Žebříčku nejhodnotnějších světových značek "Interbrand" dominují technologické firmy v čele s IBM

Petr Švec , 16. září 2010 14:30 0 komentářů

Jen v rámci první desítky žebříčku najdeme 6 technologických společností, v první stovce jich pak je na 27.

Interbrand
Žebříčku společnosti Interbrand dominují technologické firmy

Přestože nejhodnotnější značkou světa s cenou 70,452 miliard dolarů zůstává i nadále výrobce nápojů Coca-Cola, žebříčku začínají pomalu dominovat technologické společnosti. Google, IBM, Microsoft, nebo Nokia jsou jména některých z firem, kterým se v aktuálním žebříčku značek Interbrand podařilo umístit v první desítce. V porovnání s firmami působícími v jiných segmentech trhu, si technologické společnosti ve většině případů navíc spíš drží, nebo dokonce zvyšují svou hodnotu.

Jednoznačně nejhodnotnější je technologickou značkou disponuje americká společnost IBM. Ta se, s hodnotou 64,727 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o příjemných 7%, umístila dokonce hned na druhém místě. Třetí místo, s hodnotou značky ve výši 60,895 miliard dolarů, pak patří světovému softwarovému výrobci, společnosti Microsoft.

Mnohem zajímavější je ovšem internetová společnost Google, která se aktuálně nachází na čtvrtém místě. Na Googlu je ovšem zajímavý meziroční nárůst hodnoty značky, který dosáhl neuvěřitelných 36% až na současnou hodnotu 43,557 miliard dolarů. To společnost v meziročním srovnání také posunulo z původního sedmého místa na dnešní čtvrté.

V první desítce se ještě umístili technologické společnosti, jako je Intel (7. místo), Nokia (8. místo) a Hewlett Packard (10. místo). Další známé a v současnosti také často zmiňované technologické společnosti, jako je Apple, nebo Oracle, se umístili až na 17., respektive 22. příčce. Přehled nejhodnotnějších světových značek tak nabízí zajímavé srovnání s častěji zmiňovaným ukazatelem hodnoty firmy, tedy aktuální cenou akcií vynásobenou počtem vydaných kusů. Například i přesto, že výrobce Apple předehnal Microsoft a stal se tak největší technologickou firmou na světě, hodnota jeho značky je, v porovnání se softwarový gigantem, „pouze“ třetinová.

Celý přehled nejhodnotnějších značek světa spolu s jejich cenou, meziročním vývojem a krátkým popisem vlastníka, si můžete projít na stránkách společnosti Interbrand.

Zdroj: Interbrand


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 4 komentářů