Lenovo uzavírá joint venture s japonským NEC

Petr Švec , 28. leden 2011 06:30 0 komentářů

Nová společnost převezme prodej osobních počítačů NEC na japonském trhu a v USA. Těsnou většinu ve výši 51% v ní bude držet Lenovo.

Lenovo

Výrobci Lenovo a NEC potvrdili spekulace, o kterých jsme vás nedávno informovali, a oznámili založení společného joint venture podniku. Ten v horizontu několika měsíců převezme všechny prodeje osobních počítačů značky NEC na japonském a americkém trhu. Výhledově by společnost mohla distribuovat počítače značky NEC i na všech ostatních trzích. Za investici ve výši 175 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč) získá Lenovo v nové společnosti většinový 51% podíl. Zbylých 49% bude patřit NEC, které bude po uplynutí pětiletého období moci akcie odprodat do rukou Lenovo. Zdali NEC získá v rámci dohody i nějaké další platby nebylo zveřejněno.

Spolupráce výrobců Lenovo a NEC není ničím jiným než pomyslným sňatkem z rozumu. Zatímco NEC v posledních letech spíše ustupuje před dravými konkurenty, Lenovo se naopak všemi možnými způsoby snaží expandovat. Současní zákazníci NEC tak pro Lenovo představují jednoduchý a relativně levný způsob růstu.

Synergii pro Lenovo můžeme najít i ve zlepšení vyjednávací pozice s dodavateli. Jinými slovy proto, že Lenovo bude de facto zodpovídat za výrobu a prodej osobních počítačů NEC, bude moci vyvinout větší tlak na jednotlivé subdodavatele. Právě maximální snížení cen je přitom jedním z mála způsobů, kterými velcí světoví výrobci mohou alespoň trochu podpořit své zisky. Například Lenovo v současnosti dosahuje operačního zisku ve výši pouhých 1,8%, u konkurenčního výrobce Acer to je zhruba 2,9%. Na druhou stranu například americký výrobce Apple dosahuje operačního zisku ve výši 38,5%. Jeho produkty jsou ale určeny pro zcela jinou cílovou skupinu než většina produkce Aceru či Lenovo, čemuž odpovídá i jejich cena.

I přes globální ústup je NEC se zhruba 18% tržním podílem největším hráčem na japonském trhu s osobními počítači. Ten je zajímavý především tím, že globálním gigantům jako jsou američtí výrobci Dell a Hewlett Packard se na něm dlouhodobě nedaří prosadit. Co se nepodařilo jim, se ovšem může podařit čínskému Lenovu, který na pro proniknutí na japonský trh zvolil jinou taktiku.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 5 komentářů

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů