prostřednictvím rezervačního systému za předem stanovené ceny (nákup přes agenturu nebo přímo). U stránek s výsledky vyhledávání i zhlédnutí videa je cena stanovená za imprese, domovská stránka má cenu nastavenou za jeden den. U formátů, dostupných pro oba nákupní systémy získává reklama z rezervačního systému přednost před reklamou ze systému aukce.

„YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy, uvedené v průběhu reality show v prime time,“ komentuje nový produkt Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. „Průzkumy potvrdily, že YouTube v Čechách používá převážná většina uživatelů a my teď inzerentům nabízíme několik zcela nových a zároveň již ověřených způsobů, jak s nimi efektivně navázat kontakt,“ myslí si Nohel.

Zdroj: Googleblog.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Prodej mobilů v ČR loni klesl o pět procent

ČTK , 22. březen 2017 16:14

Prodej mobilních telefonů v Česku loni klesl o pět procent, uvedla analytická firma GfK. Podle infor...

Více 0 komentářů

Nařízení EU usnadní uplatnění práva být zapomenut, ale s omezením

ČTK , 22. březen 2017 15:01

Nárok na vymazání osobních údajů, který od konce května příštího roku přinesou nová pravidla EU pro ...

Více 0 komentářů

Na trh přicházejí GFI OneConnect a OneGuard

Pavel Houser , 22. březen 2017 09:30

Nová řešení ochrany firemních sítí a e-mailové infrastruktury . ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kritická chyba v přepínačích Cisco

Pavel Houser , 22. březen 2017 09:00

Více než 300 typů přepínačů Cisco včetně 264 přepínačů Catalyst obsahují kritickou zranitelnost....

Více 0 komentářů

USA a Británie zakázaly pasažérům některých aerolinek elektroniku

ČTK , 22. březen 2017 08:45

Americké úřady zakázaly pasažérům devíti leteckých společností převážně z muslimských zemí brát do l...

Více 1 komentářů

České Radiokomunikace pokrývají svou sítí IoT další města

Pavel Houser , 22. březen 2017 08:30

CRA hledají partnery pro poskytování IoT služeb. Do rozvoje této oblasti plánují v průběhu roku inve...

Více 0 komentářů

Epidemie negativity: Češi jsou druhým nejvíce kverulantským národem

ITBiz.cz , 22. březen 2017 08:00

České podniky jsou v sevření epidemie negativity. Průzkum společnosti Sharp odhalil, že přes dvě tře...

Více 0 komentářů