Lenovo uzavírá joint venture s japonským NEC

Petr Švec , 28. leden 2011 06:30 0 komentářů

Nová společnost převezme prodej osobních počítačů NEC na japonském trhu a v USA. Těsnou většinu ve výši 51% v ní bude držet Lenovo.

Lenovo

Výrobci Lenovo a NEC potvrdili spekulace, o kterých jsme vás nedávno informovali, a oznámili založení společného joint venture podniku. Ten v horizontu několika měsíců převezme všechny prodeje osobních počítačů značky NEC na japonském a americkém trhu. Výhledově by společnost mohla distribuovat počítače značky NEC i na všech ostatních trzích. Za investici ve výši 175 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč) získá Lenovo v nové společnosti většinový 51% podíl. Zbylých 49% bude patřit NEC, které bude po uplynutí pětiletého období moci akcie odprodat do rukou Lenovo. Zdali NEC získá v rámci dohody i nějaké další platby nebylo zveřejněno.

Spolupráce výrobců Lenovo a NEC není ničím jiným než pomyslným sňatkem z rozumu. Zatímco NEC v posledních letech spíše ustupuje před dravými konkurenty, Lenovo se naopak všemi možnými způsoby snaží expandovat. Současní zákazníci NEC tak pro Lenovo představují jednoduchý a relativně levný způsob růstu.

Synergii pro Lenovo můžeme najít i ve zlepšení vyjednávací pozice s dodavateli. Jinými slovy proto, že Lenovo bude de facto zodpovídat za výrobu a prodej osobních počítačů NEC, bude moci vyvinout větší tlak na jednotlivé subdodavatele. Právě maximální snížení cen je přitom jedním z mála způsobů, kterými velcí světoví výrobci mohou alespoň trochu podpořit své zisky. Například Lenovo v současnosti dosahuje operačního zisku ve výši pouhých 1,8%, u konkurenčního výrobce Acer to je zhruba 2,9%. Na druhou stranu například americký výrobce Apple dosahuje operačního zisku ve výši 38,5%. Jeho produkty jsou ale určeny pro zcela jinou cílovou skupinu než většina produkce Aceru či Lenovo, čemuž odpovídá i jejich cena.

I přes globální ústup je NEC se zhruba 18% tržním podílem největším hráčem na japonském trhu s osobními počítači. Ten je zajímavý především tím, že globálním gigantům jako jsou američtí výrobci Dell a Hewlett Packard se na něm dlouhodobě nedaří prosadit. Co se nepodařilo jim, se ovšem může podařit čínskému Lenovu, který na pro proniknutí na japonský trh zvolil jinou taktiku.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů

Vláda indického Kašmíru zakázala na měsíc sociální sítě

ČTK , 27. duben 2017 13:00

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírské...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FlashStation pro analýzu velkých objemů dat

Pavel Houser , 27. duben 2017 11:54

Synology představuje zařízení FlashStation FS2017 Podle dodavatele jde o server NAS typu all-flash ...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu stoupl téměř o polovinu, LG rostla ještě víc

ČTK , 27. duben 2017 10:00

Ve druhém čtvrtletí by měl výsledky dále podpořit nový Galaxy 8....

Více 0 komentářů

Kamery pro systémy SCADA

Pavel Houser , 27. duben 2017 09:00

Axis uvádí na trh kamery chráněné proti výbuchu pro rychlé zvládání nehod a efektivní běh kriticky n...

Více 0 komentářů

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů