Mediální aktivity dětí: televize a internet

Jiří Kocourek , 13. srpen 2009 11:37 0 komentářů

Deal
Téměř všechny děti z takzvaných internetových domácností denně nebo několikrát týdně sledují televizi, jejich druhou nejfrekventovaněji realizovanou mediální aktivitou je práce na počítači a internetu. Třetina těchto dětí se aspoň hodinu denně připravuje na školní vyučování. Informace vycházejí z nejnovějšího netpanel omnibusového výzkumu na reprezentativním vzorku 424 dětí ve věku 4—14 let, který uskutečnila společnost Mediaresearch.

ibm-deti1

Pro začátek je nutné definovat pojem "internetové domácnosti". Takto jsou označovány ty domácnosti, kde se někdo nejméně jednou měsíčně připojuje odkudkoliv na internet.

Televize u dětí stále vede

Průzkum ukázal, že mezi nejčastější mediální činnosti dětí z internetových domácností patří stále sledování televize. Téměř všechny děti (97 %) sledují televizi denně nebo alespoň několikrát týdně. Tři čtvrtiny malých dětí (4–9 let) sledují několikrát týdně i DVD či video a u starších dětí (9–14) je tento podíl přibližně nadpoloviční. Více času stráví sledováním TV děti, které mají v pokojíčku svou vlastní televizi.

Co se týká poslechovosti rádia, denně této možnosti využije pětina dětí (4–14 let) a více než dvě pětiny dětí jej poslouchají několikrát týdně. Rádio na internetu si alespoň jednou měsíčně poslechne pětina dětí. Bezmála padesát procent dětí odpovědělo, že poslouchají několikrát týdně jinou hudbu než v rádiu, čemuž odpovídá i vybavení přehrávači CD a mp3.

Na druhém místě v žebříčku mediálních činností dětí se za televizí objevuje práce na počítači a internetu. Naprostá většina dětí (97 %) má univerzální přístup k internetu z domova. Přes polovinu dětí disponuje také přístupem k síti ve škole a necelá polovina využívá internet i na jiných místech.

Celkem dvě pětiny dětí jsou na internetu nebo počítači denně. Frekvence návštěvy internetu i činností na počítači silně roste s věkem dětí, 83 % starších dětí (10–14 let) je na internetu několikrát týdně.

Co děti hledají na webu

Nedávná globální studie Symantec ukázala, že mezi 100 nejčastějších termínů, které děti hledají, patří podle služby OnlineFamily.Norton weby jako YouTube, eBay a Craigslist a weby společenských sítí jako Facebook a MySpace. Mezi nejčastěji zadávaná se řadí také slova „sex“ a „porno“, kterým patří 6., respektive 10. místo. 12. místo v seznamu zaujímá „fred“, tj. Fred Figglehorn, oblíbená fiktivní posta, jejíž kanál na webu YouTube se stal mezi dětmi hitem. K dalším oblíbeným hledaným termínům patří Twilight (Stmívání), Miley Cyrus, Taylor Swift a písnička „Boom Boom Pow“ skupiny Black Eyed Peas.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung a LG prudce zvýšili zisk

ČTK , 28. duben 2017 07:00

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung Electronics a LG Electronics v letošním prvním čtvrtletí vý...

Více 0 komentářů

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů