Evropa se krize bojí, Češi mírně optimističtí

Jiří Kocourek , 04. červen 2009 09:03 0 komentářů
Rubriky: Byznys

Lupa
Podle nejnovější studie celosvětové sítě členských společností KPMG Never catch a falling knife vnímají firmy z Asie ekonomickou recesi jako velkou příležitost provést velké změny v oblasti řízení. Evropské společnosti naproti tomu stále nejsou rozhodnuty, jak na současnou recesi reagovat.

Sky
Evropa s obavou z krize

Asie mění obchodní modely

Téměř 90 procent společností v Japonsku a 84 procent společností v Singapuru plánuje v příští dekádě radikálně změnit své obchodní modely. V Indii to je 72 a v Číně 66 procent. V České republice a Nizozemsku to je pouhých 20 procent. Podobně nízké hodnoty vykazují i další evropské státy - Belgie (25 procent), Maďarsko (30 procent) či Velká Británie (42 procent). Nejvyšší procento zaznamenala studie mezi irskými respondenty, kde jich zásadní změny očekává 63 procent.

V Evropě je vysoké procento respondentů, podle nichž je současná ekonomická krize specifická a s podobnou situací nemají žádnou zkušenost. V celosvětovém měřítku má podobný názor jen 15 procent dotazovaných. Ale například v Německu, Itálii nebo Maďarsku je toto procento mnohem vyšší, kolem 40 procent. Tyto výsledky ukazují, že v Evropě mají společnosti potíže s tím, aby našly strategii, která by jim napomohla vyrovnat se s aktuálním hospodářským poklesem.

Řada evropských společností se spoléhá na vládní aktivity a připravované protikrizové balíčky a také lepší regulaci ve finančním sektoru. Téměř třetina respondentů (28 procent ve španělsku, 24 procent v Nizozemsku a 20 procent v Polsku) je přesvědčena, že právě toto je krok dopředu.

Situace v České republice

Pouze 45 procent dotazovaných společností z České republiky se chystá během následujícího roku provést změny ve svých strategiích, což ukazuje na určitou míru důvěry v budoucí vývoj. Nutí je k tomu zejména měnící se nákupní návyky spotřebitelů a tlak na cashflow. V dlouhodobější perspektivě pouhých 20 procent společností plánuje v následující dekádě uskutečnit strategické změny, aby zlepšily svoji pozici na trhu.

Pro české společnosti, které se rozhodly uskutečnit změny, je v současnosti největší překážkou cena. Tu se chystá změnit celých 100 procent respondentů. 75 procent firem pak jako důvod pro změnu uvedlo měnící se situaci na stávajících exportních trzích.

České společnosti chtějí především změnit své výdaje a efektivitu - 85 procent dotazovaných se chce zaměřit na optimalizaci obchodních procesů, stejné procento pak na snížení výdajů na nákup. 10 procent respondentů plánuje zredukovat majetkové portfolio a outsourcing.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Japonská Softbank zakládá s Foxconnem společný investiční podnik

ČTK , 24. únor 2017 18:03

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v sektoru vyspělých technologií, a tchajwanský s...

Více 0 komentářů

3D tisk ocelových konstrukcí

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:37

Podařilo se "vytisknout" jeřábový hák....

Více 0 komentářů

Třetina operátora mobilní sítě Sigfox je na prodej

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:17

Zájemci o investici v oblasti internetu věcí mohou získat až 34% podíl společnosti SimpleCell Networ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota kybernetické měny bitcoin vystoupila na nový rekord

ČTK , 24. únor 2017 15:30

Hodnota kybernetické měny bitcoin se dnes zvýšila o 4,7 procenta a vystoupila na nový rekord 1218,85...

Více 0 komentářů

Apple v dubnu otevře v Kalifornii novou centrálu

ČTK , 24. únor 2017 11:30

Americká společnost Apple v dubnu otevře v kalifornském Cupertinu svou novou centrálu. Stěhování 12....

Více 0 komentářů

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů