mBank: kreditní kartu vlastní 71% mužů a pouze 29% žen

ITbiz.cz, 07. duben 2011 08:02 1 komentářů

Internetová banka mBank, která se v Česku snaží razit model nízkonákladového bankovnictví, prezentovala výsledky průzkumu, podle kterého je vlastnictví kreditních karet dominantou mužů.

mBank

Kreditní kartu vlastní 71% mužů a pouze 29% žen. Muži využívají kreditní karty aktivněji, více s nimi platí a jejich celkové i průměrné útraty jsou daleko vyšší než u žen. Téměř stejná situace je na Slovensku, kde kreditní kartu vlastní a používá 73% mužů a 27% žen.

Z analýzy, kterou provedla mBank mezi svými klienty vyplývá, že muži jsou nejen aktivnějšími uživateli kreditních karet, ale jejich celkové i průměrné útraty jsou daleko vyšší než je tomu u žen. Průměrné útraty na kreditních kartách u mužů činí 5 700 korun, u žen je to méně, a to necelých 5 300 korun.

Nejaktivnější uživatel mezi muži utratil letos za období jednoho měsíce prostřednictvím své kreditní karty neuvěřitelných téměř 920 000 korun, nejaktivnější žena pouze necelých 200 000 korun. V loňském roce to bylo dokonce téměř 940 000 korun u mužů a 250 000 korun u žen.

I nejvyšší transakce provedená kreditní kartou má svého rekordmana mezi muži. Tento muž provedl svou kreditní kartou transakci ve výši téměř 440 000 korun. První místo mezi ženami obsadila transakce ve výši necelých 120 000 korun.

„Nejvyšší útraty jak u můžů tak u žen představují každodenní nákupy jídla a zboží denní spotřeby v supermarketech a hypermarketech. To znamená, že kreditní karta je stále oblíbenějším způsobem pro financování běžných nákupů do domácnosti,“ říká Radko Šindrbál, specialista mBank na osobní úvěry a kreditní karty.

V dalších oblastech maloobchodu již v užívání kreditních karet dominují muži a je jen několik málo oblastí, kde jsou aktivnější ženy. Muži tradičně nejvíce utrácejí za elektroniku, počítače a notebooky či sportovní zboží. Hodně také utácejí za sázení, oblečení, cestování, ale i za nábytek a další vybavení domácností. Ženy pochopitelně dominují v utrácení zejména za doplňky, například kabelky, kosmetiku a služby spojené s úpravou zevnějšku.


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 07. duben 2011 12:18

Jedna se skutecne jen o kreditni karty? Nebo jsou v clanku data i o kreditnich i o debetnich kartach?

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Výrobce čipů Marvell kupuje za 6 mld. USD rivala Cavium

ČTK , 20. listopad 2017 14:57

Cavium využívá technologii ARM a snaží se narušit pozici Intelu na trhu mikroprocesorů pro servery....

Více 0 komentářů

Na trh přichází GFI MailEssentials 21

Pavel Houser , 20. listopad 2017 13:36

Nová verze posiluje úroveň bezpečnosti elektronické pošty pro SMB společnosti....

Více 0 komentářů

Prodej elektroniky i kancelářské techniky v ČR se zvýšil

Pavel Houser , 20. listopad 2017 13:28

Vývoj prodejů je dán mj. růstem cen desktopů, notebooků i inkoustových tiskáren....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba odvrací stažení akcií z burzy

ČTK , 20. listopad 2017 09:19

Správní rada podniku schválila zvýšení kapitálu na nedělním zasedání....

Více 0 komentářů

ČLK podá trestní oznámení kvůli zavádění eReceptů

ČTK , 20. listopad 2017 08:00

Podle kontroly NKÚ, kterou úřad zveřejnil v květnu, bylo úložiště elektronických receptů za 318 mili...

Více 0 komentářů

Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

ČTK , 18. listopad 2017 08:00

Další inovace? Nabízí se např. doručování až domů bez přítomnosti majitele......

Více 0 komentářů

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů