Žebříčku nejhodnotnějších světových značek "Interbrand" dominují technologické firmy v čele s IBM

Petr Švec , 16. září 2010 14:30 0 komentářů

Jen v rámci první desítky žebříčku najdeme 6 technologických společností, v první stovce jich pak je na 27.

Interbrand
Žebříčku společnosti Interbrand dominují technologické firmy

Přestože nejhodnotnější značkou světa s cenou 70,452 miliard dolarů zůstává i nadále výrobce nápojů Coca-Cola, žebříčku začínají pomalu dominovat technologické společnosti. Google, IBM, Microsoft, nebo Nokia jsou jména některých z firem, kterým se v aktuálním žebříčku značek Interbrand podařilo umístit v první desítce. V porovnání s firmami působícími v jiných segmentech trhu, si technologické společnosti ve většině případů navíc spíš drží, nebo dokonce zvyšují svou hodnotu.

Jednoznačně nejhodnotnější je technologickou značkou disponuje americká společnost IBM. Ta se, s hodnotou 64,727 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o příjemných 7%, umístila dokonce hned na druhém místě. Třetí místo, s hodnotou značky ve výši 60,895 miliard dolarů, pak patří světovému softwarovému výrobci, společnosti Microsoft.

Mnohem zajímavější je ovšem internetová společnost Google, která se aktuálně nachází na čtvrtém místě. Na Googlu je ovšem zajímavý meziroční nárůst hodnoty značky, který dosáhl neuvěřitelných 36% až na současnou hodnotu 43,557 miliard dolarů. To společnost v meziročním srovnání také posunulo z původního sedmého místa na dnešní čtvrté.

V první desítce se ještě umístili technologické společnosti, jako je Intel (7. místo), Nokia (8. místo) a Hewlett Packard (10. místo). Další známé a v současnosti také často zmiňované technologické společnosti, jako je Apple, nebo Oracle, se umístili až na 17., respektive 22. příčce. Přehled nejhodnotnějších světových značek tak nabízí zajímavé srovnání s častěji zmiňovaným ukazatelem hodnoty firmy, tedy aktuální cenou akcií vynásobenou počtem vydaných kusů. Například i přesto, že výrobce Apple předehnal Microsoft a stal se tak největší technologickou firmou na světě, hodnota jeho značky je, v porovnání se softwarový gigantem, „pouze“ třetinová.

Celý přehled nejhodnotnějších značek světa spolu s jejich cenou, meziročním vývojem a krátkým popisem vlastníka, si můžete projít na stránkách společnosti Interbrand.

Zdroj: Interbrand


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

21. 10. WordCamp Brno 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů

Podnikové služby tvoří už 5 % českého HDP

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:00

Podnikové služby v ČR rostly o 19 %, největší boom zažívají centra poskytující IT služby....

Více 0 komentářů

Komárkova KKCG koupila 70 % firmy AutoCont

ČTK , 19. říjen 2017 08:00

Důvodem k prodeji byla možnost expanze AutoContu na další trhy....

Více 0 komentářů