Mezi poskytovateli služeb jsou nejvíce konkurenceschopní telekomunikační operátoři

ITbiz.cz, 26. listopad 2010 23:36 0 komentářů

Z rozsáhlého průzkumu chování telekomunikačních operátorů, finančních ústavů a dodavatelů energií při poskytování služeb zákazníkům vycházejí nejlépe telekomunikační operátoři. Nejvyššího celkového hodnocení dosáhla česká pobočka společnosti Vodafone.

SMS

„Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se poskytovatelé služeb v České republice chovají vůči svým současným zákazníkům a jak jsou schopni získávat zákazníky nové,“ vysvětluje Michal Novák, manažer oddělení výzkumu společnosti Accenture, která za projektem stojí. „Ve všech kritériích hodnocení si nejlépe vedla společnost Vodafone, která dosáhla celkového skóre přes 70 %. Toto číslo je v rámci hodnotícího modelu Accenture laťkou, označující společnosti s nejvyšší konkurenceschopností na lokálním trhu i ve srovnání s trhy zahraničními.

Během průzkumu specialisté hovořili se současnými zákazníky sledovaných společností a opakovaně kontaktovali pracovníky poboček i call center poskytovatelů služeb a využívali samoobslužné komunikační kanály (internetové aplikace, samoobslužné telefonní linky).

V rámci celého procesu bylo provedeno několik desítek úkonů simulujících běžné reálné situace. Ty sahaly od vytvoření nového zákaznického účtu, aktivace nové služby, využívání a úhrada služby až po změnu poskytovatele služby a ukončení smluvního vztahu. V jejich průběhu byl hodnocen vztah poskytovatelů služeb k zákazníkům a to v oblasti pružnosti reakce, kvality poskytovaných informací či přístupu k řešení problémů a stížností.

Zatímco v oblasti poskytování informací o službách hrají prim dodavatelé energií, již v hodnocení kritérií aktivace nových služeb a spokojenosti s jejich využíváním si udržují značný náskok telekomunikační operátoři. S těmi jsou přes převládající názor veřejnosti nejvíce spokojeni i při řešení problémů a stížností. Ve sféře účtování a fakturace za služby hrají prim banky, ale TELCO operátoři se drží v těsném závěsu. Přibližně stejně špatně si ovšem vedou všechny uvedené typy společností v oblasti ukončování smluvních vztahů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

ČTK , 18. listopad 2017 08:00

Další inovace? Nabízí se např. doručování až domů bez přítomnosti majitele......

Více 0 komentářů

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů