Mezi poskytovateli služeb jsou nejvíce konkurenceschopní telekomunikační operátoři

ITbiz.cz, 26. listopad 2010 23:36 0 komentářů

Z rozsáhlého průzkumu chování telekomunikačních operátorů, finančních ústavů a dodavatelů energií při poskytování služeb zákazníkům vycházejí nejlépe telekomunikační operátoři. Nejvyššího celkového hodnocení dosáhla česká pobočka společnosti Vodafone.

SMS

„Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se poskytovatelé služeb v České republice chovají vůči svým současným zákazníkům a jak jsou schopni získávat zákazníky nové,“ vysvětluje Michal Novák, manažer oddělení výzkumu společnosti Accenture, která za projektem stojí. „Ve všech kritériích hodnocení si nejlépe vedla společnost Vodafone, která dosáhla celkového skóre přes 70 %. Toto číslo je v rámci hodnotícího modelu Accenture laťkou, označující společnosti s nejvyšší konkurenceschopností na lokálním trhu i ve srovnání s trhy zahraničními.

Během průzkumu specialisté hovořili se současnými zákazníky sledovaných společností a opakovaně kontaktovali pracovníky poboček i call center poskytovatelů služeb a využívali samoobslužné komunikační kanály (internetové aplikace, samoobslužné telefonní linky).

V rámci celého procesu bylo provedeno několik desítek úkonů simulujících běžné reálné situace. Ty sahaly od vytvoření nového zákaznického účtu, aktivace nové služby, využívání a úhrada služby až po změnu poskytovatele služby a ukončení smluvního vztahu. V jejich průběhu byl hodnocen vztah poskytovatelů služeb k zákazníkům a to v oblasti pružnosti reakce, kvality poskytovaných informací či přístupu k řešení problémů a stížností.

Zatímco v oblasti poskytování informací o službách hrají prim dodavatelé energií, již v hodnocení kritérií aktivace nových služeb a spokojenosti s jejich využíváním si udržují značný náskok telekomunikační operátoři. S těmi jsou přes převládající názor veřejnosti nejvíce spokojeni i při řešení problémů a stížností. Ve sféře účtování a fakturace za služby hrají prim banky, ale TELCO operátoři se drží v těsném závěsu. Přibližně stejně špatně si ovšem vedou všechny uvedené typy společností v oblasti ukončování smluvních vztahů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Twitter prohloubil ve čtvrtletí ztrátu na 116,5 milionu dolarů

ČTK , 29. červenec 2017 09:00

Příjmy klesly o 4,7 procenta na 573,9 milionu USD....

Více 0 komentářů

Amazon má za čtvrtletí výrazně nižší zisk, tržby ale vzrostly

ČTK , 29. červenec 2017 08:00

Na slabší výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí akcie Amazonu zareagovaly poklesem......

Více 0 komentářů

Apple ukončí prodej iPodů Shuffle a Nano

ČTK , 28. červenec 2017 14:54

Přehrávače hudby jsou další obětí chytrých telefonů. Jediným přístrojem s jednostranným použitím, kt...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátor O2 zvýšil v pololetí zisk o 3 % na 2,6 mld. Kč

ČTK , 28. červenec 2017 11:05

Důvodem růstu jsou zejména vyšší výnosy z O2 TV a z mobilního internetu. ...

Více 0 komentářů

28 % organizací po celém světě bylo v červnu postiženo malvertisingovou kampaní RoughTed

Pavel Houser , 28. červenec 2017 10:00

RoughTed byl velmi nebezpečný už koncem května a během června dosáhl zatím svého maxima. ...

Více 0 komentářů

Samsung díky čipům a obrazovkám vykázal rekordní zisk

ČTK , 28. červenec 2017 09:00

Samsung ve čtvrtletí překonal ve výrobě čipů Intel a stal se největším výrobcem čipů na světě....

Více 0 komentářů

Foxconn postaví v USA továrnu za 10 miliard dolarů

ČTK , 28. červenec 2017 08:00

Foxconn je mimo jiné hlavním dodavatelem Applu, výrobní závody má i v ČR....

Více 0 komentářů