mBank: kreditní kartu vlastní 71% mužů a pouze 29% žen

ITbiz.cz, 07. duben 2011 08:02 1 komentářů

Internetová banka mBank, která se v Česku snaží razit model nízkonákladového bankovnictví, prezentovala výsledky průzkumu, podle kterého je vlastnictví kreditních karet dominantou mužů.

mBank

Kreditní kartu vlastní 71% mužů a pouze 29% žen. Muži využívají kreditní karty aktivněji, více s nimi platí a jejich celkové i průměrné útraty jsou daleko vyšší než u žen. Téměř stejná situace je na Slovensku, kde kreditní kartu vlastní a používá 73% mužů a 27% žen.

Z analýzy, kterou provedla mBank mezi svými klienty vyplývá, že muži jsou nejen aktivnějšími uživateli kreditních karet, ale jejich celkové i průměrné útraty jsou daleko vyšší než je tomu u žen. Průměrné útraty na kreditních kartách u mužů činí 5 700 korun, u žen je to méně, a to necelých 5 300 korun.

Nejaktivnější uživatel mezi muži utratil letos za období jednoho měsíce prostřednictvím své kreditní karty neuvěřitelných téměř 920 000 korun, nejaktivnější žena pouze necelých 200 000 korun. V loňském roce to bylo dokonce téměř 940 000 korun u mužů a 250 000 korun u žen.

I nejvyšší transakce provedená kreditní kartou má svého rekordmana mezi muži. Tento muž provedl svou kreditní kartou transakci ve výši téměř 440 000 korun. První místo mezi ženami obsadila transakce ve výši necelých 120 000 korun.

„Nejvyšší útraty jak u můžů tak u žen představují každodenní nákupy jídla a zboží denní spotřeby v supermarketech a hypermarketech. To znamená, že kreditní karta je stále oblíbenějším způsobem pro financování běžných nákupů do domácnosti,“ říká Radko Šindrbál, specialista mBank na osobní úvěry a kreditní karty.

V dalších oblastech maloobchodu již v užívání kreditních karet dominují muži a je jen několik málo oblastí, kde jsou aktivnější ženy. Muži tradičně nejvíce utrácejí za elektroniku, počítače a notebooky či sportovní zboží. Hodně také utácejí za sázení, oblečení, cestování, ale i za nábytek a další vybavení domácností. Ženy pochopitelně dominují v utrácení zejména za doplňky, například kabelky, kosmetiku a služby spojené s úpravou zevnějšku.


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 07. duben 2011 12:18

Jedna se skutecne jen o kreditni karty? Nebo jsou v clanku data i o kreditnich i o debetnich kartach?

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů