Herní byznys se přesouvá na internet

Petr Švec , 30. březen 2010 09:30 0 komentářů

Podle mnoha herních vývojářů leží budoucnost herního odvětví v programování jednoduchých her, spouštěných v rámci internetového prohlížeče, ideálně s napojením na sociální síť.


farmville
Především díky stovkám milionů uživatelů, které dnes sociální sítě mají (Facebook okolo 400 milionů, MySpace zhruba 100 milionů) představují tyto portály ideální živnou půdu pro herní vývojáře a jejich projekty nejrůznějšího druhu.

Důkazem funkčnosti tohoto obchodního modelu jsou firmy, jako například americká Zynga. O té ještě před několika lety nikdo neměl ani tušení a dnes její hry každodenně hrají stovky milionů hráčů po celém světě. Výsledek je bezesporu lepší, než čím se může pochlubit většina tradičních výrobců. A není to jen Zynga, ale také Bigpoint, Playdom, nebo Playfish. Zynga ale v oblasti her pro sociální sítě patří mezi elitu, a díky masově rozšířeným hrám jako je FarmVille, MafiaWars, nebo Cafe World. Jen samotná Zynga denně eviduje na 230 milionů aktivních hráčů. Podle odhadů dosáhne v letošním roce celosvětový objem obchodu v rámci zdarma poskytovaných her zhruba 2 až 3 miliard dolarů (okolo 18 až 36 miliard Kč), do roku 2013 má pak stoupnout na zhruba 3 miliardy dolarů (54 miliard Kč). Příjmy plynou především z reklamy.

Tradiční výrobci MMO her, jako Blizzard, nebo japonský Sony Computer Entertainment, se namísto vývoje vlastních aplikací věnují především propojení svých současných produktů se světem sociálních sítí. Hráči tak budou v rámci portálů Facebook, nebo Twitter informování o úspěších svých přátel, pokud se bude jednat o kooperativní hru, zprávy je mají také přímo vyzývat k větší účasti. Jedná se o bezesporu zajímavý nápad, a poměrně dobré odlišení se od toho, co nabízí společnosti jako Zynga, je ale otázkou, jestli tyto možnosti osloví významnou část uživatelů. Trendy zatím napovídají, že uživatelům jde spíš o možnost si během pauzy na oběd krátce zahrát a pak se hned vrátit k práci, než o samotné „spamování“ přátel nejrůznějšími návrhy a výzvami.

Zdroj: Reuters


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů