Evropa se krize bojí, Češi mírně optimističtí

Jiří Kocourek , 04. červen 2009 09:03 0 komentářů
Rubriky: Byznys

Lupa
Podle nejnovější studie celosvětové sítě členských společností KPMG Never catch a falling knife vnímají firmy z Asie ekonomickou recesi jako velkou příležitost provést velké změny v oblasti řízení. Evropské společnosti naproti tomu stále nejsou rozhodnuty, jak na současnou recesi reagovat.

Sky
Evropa s obavou z krize

Asie mění obchodní modely

Téměř 90 procent společností v Japonsku a 84 procent společností v Singapuru plánuje v příští dekádě radikálně změnit své obchodní modely. V Indii to je 72 a v Číně 66 procent. V České republice a Nizozemsku to je pouhých 20 procent. Podobně nízké hodnoty vykazují i další evropské státy - Belgie (25 procent), Maďarsko (30 procent) či Velká Británie (42 procent). Nejvyšší procento zaznamenala studie mezi irskými respondenty, kde jich zásadní změny očekává 63 procent.

V Evropě je vysoké procento respondentů, podle nichž je současná ekonomická krize specifická a s podobnou situací nemají žádnou zkušenost. V celosvětovém měřítku má podobný názor jen 15 procent dotazovaných. Ale například v Německu, Itálii nebo Maďarsku je toto procento mnohem vyšší, kolem 40 procent. Tyto výsledky ukazují, že v Evropě mají společnosti potíže s tím, aby našly strategii, která by jim napomohla vyrovnat se s aktuálním hospodářským poklesem.

Řada evropských společností se spoléhá na vládní aktivity a připravované protikrizové balíčky a také lepší regulaci ve finančním sektoru. Téměř třetina respondentů (28 procent ve španělsku, 24 procent v Nizozemsku a 20 procent v Polsku) je přesvědčena, že právě toto je krok dopředu.

Situace v České republice

Pouze 45 procent dotazovaných společností z České republiky se chystá během následujícího roku provést změny ve svých strategiích, což ukazuje na určitou míru důvěry v budoucí vývoj. Nutí je k tomu zejména měnící se nákupní návyky spotřebitelů a tlak na cashflow. V dlouhodobější perspektivě pouhých 20 procent společností plánuje v následující dekádě uskutečnit strategické změny, aby zlepšily svoji pozici na trhu.

Pro české společnosti, které se rozhodly uskutečnit změny, je v současnosti největší překážkou cena. Tu se chystá změnit celých 100 procent respondentů. 75 procent firem pak jako důvod pro změnu uvedlo měnící se situaci na stávajících exportních trzích.

České společnosti chtějí především změnit své výdaje a efektivitu - 85 procent dotazovaných se chce zaměřit na optimalizaci obchodních procesů, stejné procento pak na snížení výdajů na nákup. 10 procent respondentů plánuje zredukovat majetkové portfolio a outsourcing.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Hluboké učení prý obecnou umělou inteligenci nevytvoří

Pavel Houser , 23. leden 2018 06:30
Pavel Houser

Argumenty pro skepsi sice existují, ale nejsou rozhodně neprůstřelné. Gary Marcus, bývalý ředitel la...

Více








RSS 

Zprávičky

Soul reguluje obchod kryptoměmani, bitcoin oslabil o 7,5 %

ČTK , 23. leden 2018 17:36

V Jižní Koreji se denně uskuteční až 20 % všech transakcí s bitcoiny. ...

Více 0 komentářů

Přenesení čísla při změně operátora se od února zkrátí na 10 dnů

ČTK , 23. leden 2018 13:39

Novela zákona rse ovněž dotkla například prodlužování smlouvy na dobu určitou. ...

Více 0 komentářů

Tržní kapitalizace Netflixu překročila 100 miliard dolarů

ČTK , 23. leden 2018 09:43

Internetové televizi Netflix se v posledním loňském čtvrtletí podařilo získat o téměř dva miliony př...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Švýcarský fond chce vydat kryptoměnu krytou průmyslovými kovy

ČTK , 23. leden 2018 08:00

Tiberius nebude první měnou krytou aktivy. Například singapurská digixGlobal a ruská goldmint jsou p...

Více 0 komentářů

Firmy ohrožují zranitelnosti v USB tokenech

Pavel Houser , 22. leden 2018 15:24

Útočníkům stačí pouze provést sken dané sítě a najít otevřený port 1947. Ten jim pak umožní získat v...

Více 0 komentářů

Richemont nabízí 2,8 miliardy eur za zbytek internetového prodejce YNAP

ČTK , 22. leden 2018 13:21

Nabídka ohodnocuje YNAP na 5,3 miliardy eur. Spotřebitelé si zvykli kupovat přes internet i dražší z...

Více 0 komentářů

Operátor ICT chystá vznik celopražského úložiště dat

ČTK , 22. leden 2018 12:51

Na platformu budou napojeny různé senzory, např. chytré lampy. Shromažďována budou data ze záchytnýc...

Více 0 komentářů