AOL kupuje The Huffington Post a rozšiřuje své portfolio online zpravodajství

Petr Švec , 08. únor 2011 09:32 0 komentářů

Transakce je investory kritizována především kvůli vysoké ceně zhruba 5,5 miliardy Kč. Podle vedení AOL se ale i tak vyplatí.

AOL
AOL

Když zástupci legendární a dnes problematické společnosti AOL v průběhu pondělka oznamovali akvizici online zpravodajského portálu The Huffington Post, namísto kladného přijetí jejich slova vzbudila v řadách investorů a analytiků spíše nevoli. Důvodem není nic jiného než cena. Ta, jak už bylo zmíněno v úvodu, nakonec dosahuje 315 milionů dolarů (zhruba 5,5 miliardy Kč), což představuje 32 násobek očekávaného zisku portálu The Huffington Post. Obvykle se přitom cena obdobných transakcí pohybuje na zhruba 8 až 12 násobku očekávaného zisku. Situace je navíc o to dramatičtější, že zmíněných 315 milionů dolarů představuje téměř polovinu hotovosti AOL. Není tak divu, že se nejen investorům celý obchod jeví jako značně rizikový.

„AOL právě utratilo 40% veškeré své hotovosti za investici, která na první i druhý pohled nedává moc smysl,“ vyjádřil se k obchodu analytik společnosti Benchmark Co, Clayton Moran. Proč tedy AOL zpravodajský portál The Huffington Post vůbec kupovalo? Tim Armstrong, CEO společnosti AOL, poukazuje na synergii mezi AOL a The Huffington Post a tvrdí, že „v případě této transakce platí, že 1 a 1 se rovná 11.“

AOL ve prospěch obchodu oficiálně argumentuje optimistickým očekáváním vývoje trhu, na základě kterého má The Huffington Post za celý finanční rok 2011 vygenerovat čistý zisk ve výši celých 10 milionů dolarů (okolo 176 milionů Kč). Dalších zhruba 20 milionů dolarů (zhruba 352 milionů Kč) pak AOL plánuje ušetřit na chodu celého serveru. To by příjem z něj zvýšilo na 30 milionů dolarů a hodnotu celé investice snížilo na přijatelný desetinásobek očekávaného zisku. Problémem ovšem je, že nikomu není jasné, jak chce dlouhodobě silně ztrátové AOL docílit v krátkém čase tak dobrých hospodářských výsledků.

Zatímco pro vedení společnosti AOL tak koupě The Huffington Post pravděpodobně představuje velmi zajímavou akvizici, pro většinu nezávislých pozorovatelů se naopak jedná o jeden z posledních kroků dlouhodobě skomírající společnosti.

Připomeňme si, že v oblasti popularizace internetu legendární společnost AOL se v posledních letech potýká se stále většími problémy. AOL nebylo počátkem nového tisíciletí schopno zareagovat na nové trendy a rychle rostoucí konkurenci v podobě služeb jako je Google a jeho tržní podíl tak začal strmě klesat. To postupně vedlo až k vydělení z mediální skupiny Time Warner v roce 2009 a následnému rozprodeji všech hodnotných aktiv a silné restrukturalizaci. Navzdory těmto krokům se ale finanční situaci firmy nedaří stabilizovat.

Přečtěte si také:


AOL koupilo TechCrunch - padla další globální bašta nezávislé technologické žurnalistiky?

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

V ČR rostl prodej elektroniky i kancelářské techniky

Pavel Houser , 25. únor 2018 09:00

Nejvíc průměrná cena rostla u tabletů a notebooků. Prodalo se víc inkoustových tiskáren, méně lasero...

Více 0 komentářů

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů