• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

IT byznys: Objem celosvětově uzavíraných transakcí dosáhne minima

Jiří Kocourek
3. 2. 2009
| Články
Byznys

V minulém týdnu byla představena studie KPMG Corporate Finance Global M&A Predictor předpovídající, že v roce 2009 bude nadále docházet k celosvětovému poklesu v oblasti fúzí a akvizic.• Portál Workline prezentoval soubor rad, jak mohou malé a střední firmy v období hospodářské recese výrazně ušetřit náklady. • Společnost Genesys zveřejnila zprávu zaměřenou na trendy v oblasti péče o zákazníky a call center.

Investing
Globální výhled v oblasti fúzí a akvizic

Opět po týdnu přicházíme se souhrnem několika významných událostí, které se staly ve světě informačních a komunikačních technologií. Ze zprávy KPMG vyplývá, že objem celosvětově uzavíraných transakcí dosáhne minima ve druhém a třetím čtvrtletí, na konci roku 2009 začne postupné oživování. Minulý týden ovšem provázely i jiné zajímavé události, které vám dnes představíme.

Pokles transakcí v následujících měsících

Studie KPMG Corporate Finance Global M&A Predictor předpovídá, že v roce 2009 bude nadále docházet k celosvětovému poklesu v oblasti fúzí a akvizic. Avšak později v tomto roce dojde k postupnému oživení současně s tím, jak se zlepší likvidita a hodnotová atraktivita v některých sektorech.

KPMG Global M&A Predictor ukazuje na významný pokles v hodnotové atraktivitě podniků v příštích 12 měsících, a tudíž i na klesající motivaci uzavírat transakce (celosvětový pokles o 22,2 procent z 15,3násobku na konci května 2008 na 11,9násobek ke konci listopadu 2008). Předpověď poměrů čistého dluhu vůči EBITDA vzrostla z 0,93násobku na 1,06násobek, což představuje zhoršení o 13,5 procenta, a tedy i signál snižující se finanční kapacity realizovat transakce.

Alex Verbeek, partner odpovědný za Finanční poradenství v KPMG ve střední a východní Evropě, říká: „Zjištění obsažená v naší nejnovější studii potvrzují náš názor, že rok 2009 bude z hlediska transakcí v oblasti fúzí a akvizic špatný. Očekáváme, že celosvětový objem transakcí bude dále klesat až do třetího čtvrtletí. Kvůli nižší likviditě na trhu a omezené dostupnosti dluhu budou klesat motivace a finanční kapacity pro realizaci transakcí.“

Region střední a východní Evropy a Česká republika

V České republice i v celém regionu střední a východní Evropy dojde k podobnému výraznému poklesu realizovaných transakcí. Alex Verbeek k tomu říká: „V uplynulých třech měsících jsme byli svědky toho, jak řada transakcí skončila těsně před svou realizací nezdarem. Důvodů je několik. Jednak je již nějakou dobu velmi obtížné získat od bank finanční prostředky na akvizice, jednak potenciální kupci čekají, až ceny ještě více klesnou.

Úvěrové financování je v posledních několika měsících mimořádně problematické a tato situace má dle očekávání pokračovat i nadále. Pokud jsou banky vůbec ochotny v daném segmentu finanční prostředky poskytnout, děje se tak pouze za značně zvýšené úrokové marže (o několik stovek bazických bodů) a při velmi nízkém poměru cizích finančních prostředků vůči vlastním zdrojům. Ač se to může zdát paradoxní, nedostatečná dostupnost úvěrů pravděpodobně opět povede ke vzniku nových transakcí. Důsledky výše uvedeného se pravděpodobně projeví také při privatizaci společností ČSA a Letiště Praha.

Jak šetřit náklady

Globální ekonomická krize již zasáhla řadu tuzemských firem. Další její dopad teprve očekávají. Z nedávného období pochází studie serveru Workline, který zveřejnil soubor rad, jak mohou malé a střední firmy v období hospodářské recese výrazně ušetřit náklady. Firmám a podnikatelům v nich mimo jiné doporučuje při práci maximálně využívat nových možností Internetu, a to jak pro spolupráci mezi zaměstnanci, tak v kontaktu s obchodními partnery.

Portál doporučuje:

Zanalyzujte telefonní náklady
Omezte cestování na schůzky
Zredukujte kancelářské prostory
Prověřte náklady na správu emailů
Využívejte internetové služby
Nesnižujte náklady na vzdělávání

Zkreslený pohled manažerů na péči o zákazníky

Vrcholoví manažeři mají často zkreslený pohled na péči o zákazníky. S tímto zjištěním přišla společnost Genesys ve své nové zprávě, která loni zjišťovala vnímání péče o zákazníky uvnitř 927 společností ze 47 zemí.

Průzkum srovnával názory firemních odborníků na péči o zákazníky, kteří dobře vědí, jak reálná péče vypadá, s pohledem vrcholových manažerů, kteří rozhodují o obchodní strategii firmy, ale se zákazníky se málokdy setkají. „Z průzkumu vyplynulo, že jejich pohledy na věc se často rozcházejí, a to i v zásadních oblastech, jakými jsou kvalita a způsob péče o zákazníky. V důsledku to může znamenat, že firma se chová k zákazníkům jinak, než management veřejně prohlašuje,“ komentovala průzkum Marie Udal, manažerka společnosti Genesys, jež patří mezi přední poskytovatele systémů pro péči o zákazníky a která byla i zadavatelem průzkumu.

Průzkum ukázal, že odborníci na péči o zákazníky i jejich šéfové se shodnou alespoň v jednom: že úroveň klientské péče ovlivňuje vnímání značky společnosti. O tom je přesvědčeno 92 procent šéfů a 85 procent odborníků. „Nicméně jen 20 procent z obou skupin věří, že jejich centrum péče o zákazníky tuto velmi strategickou roli opravdu naplňuje. Více než polovina respondentů z obou skupin (58 %) se dokonce domnívá, že jejich call centrum je spíše operativní než strategický prvek ve struktuře firmy,“ řekla Marie Udal.

Rozpory ve vnímání péče o zákazníky jsou téměř všude

Zatímco více než tři čtvrtiny top manažerů (78 %) je přesvědčeno, že jejich firmě se daří zaznamenávat a předávat dále zpětnou vazbu zákazníků, odborníci pečující o zákazníky o tom přesvědčeni nejsou (62 %). Pozitivní mínění má tedy v tomto ohledu až o 16 procent manažerů call center méně. Nejvíce se o názor zákazníků zajímají německé firmy – zpětnou vazbu zaznamenává a dále zpracovává 75 procent tamních firem.

Přečtěte si také

IT byznys: platby kartami Visa rostly v Evropě dvojciferným tempem
IT byznys: Češi na Internetu preferují platbu dobírkou a bankovním převodem
IT byznys: Skype využije OS Android
IT byznys: přes polovinu Čechů se bojí kvůli krizi o svojí životní úroveň
IT byznys: napadení českých uživatelů sítě Facebook
IT byznys: 34 % firem se snaží v době krize udržet stávající zákazníky
IT byznys: 90 % uživatelů se na Internetu nechává inspirovat tipy na dárky
IT byznys: brněnské centrum IBM vstoupilo do Second Life

Rubriky: Byznys

Související příspěvky

Umělá inteligence v IT infrastruktuře
Zprávičky

Microsoft a Nvidia investují až 15 miliard dolarů do firmy Anthropic

19. 11. 2025
Shlomo Kramer, Cato Networks
Články

Od firewallu k AI agentům: Nová éra kybernetické války

18. 11. 2025
Zprávičky

Šéf Alphabetu: Žádna firma není imunní proti splasknutí bubliny AI

18. 11. 2025
Zprávičky

SAP navrhuje ústupky, aby ukončil antimonopolní vyšetřování Evropské komise

16. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Google včlení nejnovější AI model do vyhledávače, aby držel krok s OpenAI

ČTK
19. 11. 2025

Americký internetový gigant Google zesiluje konkurenční boj na poli umělé inteligence (AI) s tvůrcem

Majitel řetězců Lidl a Kaufland investuje 11 miliard eur do datového centra

ČTK
19. 11. 2025

Německá společnost Schwarz Gruppe, která je mateřským podnikem maloobchodních řetězců Lidl a Kaufland, investuje

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Microsoft a Nvidia investují až 15 miliard dolarů do firmy Anthropic

ČTK
19. 11. 2025

Americká softwarová společnost Microsoft a výrobce čipů Nvidia investují až 15 miliard dolarů (zhruba

Kvůli problémům služby Cloudflare postihly výpadky síť X nebo chatbota ChatGPT (aktualizováno)

ČTK
18. 11. 2025

Internetovou infrastrukturní službu Cloudflare dnes odpoledne postihl výpadek. V jeho důsledku hlásili problémy uživatelé

Šéf Alphabetu: Žádna firma není imunní proti splasknutí bubliny AI

ČTK
18. 11. 2025

Pokud by splaskla současná bublina umělé inteligence (AI), zasáhlo by to všechny firmy, včetně

Správce zkrachovalého e-shopu Mamut požaduje ve 27 žalobách přes 2 miliardy Kč

ČTK
18. 11. 2025

Insolvenční správce zkrachovalého e-shopu Mamut uplatňuje ve 27 odpůrčích žalobách celkem 2,034 miliardy korun,

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Vrácenou kauzu IT zakázek otevře olomoucký soud znovu v lednu, vynese rozsudek

ČTK
18. 11. 2025

Olomoucký krajský soud na konci ledna znovu otevře kauzu veřejných zakázek na informační systémy,

Německá ministryně mládeže zvažuje zakázat některé sociální sítě dětem do 16 let

ČTK
17. 11. 2025

Německá ministryně školství, rodiny, seniorů, žen a mládeže Karin Prienová uvažuje o zákazu některých

Tiskové zprávy

Red Hat rozšiřuje podporu AI akcelerátorů pro rychlejší nasazování umělé inteligence

Cato Networks jmenuje Lukáše Mrázka do čela svého pražského výzkumného a vývojového centra

NÚKIB vydal přehled kybernetických incidentů za říjen 2025

Spotřeba elektrické energie datových center je vysoká. S pomocí českých vědců je ale možné ji snížit a kontrolovat

Kdy je trvalá licence Microsoft výhodnější než předplatné a kdy ne?

Vítězný projekt Energetické olympiády 2025 přibližuje sdílení energie veřejnosti

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Christian Klein, generální ředitel SAP

Digitální suverenita nestojí na ideálech, ale na konkrétních výsledcích

Christian Klein
23. 10. 2025

Diskuse o digitální suverenitě nabývá na celém světě na intenzitě. V dnešní době geopolitické nejistoty a...

Slovník

ICQ Status Plus!

Sticked banner

Umbrellacell

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.