Český Google chce vstoupit na trh internetových televizí

, 27. únor 2008 10:17 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Televize
Česká pobočka vyhledávače Google údajně plánuje ještě letos spustit českou verzi své služby online videa YouTube. Ekonomickému deníku E15 to potvrdily dva nezávislé zdroje obeznámené s plány společnosti. Zástupci české a ani zahraniční pobočky se k tomu nevyjádřili. Zaměstnanci české pobočky se však při svém setkání s některými osobnostmi českého Internetu zajímali, zda by byl mezi uživateli zájem o spuštění lokalizované verze.

Televize Stream.cz
Stream.cz vytváří také vlastní obsah. To se po spojení se
Seznam.cz nezměnilo, z loga ovšem zmizela lebka.

Podle informací deníku E15 by mohla být česká verze YouTube spuštěna ještě tento rok. Google zřejmě nechce nechat současné hráče na internetovém trhu, aby získali výrazně výhodnější pozici. Ke spuštění české verze YouTube přitom zřejmě letos skutečně dojde, protože se zástupci české pobočky Google již v červnu minulého roku zajímali o názor několika pozvaných internetových odborníků. Hlavním konkurentem je přitom server Stream.cz, ve kterém minulý rok v září získal poloviční podíl provozovatel českého portálu Seznam.cz. Z vyjádření zástupců Seznamu vyplývá, že by tento server mohl přilákat také inzerenty, kteří se dosud zaměřují hlavně na televizní vysílání.

Firmy zatím nejvíce peněz ze svých marketingových rozpočtů vyčleňují na televizní reklamu. Vyplývá to z odhadu zveřejněném mediálním zastupitelstvím ArboMedia. V roce 2007 měly dosáhnout výdaje inzerentů částky 18,7 miliardy korun, což představuje nárůst o 3,3 procenta proti roku 2006. Více než devět miliard korun představovaly investice do televizní reklamy. Letos by navíc měly platit inzerenti televizním stanicím o 100 milionů korun více.

Výzkum ATO/Mediaresearch navíc doložil, že je televize stále silným médiem. Průměrně ji sledujeme přibližně tři a čtvrt hodiny. Televizní vysílání přiláká každý den 76 % lidí starších patnácti let. Velkým konkurentem se však stává právě Internet, který podle výzkumu organizace EIAA (European Interactive Advertising Association) dokonce může za pokles sledovanosti televizních pořadů. Průzkum odhalil, že se internetovému videu věnuje celkem 67 procent respondentů. V souvislosti se zvyšujícím se počtem uživatelů očekává ArboMedia celkovou útratu firem vyšší než 1,3 miliardy korun.

Související
Internetové televize jako byznys
Seznam kupuje část Streamu
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Rozhovor s Milošem Petanou o Stream TV
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Nejvíc peněz plyne do televizní reklamy


Komentáře

ERT #1
ERT 27. únor 2008 20:26

eště by mohli při té příležitosti konečně zlepši kvalitu videa alespon na úroven h264 v iphone,aby to mělo nějaký valný smyls > jinak můžem v klidu zůstat u rozmazaného streamu.cz


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů