LinkedIn koupil poskytovatele hodnocení ChoiceVendor

Petr Švec , 27. září 2010 07:47 0 komentářů

Spolu s novou strategií zaměřenou na růst pomocí akvizic si známá profesně orientovaná sociální síť LinedIn také údajně pohrává s myšlenkou IPO.

linkedin profile
LinkedIn je největší profesně zaměřenou sociální sítí

Zdá se, že strategie rozšiřování vlastního portfolia produktů a služeb pomocí akvizicí zajímavých společností a startupů není výhradní doménou velkých technologických gigantů. Stejný kurz nasadila i populární profesně zaměřená sociální síť LinkedIn. Nyní oznámená koupě společnosti ChoiceVendor je v pořadí již druhou zajímavou akvizicí společnosti za poslední měsíc, a ve své podstatě také druhou akvizicí v historii firmy vůbec. Jejich cílem je pak kromě rozšíření a zkvalitnění poskytovaných služeb také snaha získat talentované a schopné specialisty, kteří pomohou LinkedIn v dalším rozvoji.

Drobná americká společnost ChoiceVendor, založená před několika lety bývalými pracovníky technologického gigantu Google, se zabývá poskytováním hodnocení a doporučení poskytovatelů v oblasti B2B služeb na území USA. Cena transakce nebyla zveřejněna, podle CEO LinkedIn Jeffa Weinera ale nepřesáhla 5 milionů dolarů (95 milionů Kč). Všichni zaměstnanci ChoiceVendor přejdou do LinkedIn, firma jako taková tak zanikne.

Jak už bylo zmíněno, ChoiceVendor představuje v pořadí teprve druhou akvizici v historii sociální sítě LinkedIn. Tou první byla počátkem srpna letošního roku technologická společnost mSpoke. Ta se zabývala vývojem pokročilého doporučovacího systému – ten LinkedIn plánuje využít pro zajištění osobnějších služeb pro své uživatele, jako například doporučení co nejvhodnějších zpráv a novinek, a dalšího obsahu.

Jeff Weiner, CEO společnosti LinkedIn, také připustil, že firma jedná se zástupci několika bankovních domů a investičních společností o možnosti vstupu na burzu. „Vzhledem k našemu letošnímu velmi silnému růstu před námi vidíme několik možností dalšího směřování, z nichž si můžeme vybrat,“ prohlásil Weiner na nedávné tiskové konferenci a na otázku ohledně možnosti IPO dodal: „Na toto téma jsme se s vybranými partnery už bavili a v těchto debatách budeme i nadále pokračovat. V tuto chvíli ale ještě není nic konkrétního, co bychom mohli oznámit.“ Vstup na burzu je tak jednou z možností, jak by firma mohla získat kapitál na svůj další rozvoj.

LinkedIn je největší profesně zaměřenou sociální sítí na světovém internetu. Letošní rok je pro firmu velmi úspěšný – za poslední 4 měsíce vzrostl počet aktivních uživatelů této služby o celých 5 milionů a překročil tak hranici 80 milionů. Ještě v únoru přitom službu používalo „pouhých“ 60 milionů uživatelů. Pokud tak LinkedIn skutečně vstoupí na burzu, bude se pro zájemce jednat o poměrně zajímavou investiční příležitost. Důležitý přitom není jen velmi dynamický růst uživatelské základny, ale také fungující obchodní model – služba vydělává jak na zobrazování reklamy, tak i na prodeji prémiových služeb svým uživatelům. To představuje velký rozdíl oproti konkurenčnímu Facebooku, který skutečný reklamní potenciál své 500 milionové uživatelské základny dosud plně nepodchytil.

Jestliže LinkedIn v dohledné době skutečně přistoupí na IPO, bude první, a na dlouhou dobu pravděpodobně také poslední, sociální sítí, která se bude veřejně obchodovat. Před několika měsíci se objevily spekulace o tom, že se na burzu chystá i nejoblíbenější sociální síť Facebook, což ale nedávno definitivně odmítl Mark Zuckenberg, zakladatel a CEO služby. Dokud Facebook neprojde některým významnými změnami, veřejného obchodování jeho akcií se prý nedočkáme. Zuckenberg zmínil, že ohledně IPO Facebooku se v současnosti počítá s horizontem několika let.

Zdroj: CNET


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 6 komentářů

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů