Herní byznys se přesouvá na internet

Petr Švec , 30. březen 2010 09:30 0 komentářů

Podle mnoha herních vývojářů leží budoucnost herního odvětví v programování jednoduchých her, spouštěných v rámci internetového prohlížeče, ideálně s napojením na sociální síť.


farmville
Především díky stovkám milionů uživatelů, které dnes sociální sítě mají (Facebook okolo 400 milionů, MySpace zhruba 100 milionů) představují tyto portály ideální živnou půdu pro herní vývojáře a jejich projekty nejrůznějšího druhu.

Důkazem funkčnosti tohoto obchodního modelu jsou firmy, jako například americká Zynga. O té ještě před několika lety nikdo neměl ani tušení a dnes její hry každodenně hrají stovky milionů hráčů po celém světě. Výsledek je bezesporu lepší, než čím se může pochlubit většina tradičních výrobců. A není to jen Zynga, ale také Bigpoint, Playdom, nebo Playfish. Zynga ale v oblasti her pro sociální sítě patří mezi elitu, a díky masově rozšířeným hrám jako je FarmVille, MafiaWars, nebo Cafe World. Jen samotná Zynga denně eviduje na 230 milionů aktivních hráčů. Podle odhadů dosáhne v letošním roce celosvětový objem obchodu v rámci zdarma poskytovaných her zhruba 2 až 3 miliard dolarů (okolo 18 až 36 miliard Kč), do roku 2013 má pak stoupnout na zhruba 3 miliardy dolarů (54 miliard Kč). Příjmy plynou především z reklamy.

Tradiční výrobci MMO her, jako Blizzard, nebo japonský Sony Computer Entertainment, se namísto vývoje vlastních aplikací věnují především propojení svých současných produktů se světem sociálních sítí. Hráči tak budou v rámci portálů Facebook, nebo Twitter informování o úspěších svých přátel, pokud se bude jednat o kooperativní hru, zprávy je mají také přímo vyzývat k větší účasti. Jedná se o bezesporu zajímavý nápad, a poměrně dobré odlišení se od toho, co nabízí společnosti jako Zynga, je ale otázkou, jestli tyto možnosti osloví významnou část uživatelů. Trendy zatím napovídají, že uživatelům jde spíš o možnost si během pauzy na oběd krátce zahrát a pak se hned vrátit k práci, než o samotné „spamování“ přátel nejrůznějšími návrhy a výzvami.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Přes mobil nebo PC nakupují denně tři procenta lidí

ČTK , 26. duben 2017 07:15

Zhruba tři procenta lidí na světě nakupují denně prostřednictvím svého mobilního telefonu, stejně ta...

Více 0 komentářů

Vodafone testuje se svými zákazníky zařízení pro NB-IoT

Pavel Houser , 25. duben 2017 18:03

Úzkopásmový Internet věcí má využití v průmyslu, dopravě, ale i službách pro koncové uživatele....

Více 0 komentářů

Zakladatel Wikipedie vytváří zpravodajskou platformu Wikitribune

ČTK , 25. duben 2017 18:03

Zakladatel internetové encyklopedie Wikipedia Jimmy Wales vytváří zpravodajskou platformu Wikitribun...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

JIC investuje do spin-offu z CEITEC VUT z oblasti elektronové mikroskopie

Pavel Houser , 25. duben 2017 08:00

Jihomoravské inovační centrum věří, že trh s nanotechnologiemi poroste. Proto investuje do firmy Nen...

Více 0 komentářů

EK prý zvažuje legislativní kroky v boji proti projevům nenávisti

ČTK , 24. duben 2017 16:00

Evropská komise zvažuje legislativní kroky k harmonizaci metod, kterými internetové platformy jako F...

Více 5 komentářů

Rusko prý špehovalo e-maily příslušníků dánské armády

ČTK , 24. duben 2017 14:00

Rusko pomocí skupiny hackerů proniklo do systémů dánské armády a v letech 2015 a 2016 mělo přístup k...

Více 1 komentářů

Philipsu vzrostl čtvrtletní zisk o 18 %, překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2017 11:43

Nizozemskému výrobci elektroniky Philips se zvýšil čtvrtletní zisk o 18 procent na 442 milionů eur (...

Více 0 komentářů