Žebříčku nejhodnotnějších světových značek "Interbrand" dominují technologické firmy v čele s IBM

Petr Švec , 16. září 2010 14:30 0 komentářů

Jen v rámci první desítky žebříčku najdeme 6 technologických společností, v první stovce jich pak je na 27.

Interbrand
Žebříčku společnosti Interbrand dominují technologické firmy

Přestože nejhodnotnější značkou světa s cenou 70,452 miliard dolarů zůstává i nadále výrobce nápojů Coca-Cola, žebříčku začínají pomalu dominovat technologické společnosti. Google, IBM, Microsoft, nebo Nokia jsou jména některých z firem, kterým se v aktuálním žebříčku značek Interbrand podařilo umístit v první desítce. V porovnání s firmami působícími v jiných segmentech trhu, si technologické společnosti ve většině případů navíc spíš drží, nebo dokonce zvyšují svou hodnotu.

Jednoznačně nejhodnotnější je technologickou značkou disponuje americká společnost IBM. Ta se, s hodnotou 64,727 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o příjemných 7%, umístila dokonce hned na druhém místě. Třetí místo, s hodnotou značky ve výši 60,895 miliard dolarů, pak patří světovému softwarovému výrobci, společnosti Microsoft.

Mnohem zajímavější je ovšem internetová společnost Google, která se aktuálně nachází na čtvrtém místě. Na Googlu je ovšem zajímavý meziroční nárůst hodnoty značky, který dosáhl neuvěřitelných 36% až na současnou hodnotu 43,557 miliard dolarů. To společnost v meziročním srovnání také posunulo z původního sedmého místa na dnešní čtvrté.

V první desítce se ještě umístili technologické společnosti, jako je Intel (7. místo), Nokia (8. místo) a Hewlett Packard (10. místo). Další známé a v současnosti také často zmiňované technologické společnosti, jako je Apple, nebo Oracle, se umístili až na 17., respektive 22. příčce. Přehled nejhodnotnějších světových značek tak nabízí zajímavé srovnání s častěji zmiňovaným ukazatelem hodnoty firmy, tedy aktuální cenou akcií vynásobenou počtem vydaných kusů. Například i přesto, že výrobce Apple předehnal Microsoft a stal se tak největší technologickou firmou na světě, hodnota jeho značky je, v porovnání se softwarový gigantem, „pouze“ třetinová.

Celý přehled nejhodnotnějších značek světa spolu s jejich cenou, meziročním vývojem a krátkým popisem vlastníka, si můžete projít na stránkách společnosti Interbrand.

Zdroj: Interbrand


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů