Herní byznys se přesouvá na internet

Petr Švec , 30. březen 2010 09:30 0 komentářů

Podle mnoha herních vývojářů leží budoucnost herního odvětví v programování jednoduchých her, spouštěných v rámci internetového prohlížeče, ideálně s napojením na sociální síť.


farmville
Především díky stovkám milionů uživatelů, které dnes sociální sítě mají (Facebook okolo 400 milionů, MySpace zhruba 100 milionů) představují tyto portály ideální živnou půdu pro herní vývojáře a jejich projekty nejrůznějšího druhu.

Důkazem funkčnosti tohoto obchodního modelu jsou firmy, jako například americká Zynga. O té ještě před několika lety nikdo neměl ani tušení a dnes její hry každodenně hrají stovky milionů hráčů po celém světě. Výsledek je bezesporu lepší, než čím se může pochlubit většina tradičních výrobců. A není to jen Zynga, ale také Bigpoint, Playdom, nebo Playfish. Zynga ale v oblasti her pro sociální sítě patří mezi elitu, a díky masově rozšířeným hrám jako je FarmVille, MafiaWars, nebo Cafe World. Jen samotná Zynga denně eviduje na 230 milionů aktivních hráčů. Podle odhadů dosáhne v letošním roce celosvětový objem obchodu v rámci zdarma poskytovaných her zhruba 2 až 3 miliard dolarů (okolo 18 až 36 miliard Kč), do roku 2013 má pak stoupnout na zhruba 3 miliardy dolarů (54 miliard Kč). Příjmy plynou především z reklamy.

Tradiční výrobci MMO her, jako Blizzard, nebo japonský Sony Computer Entertainment, se namísto vývoje vlastních aplikací věnují především propojení svých současných produktů se světem sociálních sítí. Hráči tak budou v rámci portálů Facebook, nebo Twitter informování o úspěších svých přátel, pokud se bude jednat o kooperativní hru, zprávy je mají také přímo vyzývat k větší účasti. Jedná se o bezesporu zajímavý nápad, a poměrně dobré odlišení se od toho, co nabízí společnosti jako Zynga, je ale otázkou, jestli tyto možnosti osloví významnou část uživatelů. Trendy zatím napovídají, že uživatelům jde spíš o možnost si během pauzy na oběd krátce zahrát a pak se hned vrátit k práci, než o samotné „spamování“ přátel nejrůznějšími návrhy a výzvami.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů