Český Google chce vstoupit na trh internetových televizí

, 27. únor 2008 10:17 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Televize
Česká pobočka vyhledávače Google údajně plánuje ještě letos spustit českou verzi své služby online videa YouTube. Ekonomickému deníku E15 to potvrdily dva nezávislé zdroje obeznámené s plány společnosti. Zástupci české a ani zahraniční pobočky se k tomu nevyjádřili. Zaměstnanci české pobočky se však při svém setkání s některými osobnostmi českého Internetu zajímali, zda by byl mezi uživateli zájem o spuštění lokalizované verze.

Televize Stream.cz
Stream.cz vytváří také vlastní obsah. To se po spojení se
Seznam.cz nezměnilo, z loga ovšem zmizela lebka.

Podle informací deníku E15 by mohla být česká verze YouTube spuštěna ještě tento rok. Google zřejmě nechce nechat současné hráče na internetovém trhu, aby získali výrazně výhodnější pozici. Ke spuštění české verze YouTube přitom zřejmě letos skutečně dojde, protože se zástupci české pobočky Google již v červnu minulého roku zajímali o názor několika pozvaných internetových odborníků. Hlavním konkurentem je přitom server Stream.cz, ve kterém minulý rok v září získal poloviční podíl provozovatel českého portálu Seznam.cz. Z vyjádření zástupců Seznamu vyplývá, že by tento server mohl přilákat také inzerenty, kteří se dosud zaměřují hlavně na televizní vysílání.

Firmy zatím nejvíce peněz ze svých marketingových rozpočtů vyčleňují na televizní reklamu. Vyplývá to z odhadu zveřejněném mediálním zastupitelstvím ArboMedia. V roce 2007 měly dosáhnout výdaje inzerentů částky 18,7 miliardy korun, což představuje nárůst o 3,3 procenta proti roku 2006. Více než devět miliard korun představovaly investice do televizní reklamy. Letos by navíc měly platit inzerenti televizním stanicím o 100 milionů korun více.

Výzkum ATO/Mediaresearch navíc doložil, že je televize stále silným médiem. Průměrně ji sledujeme přibližně tři a čtvrt hodiny. Televizní vysílání přiláká každý den 76 % lidí starších patnácti let. Velkým konkurentem se však stává právě Internet, který podle výzkumu organizace EIAA (European Interactive Advertising Association) dokonce může za pokles sledovanosti televizních pořadů. Průzkum odhalil, že se internetovému videu věnuje celkem 67 procent respondentů. V souvislosti se zvyšujícím se počtem uživatelů očekává ArboMedia celkovou útratu firem vyšší než 1,3 miliardy korun.

Související
Internetové televize jako byznys
Seznam kupuje část Streamu
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Rozhovor s Milošem Petanou o Stream TV
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Nejvíc peněz plyne do televizní reklamy


Komentáře

ERT #1
ERT 27. únor 2008 20:26

eště by mohli při té příležitosti konečně zlepši kvalitu videa alespon na úroven h264 v iphone,aby to mělo nějaký valný smyls > jinak můžem v klidu zůstat u rozmazaného streamu.cz

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů