iPhone 3G – nová síla a oživení na trhu s mobilními telefony

01. září 2008 16:59 0 komentářů

Apple

Podle časopisu Time Magazine je Apple iPhone* působivý módní doplněk, který prostě musíte mít a “Vynález roku 2007”. Jeho nový a zdokonalený nástupce, tj. iPhone 3G, se před několika týdny hned po uvedení na trh setkal s velkým zájmem veřejnosti. 80 % dotazovaných uživatelů mobilních telefonů v šetření společnosti GfK Marktforschung v Německu a ve Velké Británii odpovědělo, že slyšeli o přehrávači iPhone. Téměř jedna třetina respondentů uvažuje o nákupu přehrávače iPhone 3G. Naděje na oživení saturovaného trhu s mobilními telefony se upínají k tomuto novému modelu.
V rámci šetření, která uskutečnila společnost GfK Marktforschung, se dotazovalo celkem 1 250 uživatelů mobilních telefonů k nástupu přehrávače iPhone 3G na trh. Výsledky šetření ukazují, že spotřebitelé velmi dobře iPhone znají. Uvedení modelu 3G dne 11. července 2008 vyvolalo senzaci v Německu stejně jako ve Velké Británii.

Rychlejší a levnější


Podíváme-li se na detailní výsledky výzkumu, v souladu s očekáváním je jasné, že uživatelé mobilních telefonů jsou méně informovaní, pokud jde o „vychytávky“ přehrávače iPhone 3G. Přesto téměř polovina ze všech dotazovaných nadšenců zná hlavní zlepšení tohoto telefonu, jako je vyšší rychlost přenosu dat prostřednictvím UMTS a rozšíření vestavěné paměti na 8 GB, což jsou funkce, které přístroj nabízí v základní výbavě, jako standard. Kromě toho 34 % německých spotřebitelů ví, že došlo ke snížení maloobchodní ceny přístroje. Potvrdilo se, že dřívější vysoká cena za přístroj (handset) a drahý tarif fungovaly jako překážky nákupu předchůdce iPhone 3G. Podle odborníků neodpovídal tržní úspěch daného modelu vysokým očekáváním, pokud jde o jednotkový prodej, který následoval po uvedení přehrávače na trh ke konci roku 2007.

Vysoká tendence k nákupu


Předpokládá se, že velmi vysoká míra znalosti, které se přehrávač iPhone 3G těší mezi spotřebiteli, bude znamenat novou sílu a oživení na trhu s mobilními telefony. Téměř jeden ze tří uživatelů mobilních telefonů v Německu a ve Velké Británii definitivně uvažuje o nákupu nového modelu. Pětina respondentů by si koupila jeden z přehrávačů iPhone a tarifových balíčků nabízených operátorem T-Mobile v Německu a operátorem O2 ve Velké Británii. Obrovská poptávka po telefonu představuje velkou konkurenční výhodu pro firmu na trhu mobilních telefonů, což znamená, že může hledat potenciální klienty také mezi dosavadními zákazníky konkurenčních operátorů. Zhruba 31 % zákazníků, kteří mají smlouvu s ostatními poskytovateli mobilní sítě v Německu a 25 % ve Velké Británii, zcela vážně uvažuje o koupi přehrávače iPhone a následně také o změně poskytovatele sítě.

Zhruba 80 % těch, kdo mají zájem o nákup setu, považuje za přijatelné měsíční náklady na provoz do výše 49 euro nebo 35 liber, stejně jako cenu 169 euro nebo 99 liber za samotný přístroj (handset). Výsledkem je, že úroveň, na které se pohybují stanovené ceny, je v souladu s heslem "dvakrát tak rychlý a za poloviční cenu”, evidentně výrazně lépe odpovídá ochotě spotřebitelů zaplatit tuto částku, než byl případ předchozího modelu. T-Mobile může očekávat pozitivní vedlejší efekt v Německu, kde i přes nižší cenu dojde ke zvýšení hodnoty prodeje na zákazníka asi o 13 euro v případě uživatelů iPhone.

Cílová skupina jsou muži


Kdo jsou vlastně budoucí zákazníci pro iPhone? Podle výsledků šetření GfK dominantní skupinu, která vyjadřuje nadprůměrný zájem o iPhone 3G, tvoří muži mladší 40ti let a zákazníci se smlouvou u operátorů. Kromě toho se zejména v Německu zdá, že novému modelu je také nakloněná cílová skupina, která používá více SIM karet a vlastní více než jeden telefon, kde mohou poskytovatelé mobilních služeb získat zákazníky.

Můžeme tedy shrnout, že výhled pro iPhone 3G krátce po uvedení tohoto modelu na trh je více než slibný. Pokud bude tato jednotka dostupná v dostatečně vysokých počtech a nebudou zde žádné jiné podobné telefony nabízené ze strany konkurenčních firem, představuje nový mobilní telefon od firmy Apple chvályhodnou strategii vedoucí k úspěchu na již saturovaném trhu s mobilními telefony.

Výzkumné šetření


Výše uvedené jsou výsledky ze studie společnosti GfK týkající se uvedení modelu iPhone 3G na trh. V rámci šetření jsme se dotazovali 750 respondentů ve Velké Británii a 500 respondentů v Německu - pro toto šetření byl vybraný reprezentativní vzorek uživatelů mobilních telefonů. Ke sběru dat ve Velké Británii došlo těsně před uvedením na trh a v Německu těsně po uvedení na trh dne 11. 7. 2008. Metoda dotazování - online ve spolupráci s GfK eSolutions, což je oblast společnosti GfK Marktforschung, která se specializuje na výzkum na internetu a dále ve spolupráci se společností GfK se sídlem ve Velké Británii - GfK NOP Custom Research.

O GfK Marktforschung


GfK Marktforschung je dceřiná společnost GfK Group, která v oblasti spotřebitelského výzkumu funguje od roku 1984. S více než třemi stovkami zaměstnanců připravuje řešení každého aspektu, souvisejícího s výzkumem marketingového mixu, a to pro sektory IT a telekomunikace, životní styl, energie, cestování, doprava, textilní a automobilový průmysl. Vypracovaná řešení používají empirická data založená na zkušenostech v oblasti komunikací, produktu, konceptu, segmentace a chování a postojů stejně jako psychologie a spokojenosti zákazníků. Společnost, která shromažduje data z více než 90 trhů na celém světě také provádí testy ve výzkumu trhu a publikuje šetření, zejména týkající se měsíčního spotřebitelského klimatu, dále spořícího a investičního klimatu a pojišťovacího trhu.

O GfK Group


GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí ve třech obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology a Media. Obrat skupiny dosáhl v roce 2007 1.162 mil. Euro. Skupina GfK svými 115 společnostmi pokrývá více než 100 zemí. Z celkového počtu 9 297 zaměstnanců (ke 31. 5. 2008) pracuje 81 % mimo Německo. Pro další informace navštivte webové stránky: www.gfk.com.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung a LG prudce zvýšili zisk

ČTK , 28. duben 2017 07:00

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung Electronics a LG Electronics v letošním prvním čtvrtletí vý...

Více 0 komentářů

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů