Proč je Bill Gates v reklamě za 300 milionů dolarů?

Michal Polák , 15. září 2008 07:20 0 komentářů
Rubriky: Marketing

Vista Není žádnou novinkou, že se společnost Microsoft rozhodla investovat nemalou částku do propagace operačního systému Windows Vista. Jedná se o logický krok, který plyne z prodejních výsledků a především jeho pověsti. Zarážející je však angažování zakladatele společnosti a jednoho z nejbohatších lidí na světě – Billa Gatese. I proto se ITBiz.cz podíval na reklamní kampaň za 300 milionů dolarů a její okolnosti trochu jinak.

Microsoft

Od nového systému Windows Vista se čekalo hodně. Avšak nemalý vliv na jeho prodejnost mají počítače, na kterých je předinstalovaný. Spousta uživatelů Windows XP nemá důvod přecházet a hardwarové požadavky mu také moc nepřejí. Nicméně toto je něco, co není třeba opakovat. Společnost Microsoft tak uvolňuje 300 milionů amerických dolarů (přes 5 miliard korun) na masivní reklamní kampaň. Prvně uvedený důvod samozřejmě jediný a ze samotného Microsoftu zní, že se jedná také o reakci na reklamní spoty Applu, které si vzaly na mušku právě Windows.

A právě o to v kampani především jde. Reagovat na konkurenci a poukázat na možnosti operačního systému. Klasická reklama by zřejmě úspěch neměla. Přidáte komika, ale to stále není ono. Jenže ikonou Microsoftu a pro mnoho lidí i světa počítačů je Bill Gates. A když se reklama zasadí do nepočítačového prostředí a skloubí se všechno dohromady, lze snadno docílit kladného dojmu. Přesně to hlavní – změnit v očích spotřebitelů pohled na Windows Vista. Ústřední dvojicí klipů, které tvoří páteř kampaně je právě Bill Gates doplnění komikem Jerrym Seinfeldem. Ti vystupují v různých situacích a především v tom rodinném. Video klipy budou doplněny také informačními stánky v obchodních centrech, prozatím se hovoří o amerických obchodech Best Buy.

Microsoft se prostřednictvím klipů s Billem Gatesem snaží ukázat, že se učí chápat požadavky obyčejných uživatelů a přizpůsobit jim své produkty. Mne osobně však na Windows Vista klipy nepřesvědčily. Více informací lze nalézt na samotných webových stránkách společnosti Microsoft.

Přečtěte si také

Microsoft brzdí rozvoj kategorie Netbook
Microsoft vydal Photosynth, jaký je?


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

EP zamítl možnost přeshraničního vysílání on-line televizí

ČTK , 13. prosinec 2017 10:00

Komise navrhovala, aby u on-line televizního vysílání musel provozovatel řešit autorská práva pouze ...

Více 0 komentářů

Dvě americké firmy usilují o povolení bitcoinových ETF fondů

ČTK , 13. prosinec 2017 09:00

Fondy ETF se kupují a prodávají na klasické burze stejně jako akcie....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 13. prosinec 2017 08:00

Firmy v Česku čelí novému typu podvodu, účetní dostávají falešné e-maily od ředitelů s požadavkem na...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Atos chce koupit konkurenta Gemalto za 4,3 mld. eur

ČTK , 12. prosinec 2017 14:00

Gemalto patří mezi největší světové výrobce SIM karet a čipů do platebních karet...

Více 0 komentářů

T-Mobile testuje NB-IoT, chystá novou síť pro Internet věcí

Pavel Houser , 12. prosinec 2017 13:30

Testování technologie NB-IoT začalo v Praze na Roztylech, v lednu přibude Mladá Boleslav. Operátor z...

Více 0 komentářů

ISP DNS Stack chrání doménu .CZ v případě útoku proti DNS serverům

Pavel Houser , 12. prosinec 2017 12:53

Sdružení CZ.NIC zvyšuje bezpečnost Internetu v ČR, na nové službě se zatím podílí Seznam.cz a Vodafo...

Více 0 komentářů

Apple kupuje aplikaci pro rozpoznávání hudby Shazam

ČTK , 12. prosinec 2017 08:00

Shazam umožňuje uživatelům prostřednictvím mikrofonu chytrého telefonu identifikovat hudbu hrající v...

Více 1 komentářů