Herní byznys se přesouvá na internet

Petr Švec , 30. březen 2010 09:30 0 komentářů

Podle mnoha herních vývojářů leží budoucnost herního odvětví v programování jednoduchých her, spouštěných v rámci internetového prohlížeče, ideálně s napojením na sociální síť.


farmville
Především díky stovkám milionů uživatelů, které dnes sociální sítě mají (Facebook okolo 400 milionů, MySpace zhruba 100 milionů) představují tyto portály ideální živnou půdu pro herní vývojáře a jejich projekty nejrůznějšího druhu.

Důkazem funkčnosti tohoto obchodního modelu jsou firmy, jako například americká Zynga. O té ještě před několika lety nikdo neměl ani tušení a dnes její hry každodenně hrají stovky milionů hráčů po celém světě. Výsledek je bezesporu lepší, než čím se může pochlubit většina tradičních výrobců. A není to jen Zynga, ale také Bigpoint, Playdom, nebo Playfish. Zynga ale v oblasti her pro sociální sítě patří mezi elitu, a díky masově rozšířeným hrám jako je FarmVille, MafiaWars, nebo Cafe World. Jen samotná Zynga denně eviduje na 230 milionů aktivních hráčů. Podle odhadů dosáhne v letošním roce celosvětový objem obchodu v rámci zdarma poskytovaných her zhruba 2 až 3 miliard dolarů (okolo 18 až 36 miliard Kč), do roku 2013 má pak stoupnout na zhruba 3 miliardy dolarů (54 miliard Kč). Příjmy plynou především z reklamy.

Tradiční výrobci MMO her, jako Blizzard, nebo japonský Sony Computer Entertainment, se namísto vývoje vlastních aplikací věnují především propojení svých současných produktů se světem sociálních sítí. Hráči tak budou v rámci portálů Facebook, nebo Twitter informování o úspěších svých přátel, pokud se bude jednat o kooperativní hru, zprávy je mají také přímo vyzývat k větší účasti. Jedná se o bezesporu zajímavý nápad, a poměrně dobré odlišení se od toho, co nabízí společnosti jako Zynga, je ale otázkou, jestli tyto možnosti osloví významnou část uživatelů. Trendy zatím napovídají, že uživatelům jde spíš o možnost si během pauzy na oběd krátce zahrát a pak se hned vrátit k práci, než o samotné „spamování“ přátel nejrůznějšími návrhy a výzvami.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů

Qualcomm zvýšil nabídku na převzetí NXP na 44 miliard dolarů

ČTK , 21. únor 2018 11:00

Krok by mohl Qualcommu rovněž pomoci odvrátit snahu rivala Broadcom o jeho převzetí....

Více 0 komentářů

Bitcoin je o 100 % dražší než v lednu

ČTK , 21. únor 2018 10:00

Digitální měna bitcoin se dnes na lucemburské burze Bitstamp vyšplhala na své třítýdenní maximum 11 ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CZ.NIC spouští Honeypot as a Service v ostrém provozu

Pavel Houser , 21. únor 2018 08:00

Nasbíraná data využívá Národní bezpečnostní tým CSIRT.CZ pro zkoumání útoků z českých IP adres....

Více 0 komentářů

V Česku vznikne satelitní centrum pro armádní rozvědku a NATO (aktualizováno)

ČTK , 20. únor 2018 23:00

Centrum bude získávat a zpracovávat fotografie i radarové snímky z družic....

Více 3 komentářů

ABB uvádí software pro transformaci energetických podniků

Pavel Houser , 20. únor 2018 12:22

ABB na konferenci DistribuTECH představila software ABB Ability Ellipse pro podporu digitalizace. ...

Více 0 komentářů

Soud zrušil milionové pokuty pro mobilní operátory

ČTK , 20. únor 2018 10:16

Případ se táhne už zhruba 15 let. Týká se společností T-Mobile a Oskar (předchůdce Vodafonu)....

Více 0 komentářů