Proč je Bill Gates v reklamě za 300 milionů dolarů?

Michal Polák , 15. září 2008 07:20 0 komentářů
Rubriky: Marketing

Vista Není žádnou novinkou, že se společnost Microsoft rozhodla investovat nemalou částku do propagace operačního systému Windows Vista. Jedná se o logický krok, který plyne z prodejních výsledků a především jeho pověsti. Zarážející je však angažování zakladatele společnosti a jednoho z nejbohatších lidí na světě – Billa Gatese. I proto se ITBiz.cz podíval na reklamní kampaň za 300 milionů dolarů a její okolnosti trochu jinak.

Microsoft

Od nového systému Windows Vista se čekalo hodně. Avšak nemalý vliv na jeho prodejnost mají počítače, na kterých je předinstalovaný. Spousta uživatelů Windows XP nemá důvod přecházet a hardwarové požadavky mu také moc nepřejí. Nicméně toto je něco, co není třeba opakovat. Společnost Microsoft tak uvolňuje 300 milionů amerických dolarů (přes 5 miliard korun) na masivní reklamní kampaň. Prvně uvedený důvod samozřejmě jediný a ze samotného Microsoftu zní, že se jedná také o reakci na reklamní spoty Applu, které si vzaly na mušku právě Windows.

A právě o to v kampani především jde. Reagovat na konkurenci a poukázat na možnosti operačního systému. Klasická reklama by zřejmě úspěch neměla. Přidáte komika, ale to stále není ono. Jenže ikonou Microsoftu a pro mnoho lidí i světa počítačů je Bill Gates. A když se reklama zasadí do nepočítačového prostředí a skloubí se všechno dohromady, lze snadno docílit kladného dojmu. Přesně to hlavní – změnit v očích spotřebitelů pohled na Windows Vista. Ústřední dvojicí klipů, které tvoří páteř kampaně je právě Bill Gates doplnění komikem Jerrym Seinfeldem. Ti vystupují v různých situacích a především v tom rodinném. Video klipy budou doplněny také informačními stánky v obchodních centrech, prozatím se hovoří o amerických obchodech Best Buy.

Microsoft se prostřednictvím klipů s Billem Gatesem snaží ukázat, že se učí chápat požadavky obyčejných uživatelů a přizpůsobit jim své produkty. Mne osobně však na Windows Vista klipy nepřesvědčily. Více informací lze nalézt na samotných webových stránkách společnosti Microsoft.

Přečtěte si také

Microsoft brzdí rozvoj kategorie Netbook
Microsoft vydal Photosynth, jaký je?


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů