ITKULT.com: aukce IT profesionálů na novém inzertním portálu

Jiří Kocourek , 26. listopad 2008 06:30 0 komentářů

Internet
Na včerejší tiskové konferenci došlo k představení nového webového portálu itkult.com, který je zaměřený na specifické prostředí IT profesionálů. Hlavní službou, kterou koncept nabízí, je inzerce zaměřená na nabídky a poptávky po IT profesionálech, zahrnující inovační přístup formou aukce. Na portálu itkult.com se bude odehrávat online inzerce jak klasických zaměstnání, tak časově omezených kontraktů. S formou zprostředkování kontraktů, která je typická pro zahraniční IT profesionály, přichází portál v Česku jako první.

Itkult-screen
Podoba nového portálu itkult.com

Představený projekt vznikl z popudu dvou IT profesionálů, Václava Lavičky a Michala Kalouska. Zastřešujícím subjektem pro nový portál je společnost INSCAPE, která byla založena v roce 2007 za účelem poskytovat konzultační služby v různých business oblastech s primárním zaměřením na management consulting se specifikací na IT odvětví. Mimo poskytování těchto služeb je v současnosti jejím hlavním produktem internetový portál itkult.com.

Filozofie portálu

itkult.com má podle jeho představitelů oživit stávající nástroje dnešního trhu práce o nový „rozcestník“ a nové pojetí poptávky a nabídky pracovních sil. Firmy s aktuálním nadbytkem IT profesionálů mohou nabízet tyto kapacity na omezenou dobu, naopak firmy s potřebou dočasného pronájmu nových sil mohou tyto kapacity poptávat, a to vše formou kontraktů a s možností využití aukčního systému. Do celého systému se samozřejmě mohou stejnou formou zapojit i jednotlivci, kteří hledají nový kontrakt.

Oblast informačních technologií tradičně funguje na projektovém základu, efektivní využití lidských zdrojů je proto v tomto oboru velmi aktuálním tématem. Běžným problémem, kterému firmy z oblasti IT čelí, je nedostatek či naopak nadbytek pracovních sil v konkrétním čase. Václav Lavička, Managing Partner společnosti INSCAPE, provozovatele portálu itkult.com, hovořil o tom, že právě tento projekt přináší jako první možnost získání časově omezených kontraktů, což je výhodné pro IT profesionály pracující tzv. „na sebe“, v Česku formou OSVČ. To umožňuje zveřejňovat a propojovat nabídky a poptávky práce, ale zejména zprostředkovávat inzerci pro dočasný pronájem IT profesionálů, tzv. bodyshop. Příkladem využití pružnosti systému je pronájem pracovních sil na konkrétní dobu a projekt, s možností plánování a rezervace zdrojů v budoucnu.

Inspiraci tvůrci hledali v zahraničí, například v USA je uzavírání kontraktů běžnou praktikou, kterou využívá podstatné množství IT lidí. Nové médium akceptuje řadu specifických požadavků IT praxe, jako jsou vhodně strukturované údaje o IT profesionálech, možnost inzerovat nabídky se skrytou identitou a prezentace dostupnosti se zahrnutím aktuálního i následného využití.

Aukce IT profesionálů

Itkult-aukce
Aukce IT profesionálů na itkult.com

Osvěžujícím aspektem inzerce je prvek aukce. Na každou nabídku lze reagovat protinávrhem a změnit nabízenou částku vzhledem k předcházejícímu návrhu. Každý poptávající tedy vidí u nabídky jak její výchozí hodnoty, tak i předchozí reakce účastníků aukce. Může tedy následně nabízenou cenu upravit. Tento princip přispívá k rychlé reakci na možnosti a potřeby trhu. Portál itkult.com chce i tímto způsobem zejména oslovit IT manažery a specialisty, kteří poptávají nebo nabízejí volné kapacity.

„Z vlastní praxe víme, že ve všech firmách řeší problém se střídáním období, kdy je IT lidí přebytek, a období, kdy je jich naopak nedostatek. Proto jsme navrhli inzertní médium jako další nástroj, jak tento problém řešit,“ řekl Václav Lavička. „Naší dlouhodobou vizí je vytvořit komunitu IT profesionálů, pro kterou bude portál nejen užitečným pracovním nástrojem, ale i zdrojem inspirace a zábavy.“

V současnosti již využívání služeb portálu potvrdily některé společnosti, mezi jinými Cleverlance, Conceptica či Lundegaard.

„Získávání schopných lidí je jedním z velkých problémů současnosti v IT firmách, zejména na krátkodobé projekty. Věříme, že nám itkult pomůže rychle nacházet vhodné členy do našich týmů, případně nabídnout redundantní kapacity dále. To, že nyní existuje specializované médium, kde lze tyto kontrakty sjednávat napřímo, bez prostředníka, je pro nás další velkou výhodou,“ řekl Petr Janiš, ředitel společnosti Conceptica.

A za jakých podmínek bude možné na itcult.com prezentovat inzerát? V případě nového portálu půjde o placenou službu, což je například rozdíl oproti pracovnímu portálu Jobs.cz. Rozdílné ceny jsou nastaveny pro inzerci jednotlivců a firem. Jednotlivci se ještě následně dělí na nezávislé IT profesionály a IT zaměstnance.

Cena pro nezávislé začíná na 400 Kč za dva týdny vystavení nabídky sebe sama. U IT zaměstnanců stojí nabídka na zaměstnání 200 Kč a nabídka na kontrakt 400 Kč. U firem začíná shodně nabídka i poptávka po jednom člověku na zaměstnání či kontrakt na částce 2000 korun. Lze se jen dohadovat, nakolik odrazující bude finanční stránka věci pro uživatele portálu.

Zahraniční expanze

Itkult-rozhovor
Součástí jsou i rozhovory s IT profesionály

Zásadní význam má mít brzká expanze na zahraniční trhy, což se týká zejména evropských zemí. Databáze inzerce si zachová základní podobu nezměněnu, bude však upravena do příslušné jazykové mutace. Inzerát, který je původně publikován česky, se v případě volby klienta zobrazí i v dalších jazykových mutacích (slovensky, rumunsky, anglicky…). To ve výsledku přináší vysokou možnost mobility pracovních sil pro evropský region.

„Když podáte inzerát v jednom státě, objeví se i na stránkách itcult v dalších zemích, ve kterých bude portál působit,“ řekl Michal Kalousek, Managing Partner itcult.com.

Součástí portálu je i zábavní sekce, která představí motivační rozhovory se zajímavými osobnostmi z IT trhu, lehce ironický komiks parodující celé IT prostředí či skupinové akce pro IT komunitu a další obsah k osvěžení IT specialistů po práci. Právě důležitost pořádání seminářů, kurzů a akcí pro IT profesionály Kalousek zdůraznil. Současným IT profesionálům podle něj nechybí vynikající technologické znalosti, ovšem problém je v tom, že je neumějí prodat, neumějí prosadit sebe samotné, jak by bylo třeba. Toto školení by je mělo naučit prokázat, že disponují přidanou hodnotou.

Pro obchodníky se na portálu nabízí možnost využití bannerové i textové reklamy produktů a služeb se zaměřením na specifickou komunitu IT profesionálů.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů