Proč je Bill Gates v reklamě za 300 milionů dolarů?

Michal Polák , 15. září 2008 07:20 0 komentářů
Rubriky: Marketing

Vista Není žádnou novinkou, že se společnost Microsoft rozhodla investovat nemalou částku do propagace operačního systému Windows Vista. Jedná se o logický krok, který plyne z prodejních výsledků a především jeho pověsti. Zarážející je však angažování zakladatele společnosti a jednoho z nejbohatších lidí na světě – Billa Gatese. I proto se ITBiz.cz podíval na reklamní kampaň za 300 milionů dolarů a její okolnosti trochu jinak.

Microsoft

Od nového systému Windows Vista se čekalo hodně. Avšak nemalý vliv na jeho prodejnost mají počítače, na kterých je předinstalovaný. Spousta uživatelů Windows XP nemá důvod přecházet a hardwarové požadavky mu také moc nepřejí. Nicméně toto je něco, co není třeba opakovat. Společnost Microsoft tak uvolňuje 300 milionů amerických dolarů (přes 5 miliard korun) na masivní reklamní kampaň. Prvně uvedený důvod samozřejmě jediný a ze samotného Microsoftu zní, že se jedná také o reakci na reklamní spoty Applu, které si vzaly na mušku právě Windows.

A právě o to v kampani především jde. Reagovat na konkurenci a poukázat na možnosti operačního systému. Klasická reklama by zřejmě úspěch neměla. Přidáte komika, ale to stále není ono. Jenže ikonou Microsoftu a pro mnoho lidí i světa počítačů je Bill Gates. A když se reklama zasadí do nepočítačového prostředí a skloubí se všechno dohromady, lze snadno docílit kladného dojmu. Přesně to hlavní – změnit v očích spotřebitelů pohled na Windows Vista. Ústřední dvojicí klipů, které tvoří páteř kampaně je právě Bill Gates doplnění komikem Jerrym Seinfeldem. Ti vystupují v různých situacích a především v tom rodinném. Video klipy budou doplněny také informačními stánky v obchodních centrech, prozatím se hovoří o amerických obchodech Best Buy.

Microsoft se prostřednictvím klipů s Billem Gatesem snaží ukázat, že se učí chápat požadavky obyčejných uživatelů a přizpůsobit jim své produkty. Mne osobně však na Windows Vista klipy nepřesvědčily. Více informací lze nalézt na samotných webových stránkách společnosti Microsoft.

Přečtěte si také

Microsoft brzdí rozvoj kategorie Netbook
Microsoft vydal Photosynth, jaký je?


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

OBSE nezjistila, kdo loni napadl její servery

ČTK , 20. únor 2017 07:00

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) nedokáže identifikovat strůjce loňských hacke...

Více 0 komentářů

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

AbcPráce