Lenovo uzavírá joint venture s japonským NEC

Petr Švec , 28. leden 2011 06:30 0 komentářů

Nová společnost převezme prodej osobních počítačů NEC na japonském trhu a v USA. Těsnou většinu ve výši 51% v ní bude držet Lenovo.

Lenovo

Výrobci Lenovo a NEC potvrdili spekulace, o kterých jsme vás nedávno informovali, a oznámili založení společného joint venture podniku. Ten v horizontu několika měsíců převezme všechny prodeje osobních počítačů značky NEC na japonském a americkém trhu. Výhledově by společnost mohla distribuovat počítače značky NEC i na všech ostatních trzích. Za investici ve výši 175 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč) získá Lenovo v nové společnosti většinový 51% podíl. Zbylých 49% bude patřit NEC, které bude po uplynutí pětiletého období moci akcie odprodat do rukou Lenovo. Zdali NEC získá v rámci dohody i nějaké další platby nebylo zveřejněno.

Spolupráce výrobců Lenovo a NEC není ničím jiným než pomyslným sňatkem z rozumu. Zatímco NEC v posledních letech spíše ustupuje před dravými konkurenty, Lenovo se naopak všemi možnými způsoby snaží expandovat. Současní zákazníci NEC tak pro Lenovo představují jednoduchý a relativně levný způsob růstu.

Synergii pro Lenovo můžeme najít i ve zlepšení vyjednávací pozice s dodavateli. Jinými slovy proto, že Lenovo bude de facto zodpovídat za výrobu a prodej osobních počítačů NEC, bude moci vyvinout větší tlak na jednotlivé subdodavatele. Právě maximální snížení cen je přitom jedním z mála způsobů, kterými velcí světoví výrobci mohou alespoň trochu podpořit své zisky. Například Lenovo v současnosti dosahuje operačního zisku ve výši pouhých 1,8%, u konkurenčního výrobce Acer to je zhruba 2,9%. Na druhou stranu například americký výrobce Apple dosahuje operačního zisku ve výši 38,5%. Jeho produkty jsou ale určeny pro zcela jinou cílovou skupinu než většina produkce Aceru či Lenovo, čemuž odpovídá i jejich cena.

I přes globální ústup je NEC se zhruba 18% tržním podílem největším hráčem na japonském trhu s osobními počítači. Ten je zajímavý především tím, že globálním gigantům jako jsou američtí výrobci Dell a Hewlett Packard se na něm dlouhodobě nedaří prosadit. Co se nepodařilo jim, se ovšem může podařit čínskému Lenovu, který na pro proniknutí na japonský trh zvolil jinou taktiku.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Japonská Softbank zakládá s Foxconnem společný investiční podnik

ČTK , 24. únor 2017 18:03

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v sektoru vyspělých technologií, a tchajwanský s...

Více 0 komentářů

3D tisk ocelových konstrukcí

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:37

Podařilo se "vytisknout" jeřábový hák....

Více 0 komentářů

Třetina operátora mobilní sítě Sigfox je na prodej

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:17

Zájemci o investici v oblasti internetu věcí mohou získat až 34% podíl společnosti SimpleCell Networ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota kybernetické měny bitcoin vystoupila na nový rekord

ČTK , 24. únor 2017 15:30

Hodnota kybernetické měny bitcoin se dnes zvýšila o 4,7 procenta a vystoupila na nový rekord 1218,85...

Více 0 komentářů

Apple v dubnu otevře v Kalifornii novou centrálu

ČTK , 24. únor 2017 11:30

Americká společnost Apple v dubnu otevře v kalifornském Cupertinu svou novou centrálu. Stěhování 12....

Více 0 komentářů

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů