Herní byznys se přesouvá na internet

Petr Švec , 30. březen 2010 09:30 0 komentářů

Podle mnoha herních vývojářů leží budoucnost herního odvětví v programování jednoduchých her, spouštěných v rámci internetového prohlížeče, ideálně s napojením na sociální síť.


farmville
Především díky stovkám milionů uživatelů, které dnes sociální sítě mají (Facebook okolo 400 milionů, MySpace zhruba 100 milionů) představují tyto portály ideální živnou půdu pro herní vývojáře a jejich projekty nejrůznějšího druhu.

Důkazem funkčnosti tohoto obchodního modelu jsou firmy, jako například americká Zynga. O té ještě před několika lety nikdo neměl ani tušení a dnes její hry každodenně hrají stovky milionů hráčů po celém světě. Výsledek je bezesporu lepší, než čím se může pochlubit většina tradičních výrobců. A není to jen Zynga, ale také Bigpoint, Playdom, nebo Playfish. Zynga ale v oblasti her pro sociální sítě patří mezi elitu, a díky masově rozšířeným hrám jako je FarmVille, MafiaWars, nebo Cafe World. Jen samotná Zynga denně eviduje na 230 milionů aktivních hráčů. Podle odhadů dosáhne v letošním roce celosvětový objem obchodu v rámci zdarma poskytovaných her zhruba 2 až 3 miliard dolarů (okolo 18 až 36 miliard Kč), do roku 2013 má pak stoupnout na zhruba 3 miliardy dolarů (54 miliard Kč). Příjmy plynou především z reklamy.

Tradiční výrobci MMO her, jako Blizzard, nebo japonský Sony Computer Entertainment, se namísto vývoje vlastních aplikací věnují především propojení svých současných produktů se světem sociálních sítí. Hráči tak budou v rámci portálů Facebook, nebo Twitter informování o úspěších svých přátel, pokud se bude jednat o kooperativní hru, zprávy je mají také přímo vyzývat k větší účasti. Jedná se o bezesporu zajímavý nápad, a poměrně dobré odlišení se od toho, co nabízí společnosti jako Zynga, je ale otázkou, jestli tyto možnosti osloví významnou část uživatelů. Trendy zatím napovídají, že uživatelům jde spíš o možnost si během pauzy na oběd krátce zahrát a pak se hned vrátit k práci, než o samotné „spamování“ přátel nejrůznějšími návrhy a výzvami.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Mall Group prý ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 0 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

OBSE nezjistila, kdo loni napadl její servery

ČTK , 20. únor 2017 07:00

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) nedokáže identifikovat strůjce loňských hacke...

Více 0 komentářů

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů