Český Google chce vstoupit na trh internetových televizí

, 27. únor 2008 10:17 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Televize
Česká pobočka vyhledávače Google údajně plánuje ještě letos spustit českou verzi své služby online videa YouTube. Ekonomickému deníku E15 to potvrdily dva nezávislé zdroje obeznámené s plány společnosti. Zástupci české a ani zahraniční pobočky se k tomu nevyjádřili. Zaměstnanci české pobočky se však při svém setkání s některými osobnostmi českého Internetu zajímali, zda by byl mezi uživateli zájem o spuštění lokalizované verze.

Televize Stream.cz
Stream.cz vytváří také vlastní obsah. To se po spojení se
Seznam.cz nezměnilo, z loga ovšem zmizela lebka.

Podle informací deníku E15 by mohla být česká verze YouTube spuštěna ještě tento rok. Google zřejmě nechce nechat současné hráče na internetovém trhu, aby získali výrazně výhodnější pozici. Ke spuštění české verze YouTube přitom zřejmě letos skutečně dojde, protože se zástupci české pobočky Google již v červnu minulého roku zajímali o názor několika pozvaných internetových odborníků. Hlavním konkurentem je přitom server Stream.cz, ve kterém minulý rok v září získal poloviční podíl provozovatel českého portálu Seznam.cz. Z vyjádření zástupců Seznamu vyplývá, že by tento server mohl přilákat také inzerenty, kteří se dosud zaměřují hlavně na televizní vysílání.

Firmy zatím nejvíce peněz ze svých marketingových rozpočtů vyčleňují na televizní reklamu. Vyplývá to z odhadu zveřejněném mediálním zastupitelstvím ArboMedia. V roce 2007 měly dosáhnout výdaje inzerentů částky 18,7 miliardy korun, což představuje nárůst o 3,3 procenta proti roku 2006. Více než devět miliard korun představovaly investice do televizní reklamy. Letos by navíc měly platit inzerenti televizním stanicím o 100 milionů korun více.

Výzkum ATO/Mediaresearch navíc doložil, že je televize stále silným médiem. Průměrně ji sledujeme přibližně tři a čtvrt hodiny. Televizní vysílání přiláká každý den 76 % lidí starších patnácti let. Velkým konkurentem se však stává právě Internet, který podle výzkumu organizace EIAA (European Interactive Advertising Association) dokonce může za pokles sledovanosti televizních pořadů. Průzkum odhalil, že se internetovému videu věnuje celkem 67 procent respondentů. V souvislosti se zvyšujícím se počtem uživatelů očekává ArboMedia celkovou útratu firem vyšší než 1,3 miliardy korun.

Související
Internetové televize jako byznys
Seznam kupuje část Streamu
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Rozhovor s Milošem Petanou o Stream TV
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Nejvíc peněz plyne do televizní reklamy


Komentáře

ERT #1
ERT 27. únor 2008 20:26

eště by mohli při té příležitosti konečně zlepši kvalitu videa alespon na úroven h264 v iphone,aby to mělo nějaký valný smyls > jinak můžem v klidu zůstat u rozmazaného streamu.cz

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7

ČTK , 24. srpen 2017 09:00

Český internetový obchod společnosti Samsung již přijímá předobjednávky....

Více 0 komentářů

Velikost televizí za 20 let vzrostla o třetinu

ČTK , 24. srpen 2017 08:00

Roste poptávka po nejnovějších modelech LED televizí a klesá zastoupení plazmových obrazovek....

Více 1 komentářů

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů