Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00 2 komentářů

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digital Index ukazuje, že 92 Čechů ze 100 sociální sítě používá a že roste podíl obrazových sociálních sítí. Také jsme se dozvěděli, že dělat marketing pro B2B přes sociální sítě rozhodně není vůbec efektivní.

Sociální média oslovují většinu české internetové populace. V prvním čtvrtletí roku 2017 pouze 7,6 % uživatelů nepoužívalo žádnou sociální síť. Je to sice více než v loňském roce (3,1 %), zároveň ovšem narostlo množství sociálních sítí na jednoho uživatele. Loni mělo účet na třech a více sociálních sítích pouze 39 % českých uživatelů internetu, letos to je už 69 %. Vyplývá to z nového průzkumu Ami Digital Index, který na přelomu března a dubna letošního roku realizovala společnost Ami Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

„Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií,“ uvedl Vladan Crha, ředitel Ami Digital.

Z letošního průzkumu vyplynulo, že narůstá množství těch, kteří mají účet na více sociálních sítích. Účet na alespoň třech sítích má o 30 procentních bodů více lidí než vloni (69 %), procento uživatelů s účtem na 5 a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 %, se dokonce oproti roku 2016 zdvojnásobilo.

Roste podíl obrazových sociálních sítí

Výrazným trendem je však skokový nárůst popularity sociálních sítí s primárně obrazovým obsahem v čele s Instagramem, jeho funkcí Stories a ve sledovaném období i se Snapchatem. Uživatelská základna narostla u obou sítí, Instagramu se ale očividně vedlo výrazně lépe. Za necelých 6 měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 % českých uživatelů internetu (Snapchat 52 %), opakovaně je ale podle průzkumu použilo už 11 % dotázaných (Snapchat 10%).

Sociální sítě pro B2B? Nesmysl!

Na přímý dotaz ohledně vhodnosti využívání firem, které dodávají náročnější řešení typu B2B (informační systémy, back-office zařízení jako servery a storage apod.), Vladan Crha odvětil: „Takovému zákazníkovi řekneme, ať ty peníze dá nám a my si za ně něco koupíme. Dělat marketing pro B2B přes sociální sítě rozhodně není vůbec efektivní!“


Komentáře

Spitzbube #0
Spitzbube 17. květen 2017 20:23

A to by mě zajímalo, kolik lidí šokiální shity blokuje alespoň na DNS úrovni...

mtmr #1
mtmr 19. květen 2017 11:19

Jan na úrovni DNS, tak všechny IP z jejich AS na firewallu.

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů