Lenovo uzavírá joint venture s japonským NEC

Petr Švec , 28. leden 2011 06:30 0 komentářů

Nová společnost převezme prodej osobních počítačů NEC na japonském trhu a v USA. Těsnou většinu ve výši 51% v ní bude držet Lenovo.

Lenovo

Výrobci Lenovo a NEC potvrdili spekulace, o kterých jsme vás nedávno informovali, a oznámili založení společného joint venture podniku. Ten v horizontu několika měsíců převezme všechny prodeje osobních počítačů značky NEC na japonském a americkém trhu. Výhledově by společnost mohla distribuovat počítače značky NEC i na všech ostatních trzích. Za investici ve výši 175 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč) získá Lenovo v nové společnosti většinový 51% podíl. Zbylých 49% bude patřit NEC, které bude po uplynutí pětiletého období moci akcie odprodat do rukou Lenovo. Zdali NEC získá v rámci dohody i nějaké další platby nebylo zveřejněno.

Spolupráce výrobců Lenovo a NEC není ničím jiným než pomyslným sňatkem z rozumu. Zatímco NEC v posledních letech spíše ustupuje před dravými konkurenty, Lenovo se naopak všemi možnými způsoby snaží expandovat. Současní zákazníci NEC tak pro Lenovo představují jednoduchý a relativně levný způsob růstu.

Synergii pro Lenovo můžeme najít i ve zlepšení vyjednávací pozice s dodavateli. Jinými slovy proto, že Lenovo bude de facto zodpovídat za výrobu a prodej osobních počítačů NEC, bude moci vyvinout větší tlak na jednotlivé subdodavatele. Právě maximální snížení cen je přitom jedním z mála způsobů, kterými velcí světoví výrobci mohou alespoň trochu podpořit své zisky. Například Lenovo v současnosti dosahuje operačního zisku ve výši pouhých 1,8%, u konkurenčního výrobce Acer to je zhruba 2,9%. Na druhou stranu například americký výrobce Apple dosahuje operačního zisku ve výši 38,5%. Jeho produkty jsou ale určeny pro zcela jinou cílovou skupinu než většina produkce Aceru či Lenovo, čemuž odpovídá i jejich cena.

I přes globální ústup je NEC se zhruba 18% tržním podílem největším hráčem na japonském trhu s osobními počítači. Ten je zajímavý především tím, že globálním gigantům jako jsou američtí výrobci Dell a Hewlett Packard se na něm dlouhodobě nedaří prosadit. Co se nepodařilo jim, se ovšem může podařit čínskému Lenovu, který na pro proniknutí na japonský trh zvolil jinou taktiku.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů