Český Google chce vstoupit na trh internetových televizí

, 27. únor 2008 10:17 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Televize
Česká pobočka vyhledávače Google údajně plánuje ještě letos spustit českou verzi své služby online videa YouTube. Ekonomickému deníku E15 to potvrdily dva nezávislé zdroje obeznámené s plány společnosti. Zástupci české a ani zahraniční pobočky se k tomu nevyjádřili. Zaměstnanci české pobočky se však při svém setkání s některými osobnostmi českého Internetu zajímali, zda by byl mezi uživateli zájem o spuštění lokalizované verze.

Televize Stream.cz
Stream.cz vytváří také vlastní obsah. To se po spojení se
Seznam.cz nezměnilo, z loga ovšem zmizela lebka.

Podle informací deníku E15 by mohla být česká verze YouTube spuštěna ještě tento rok. Google zřejmě nechce nechat současné hráče na internetovém trhu, aby získali výrazně výhodnější pozici. Ke spuštění české verze YouTube přitom zřejmě letos skutečně dojde, protože se zástupci české pobočky Google již v červnu minulého roku zajímali o názor několika pozvaných internetových odborníků. Hlavním konkurentem je přitom server Stream.cz, ve kterém minulý rok v září získal poloviční podíl provozovatel českého portálu Seznam.cz. Z vyjádření zástupců Seznamu vyplývá, že by tento server mohl přilákat také inzerenty, kteří se dosud zaměřují hlavně na televizní vysílání.

Firmy zatím nejvíce peněz ze svých marketingových rozpočtů vyčleňují na televizní reklamu. Vyplývá to z odhadu zveřejněném mediálním zastupitelstvím ArboMedia. V roce 2007 měly dosáhnout výdaje inzerentů částky 18,7 miliardy korun, což představuje nárůst o 3,3 procenta proti roku 2006. Více než devět miliard korun představovaly investice do televizní reklamy. Letos by navíc měly platit inzerenti televizním stanicím o 100 milionů korun více.

Výzkum ATO/Mediaresearch navíc doložil, že je televize stále silným médiem. Průměrně ji sledujeme přibližně tři a čtvrt hodiny. Televizní vysílání přiláká každý den 76 % lidí starších patnácti let. Velkým konkurentem se však stává právě Internet, který podle výzkumu organizace EIAA (European Interactive Advertising Association) dokonce může za pokles sledovanosti televizních pořadů. Průzkum odhalil, že se internetovému videu věnuje celkem 67 procent respondentů. V souvislosti se zvyšujícím se počtem uživatelů očekává ArboMedia celkovou útratu firem vyšší než 1,3 miliardy korun.

Související
Internetové televize jako byznys
Seznam kupuje část Streamu
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Rozhovor s Milošem Petanou o Stream TV
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Nejvíc peněz plyne do televizní reklamy


Komentáře

ERT #1
ERT 27. únor 2008 20:26

eště by mohli při té příležitosti konečně zlepši kvalitu videa alespon na úroven h264 v iphone,aby to mělo nějaký valný smyls > jinak můžem v klidu zůstat u rozmazaného streamu.cz

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Nové telefony Android mají předinstalovaný malware

Pavel Houser , 24. květen 2018 15:25

Infikovány jsou telefony ve více než 100 zemích světa, včetně ČR, Německa, Velké Británie, Ruska, It...

Více 0 komentářů

Dvě třetiny tuzemských e-shopů nejsou připraveny na GDPR

ČTK , 24. květen 2018 10:00

Reklamní sdělení posílaná e-mailem tvoří v průměru až 25 % obratu on-line obchodů. ...

Více 0 komentářů

Šéf Vodafonu: Neomezené tarify zatím nebudou

ČTK , 24. květen 2018 09:00

Pokud by operátoři nabídli neomezený tarif pro LTE, využily by jej domácnosti pro připojení domácích...

Více 0 komentářů

Kalendář

25. 05.

27. 05.
openSUSE Conference 2018
25. 05.

26. 05.
ActInSpace 2018
29. 05.

31. 05.
Reklama Polygraf 2018

Starší zprávičky

Část Foxconnu chystá největší čínskou primární emisi od roku 2015

ČTK , 24. květen 2018 08:00

Jedna z divizí tchajwanského výrobce elektroniky Foxconn plánuje získat 27,1 miliardy jüanů uvedením...

Více 0 komentářů

ČBA: Češi si nemění hesla a nepoužívají antiviry na mobilech

Pavel Houser , 23. květen 2018 11:00

Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpe...

Více 4 komentářů

IT a podnikové služby patří v ČR k nejatraktivnějším oborům

Pavel Houser , 23. květen 2018 10:00

Podnikové služby překonaly např. bankovní sektor, telekomunikace či automobilový průmysl....

Více 0 komentářů

USA a Čína se blíží k dohodě ohledně ZTE

ČTK , 23. květen 2018 09:00

Dohoda Číny a USA snížila obavy z obchodní války mezi dvěma největšími ekonomikami světa....

Více 0 komentářů