Mezi poskytovateli služeb jsou nejvíce konkurenceschopní telekomunikační operátoři

ITbiz.cz, 26. listopad 2010 23:36 0 komentářů

Z rozsáhlého průzkumu chování telekomunikačních operátorů, finančních ústavů a dodavatelů energií při poskytování služeb zákazníkům vycházejí nejlépe telekomunikační operátoři. Nejvyššího celkového hodnocení dosáhla česká pobočka společnosti Vodafone.

SMS

„Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se poskytovatelé služeb v České republice chovají vůči svým současným zákazníkům a jak jsou schopni získávat zákazníky nové,“ vysvětluje Michal Novák, manažer oddělení výzkumu společnosti Accenture, která za projektem stojí. „Ve všech kritériích hodnocení si nejlépe vedla společnost Vodafone, která dosáhla celkového skóre přes 70 %. Toto číslo je v rámci hodnotícího modelu Accenture laťkou, označující společnosti s nejvyšší konkurenceschopností na lokálním trhu i ve srovnání s trhy zahraničními.

Během průzkumu specialisté hovořili se současnými zákazníky sledovaných společností a opakovaně kontaktovali pracovníky poboček i call center poskytovatelů služeb a využívali samoobslužné komunikační kanály (internetové aplikace, samoobslužné telefonní linky).

V rámci celého procesu bylo provedeno několik desítek úkonů simulujících běžné reálné situace. Ty sahaly od vytvoření nového zákaznického účtu, aktivace nové služby, využívání a úhrada služby až po změnu poskytovatele služby a ukončení smluvního vztahu. V jejich průběhu byl hodnocen vztah poskytovatelů služeb k zákazníkům a to v oblasti pružnosti reakce, kvality poskytovaných informací či přístupu k řešení problémů a stížností.

Zatímco v oblasti poskytování informací o službách hrají prim dodavatelé energií, již v hodnocení kritérií aktivace nových služeb a spokojenosti s jejich využíváním si udržují značný náskok telekomunikační operátoři. S těmi jsou přes převládající názor veřejnosti nejvíce spokojeni i při řešení problémů a stížností. Ve sféře účtování a fakturace za služby hrají prim banky, ale TELCO operátoři se drží v těsném závěsu. Přibližně stejně špatně si ovšem vedou všechny uvedené typy společností v oblasti ukončování smluvních vztahů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů