Internetová reklama loni vydělala 7,7 miliardy korun, meziroční nárůst je tak víc než o miliardu

Pavlína Šimčáková , 03. březen 2011 14:00 0 komentářů

Za loňský rok Internet inkasoval celkem 7,7 miliard korun od domácích zadavatelů reklamy, to je o 1,3 miliardy více, než předloni. Pro rok 2011 provozovatelé internetových médií doufají v meziroční nárůst o 24 %.

mediasplit 2010
Zastoupení Internetu v rámci mediasplitu
Plošná (display) reklama v loňském roce přilákala investice do Internetu přes 4,5 mld. Kč, v reklamě v katalozích (Seznam, Centrum Holding, Mediatel) to bylo 985 mil. Kč v ceníkových (tzv. gross) cenách. V PPC systémech (pay-per-click, výkonnostní reklama) inzerenti utratili téměř 2,2 mld. Kč v reálných (tzv. net net) cenách.

Podíl Internetu jako mediatypu tak oproti předchozí letům vzrostl téměř na 13 % na celkových investicích do reklamy za rok 2010 u nás a je na třetím místě za televizí a tiskem. Vyplývá to z průzkumu realizovaného nezávislou výzkumnou agenturou Factum Invenio (FI) pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Nejlépe si zatím vede plošná inzerce, která je u zadavatelů, alespoň podle ceníkových cen, stále na prvním místě. Podle odhadů členů SPIRu se opět ani letos podíl jednotlivých forem inzerce významně měnit nebude.

V loňském roce mírně klesl podíl standardní display reklamy z 57 % na 54 % a naopak stoupl podíl PPC reklamy z 25 % na 28 %. Reálný meziroční růst 20,5 % celkových výdajů do internetové reklamy v roce 2010 předčil očekávání, neboť vloni dotazovaní odhadovali růst jen 17,7 %.

Porovnáme-li inzertní výkony internetu s výkony ostatních médií za předcházející rok, které pocházejí z monitoringu inzertních výkonů společnosti Kantar Media a.s., pak internet jako mediatyp zaujal se 7,7 miliardami korun třetí příčku za televizí a tiskem. Ostatní média jako jsou např. rozhlas, outdoor nebo kina jej teprve následují. „Ze statistik a srovnání je evidentní, že internet si ze všech mediatypů dokáže prakticky jako jediný udržet výraznou dynamiku rozvoje. Čísla popisující reklamní trh tak jen potvrzují, jak dramaticky se proměňují preference uživatelů a také inzertní preference zadavatelů. Tento trend by měl nadále pokračovat“, dodává k výsledkům předseda SPIRu Ján Simkanič.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Turecko na internetu zablokovalo přístupu k Wikipedii

ČTK , 29. duben 2017 13:49

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii - volně přístupné encyklopedii na internetu. Podle zahraničn...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Microsoftu dík cloudovým službám vzrostl o 28 pct

ČTK , 29. duben 2017 10:00

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve třetím čtvrtletí finančního roku meziročně s...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung a LG prudce zvýšili zisk

ČTK , 28. duben 2017 07:00

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung Electronics a LG Electronics v letošním prvním čtvrtletí vý...

Více 0 komentářů