Evropa se krize bojí, Češi mírně optimističtí

Jiří Kocourek , 04. červen 2009 09:03 0 komentářů
Rubriky: Byznys

Lupa
Podle nejnovější studie celosvětové sítě členských společností KPMG Never catch a falling knife vnímají firmy z Asie ekonomickou recesi jako velkou příležitost provést velké změny v oblasti řízení. Evropské společnosti naproti tomu stále nejsou rozhodnuty, jak na současnou recesi reagovat.

Sky
Evropa s obavou z krize

Asie mění obchodní modely

Téměř 90 procent společností v Japonsku a 84 procent společností v Singapuru plánuje v příští dekádě radikálně změnit své obchodní modely. V Indii to je 72 a v Číně 66 procent. V České republice a Nizozemsku to je pouhých 20 procent. Podobně nízké hodnoty vykazují i další evropské státy - Belgie (25 procent), Maďarsko (30 procent) či Velká Británie (42 procent). Nejvyšší procento zaznamenala studie mezi irskými respondenty, kde jich zásadní změny očekává 63 procent.

V Evropě je vysoké procento respondentů, podle nichž je současná ekonomická krize specifická a s podobnou situací nemají žádnou zkušenost. V celosvětovém měřítku má podobný názor jen 15 procent dotazovaných. Ale například v Německu, Itálii nebo Maďarsku je toto procento mnohem vyšší, kolem 40 procent. Tyto výsledky ukazují, že v Evropě mají společnosti potíže s tím, aby našly strategii, která by jim napomohla vyrovnat se s aktuálním hospodářským poklesem.

Řada evropských společností se spoléhá na vládní aktivity a připravované protikrizové balíčky a také lepší regulaci ve finančním sektoru. Téměř třetina respondentů (28 procent ve španělsku, 24 procent v Nizozemsku a 20 procent v Polsku) je přesvědčena, že právě toto je krok dopředu.

Situace v České republice

Pouze 45 procent dotazovaných společností z České republiky se chystá během následujícího roku provést změny ve svých strategiích, což ukazuje na určitou míru důvěry v budoucí vývoj. Nutí je k tomu zejména měnící se nákupní návyky spotřebitelů a tlak na cashflow. V dlouhodobější perspektivě pouhých 20 procent společností plánuje v následující dekádě uskutečnit strategické změny, aby zlepšily svoji pozici na trhu.

Pro české společnosti, které se rozhodly uskutečnit změny, je v současnosti největší překážkou cena. Tu se chystá změnit celých 100 procent respondentů. 75 procent firem pak jako důvod pro změnu uvedlo měnící se situaci na stávajících exportních trzích.

České společnosti chtějí především změnit své výdaje a efektivitu - 85 procent dotazovaných se chce zaměřit na optimalizaci obchodních procesů, stejné procento pak na snížení výdajů na nákup. 10 procent respondentů plánuje zredukovat majetkové portfolio a outsourcing.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Biometrie podle mozku

Pavel Houser , 29. březen 2017 10:00
Pavel Houser

Budou na bankomatech jakási sluchátka pro čtení EEG? Palaniappan Ramaswamy se ve své vědecké práci i...

Více






RSS 

Zprávičky

Kvantové hradlo simuluje přenos kvantových peněz mezi bankami

Pavel Houser , 29. březen 2017 13:00

Vědci z Olomouce jako první ověřili, jak mohou fungovat kvantové peníze. ...

Více 0 komentářů

ČR se v únoru posunula mezi méně bezpečné země

Pavel Houser , 29. březen 2017 11:00

Nejrozšířenější malwarovou rodinou byl v únoru ve světe i v ČR botnet Kelihos. ...

Více 0 komentářů

Musk založil firmu pro propojení lidských mozků s počítači

ČTK , 29. březen 2017 09:30

Neuralink chce vyvíjet mozkové implantáty, které budou přidávat lidem umělou inteligenci.

...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Váhový software vyžaduje certifikace

Pavel Houser , 29. březen 2017 09:00

Pokladní software myCASH společnosti Kvados uspěl....

Více 0 komentářů

DDoS útoky zločincům v průměru vynášejí

Pavel Houser , 29. březen 2017 08:00

Provedení DDoS útoku stojí pouze 7 dolarů za hodinu (175 Kč), přičemž postižená firma může přijít o ...

Více 0 komentářů

Český prezident měl prý v počítači dětskou pornografii

ČTK , 29. březen 2017 07:00

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstalov...

Více 2 komentářů

Vloni bylo pravidelně na internetu 77 % Čechů

ITBiz.cz , 28. březen 2017 17:00

V roce 2016 používalo internet 6,7 miliónu obyvatel České republiky starších 16 let, tj. 76,5 %. Ve ...

Více 0 komentářů