Lenovo: růst o 33% a úspěchy v Číně

Petr Švec , 08. únor 2010 07:00 0 komentářů
Rubriky: Hardware, Byznys

Microsoft
Restrukturalizace společnosti a vládní podpora poptávky obyvatelstva vedly k meziročnímu růstu příjmů o 33%. Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2009 tak čínský výrobce spotřební elektroniky vydělal 4,78 miliardy dolarů (91 miliard Kč). Spolu s růstem příjmů posiloval výrobce i svou globální přítomnost a v rámci nové strategie se soustředil především na rozvíjející se trhy. Celosvětově Lenovo zvýšilo svůj podíl ze 7,5% všech prodaných PC v Q3 2008 na 9,2% v roce 2009.

lenovo
Notebook řady Thinkpad.

Ohlášené hospodářské výsledky za Q3 2009 činí z Lenova nejrychleji rostoucího výrobce spotřební elektroniky na světě. Pro konkurenční společnosti poslední kvartál loňského roku sice představoval růst, ne ovšem tak mohutný, jako v případě čínského výrobce.

Restrukturalizace a domácí podpora


Silný meziroční růst výrobce Lenovo v době krize má dva jmenovatele – drastickou restrukturalizaci a čínské vládní podpory. Zatímco včas započatá restrukturalizace firmu připravila na nástrahy ekonomické krize, poptávkově zaměřený podpůrný program čínské vlády pomohl oživit prodeje spotřební elektroniky v pevninské Číně. Především díky nim se společnosti podařilo dosáhnout výrazného meziročního růstu příjmů a počtu prodaných zařízení.

Čína tak pro společnost Lenovo představuje stále lukrativnější trh, přičemž jeho role bude s největší pravděpodobností dále narůstat i po skončení vládních podpůrných programů. V rámci své strategie se Lenovo v budoucích letech hodlá orientovat především na rozvíjející se trhy. Ty jsou v současnosti reprezentovány především státy z oblasti jižní a jihovýchodní Asie, jako je Indie, nebo Vietnam. Lenovo ale i nadále bude posilovat svou přítomnost na severoamerických a evropských trzích.

O příštím směřování společnosti hodně naznačil lednový veletrh spotřební elektroniky, CES. V rámci něj firma představila na 20 nových výrobků, mezi kterými nechyběl tablet, nové modely netbooků a prototypy chystaných smartphonů. Lenovo se svými produkty snaží konkurovat především světové jedničce Hewlett-Packard a dvojce Acer Inc.

Lenovo se globálně prosazuje od roku 2005, kdy pohltilo divizi osobních počítačů americké technologické společnosti IBM. Čínský výrobce dodnes vyrábí téměř legendární značku Thinkpad. Koncem roku 2009 dokončila společnost zpětný odkup své divize výroby mobilních telefonů, které se zbavila počátkem roku 2008. Lenovo se nyní hodlá orientovat především na dlouhodobě silně rostoucí trh se smartphony, firma pro letošní rok ohlásila několik nových modelů.

Zdroj: BusinessWeek


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Nintendo je díky poptávce po konzoli Switch opět v zisku

ČTK , 27. červenec 2017 08:00

Firma ve čtvrtletí prodala 1,97 milionu herních přístrojů Switch a od začátku prodeje v březnu jich ...

Více 0 komentářů

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů