mBank: kreditní kartu vlastní 71% mužů a pouze 29% žen

ITbiz.cz, 07. duben 2011 08:02 1 komentářů

Internetová banka mBank, která se v Česku snaží razit model nízkonákladového bankovnictví, prezentovala výsledky průzkumu, podle kterého je vlastnictví kreditních karet dominantou mužů.

mBank

Kreditní kartu vlastní 71% mužů a pouze 29% žen. Muži využívají kreditní karty aktivněji, více s nimi platí a jejich celkové i průměrné útraty jsou daleko vyšší než u žen. Téměř stejná situace je na Slovensku, kde kreditní kartu vlastní a používá 73% mužů a 27% žen.

Z analýzy, kterou provedla mBank mezi svými klienty vyplývá, že muži jsou nejen aktivnějšími uživateli kreditních karet, ale jejich celkové i průměrné útraty jsou daleko vyšší než je tomu u žen. Průměrné útraty na kreditních kartách u mužů činí 5 700 korun, u žen je to méně, a to necelých 5 300 korun.

Nejaktivnější uživatel mezi muži utratil letos za období jednoho měsíce prostřednictvím své kreditní karty neuvěřitelných téměř 920 000 korun, nejaktivnější žena pouze necelých 200 000 korun. V loňském roce to bylo dokonce téměř 940 000 korun u mužů a 250 000 korun u žen.

I nejvyšší transakce provedená kreditní kartou má svého rekordmana mezi muži. Tento muž provedl svou kreditní kartou transakci ve výši téměř 440 000 korun. První místo mezi ženami obsadila transakce ve výši necelých 120 000 korun.

„Nejvyšší útraty jak u můžů tak u žen představují každodenní nákupy jídla a zboží denní spotřeby v supermarketech a hypermarketech. To znamená, že kreditní karta je stále oblíbenějším způsobem pro financování běžných nákupů do domácnosti,“ říká Radko Šindrbál, specialista mBank na osobní úvěry a kreditní karty.

V dalších oblastech maloobchodu již v užívání kreditních karet dominují muži a je jen několik málo oblastí, kde jsou aktivnější ženy. Muži tradičně nejvíce utrácejí za elektroniku, počítače a notebooky či sportovní zboží. Hodně také utácejí za sázení, oblečení, cestování, ale i za nábytek a další vybavení domácností. Ženy pochopitelně dominují v utrácení zejména za doplňky, například kabelky, kosmetiku a služby spojené s úpravou zevnějšku.


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 07. duben 2011 12:18

Jedna se skutecne jen o kreditni karty? Nebo jsou v clanku data i o kreditnich i o debetnich kartach?

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple ukončí prodej iPodů Shuffle a Nano

ČTK , 28. červenec 2017 14:54

Přehrávače hudby jsou další obětí chytrých telefonů. Jediným přístrojem s jednostranným použitím, kt...

Více 0 komentářů

Operátor O2 zvýšil v pololetí zisk o 3 % na 2,6 mld. Kč

ČTK , 28. červenec 2017 11:05

Důvodem růstu jsou zejména vyšší výnosy z O2 TV a z mobilního internetu. ...

Více 0 komentářů

28 % organizací po celém světě bylo v červnu postiženo malvertisingovou kampaní RoughTed

Pavel Houser , 28. červenec 2017 10:00

RoughTed byl velmi nebezpečný už koncem května a během června dosáhl zatím svého maxima. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Samsung díky čipům a obrazovkám vykázal rekordní zisk

ČTK , 28. červenec 2017 09:00

Samsung ve čtvrtletí překonal ve výrobě čipů Intel a stal se největším výrobcem čipů na světě....

Více 0 komentářů

Foxconn postaví v USA továrnu za 10 miliard dolarů

ČTK , 28. červenec 2017 08:00

Foxconn je mimo jiné hlavním dodavatelem Applu, výrobní závody má i v ČR....

Více 0 komentářů

Pozornost věnovaná e-mailům se zvyšuje

ITBiz.cz , 27. červenec 2017 13:30

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. V průběhu 6 let, mezi roky 2...

Více 0 komentářů

Zisk Facebooku prudce stoupl

ČTK , 27. červenec 2017 10:30

Celkové příjmy společnosti se zvýšily o téměř 45 % na 9,32 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů