Letiště Praha zavedlo informační systém IBM BlueSky

20. listopad 2009 10:18 0 komentářů

Letiště Praha ve spolupráci se společností IBM úspěšně dokončilo zavedení nového informačního systému pro výpočet a fakturaci letištních poplatků a také poplatků za služby svého handlingu. Novinkou a součástí systému je možnost variabilního nastavení motivační strategie pro zákazníky Letiště Praha - letecké a odbavovací společnosti.


Spuštění nového systému proběhlo začátkem listopadu. „Řešení IBM BlueSky bylo zavedeno v oblasti, která je z pohledu výnosů Letiště Praha klíčová. Systém nám významně zjednoduší výpočty poplatků a následných fakturací za poskytované služby leteckým společnostem,“ uvedl při této příležitosti Vladimír Měkota, výkonný ředitel pro ICT a Centrální projektovou kancelář Letiště Praha.

Systém IBM BlueSky automaticky generuje poplatky za služby, které Letiště Praha poskytuje leteckým a handlingovým společnostem na základě podkladů z jeho centrální databáze. Jedná se o především o poplatky za přistání, hluk, parkování letadel či použití odbavovacích přepážek. IBM BlueSky bylo již úspěšně zavedeno na významných mezinárodních letištích po celém světě, např. ve Frankfurtu nebo Pekingu.

„Vizí IBM jsou chytrá letiště využívající integrované informace jak pro podporu rozhodování, tak i k dosažení maximální efektivity svého provozu. IBM BlueSky představuje integrovaný, inteligentní systém, který je dostatečně flexibilní, aby se dokázal přizpůsobit měnícím se potřebám letišť i jejich zákazníků,“ říká Vladek Šlezingr, Global Business Services Leader IBM Česká republika.

Doplňující údaje:


  • Implementace systému IBM BlueSky se uskutečnila 6 měsíců od podepsání smlouvy a navazuje na předchozí úspěšnou spolupráci Letiště Praha a společnosti IBM.
  • V letech 2006 - 2007 proběhlo v rekordním čase 15 měsíců nasazení 19 modulů systému mySAP Business Suite v rámci projektu ERPort. Tento úspěch byl následně oceněn v soutěži Best Project Management jako nejlepší projekt roku.
  • V letech 2008 až 2009 pak byla v rámci obchodní transformace společnosti realizována komplexní migrace dat ze všech systémů SAP státního podniku Letiště Praha do nového systému pro Letiště Praha, a. s. 


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 0 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů