Internetová reklama loni vydělala 7,7 miliardy korun, meziroční nárůst je tak víc než o miliardu

Pavlína Šimčáková , 03. březen 2011 14:00 0 komentářů

Za loňský rok Internet inkasoval celkem 7,7 miliard korun od domácích zadavatelů reklamy, to je o 1,3 miliardy více, než předloni. Pro rok 2011 provozovatelé internetových médií doufají v meziroční nárůst o 24 %.

mediasplit 2010
Zastoupení Internetu v rámci mediasplitu
Plošná (display) reklama v loňském roce přilákala investice do Internetu přes 4,5 mld. Kč, v reklamě v katalozích (Seznam, Centrum Holding, Mediatel) to bylo 985 mil. Kč v ceníkových (tzv. gross) cenách. V PPC systémech (pay-per-click, výkonnostní reklama) inzerenti utratili téměř 2,2 mld. Kč v reálných (tzv. net net) cenách.

Podíl Internetu jako mediatypu tak oproti předchozí letům vzrostl téměř na 13 % na celkových investicích do reklamy za rok 2010 u nás a je na třetím místě za televizí a tiskem. Vyplývá to z průzkumu realizovaného nezávislou výzkumnou agenturou Factum Invenio (FI) pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Nejlépe si zatím vede plošná inzerce, která je u zadavatelů, alespoň podle ceníkových cen, stále na prvním místě. Podle odhadů členů SPIRu se opět ani letos podíl jednotlivých forem inzerce významně měnit nebude.

V loňském roce mírně klesl podíl standardní display reklamy z 57 % na 54 % a naopak stoupl podíl PPC reklamy z 25 % na 28 %. Reálný meziroční růst 20,5 % celkových výdajů do internetové reklamy v roce 2010 předčil očekávání, neboť vloni dotazovaní odhadovali růst jen 17,7 %.

Porovnáme-li inzertní výkony internetu s výkony ostatních médií za předcházející rok, které pocházejí z monitoringu inzertních výkonů společnosti Kantar Media a.s., pak internet jako mediatyp zaujal se 7,7 miliardami korun třetí příčku za televizí a tiskem. Ostatní média jako jsou např. rozhlas, outdoor nebo kina jej teprve následují. „Ze statistik a srovnání je evidentní, že internet si ze všech mediatypů dokáže prakticky jako jediný udržet výraznou dynamiku rozvoje. Čísla popisující reklamní trh tak jen potvrzují, jak dramaticky se proměňují preference uživatelů a také inzertní preference zadavatelů. Tento trend by měl nadále pokračovat“, dodává k výsledkům předseda SPIRu Ján Simkanič.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů