Mezi poskytovateli služeb jsou nejvíce konkurenceschopní telekomunikační operátoři

ITbiz.cz, 26. listopad 2010 23:36 0 komentářů

Z rozsáhlého průzkumu chování telekomunikačních operátorů, finančních ústavů a dodavatelů energií při poskytování služeb zákazníkům vycházejí nejlépe telekomunikační operátoři. Nejvyššího celkového hodnocení dosáhla česká pobočka společnosti Vodafone.

SMS

„Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se poskytovatelé služeb v České republice chovají vůči svým současným zákazníkům a jak jsou schopni získávat zákazníky nové,“ vysvětluje Michal Novák, manažer oddělení výzkumu společnosti Accenture, která za projektem stojí. „Ve všech kritériích hodnocení si nejlépe vedla společnost Vodafone, která dosáhla celkového skóre přes 70 %. Toto číslo je v rámci hodnotícího modelu Accenture laťkou, označující společnosti s nejvyšší konkurenceschopností na lokálním trhu i ve srovnání s trhy zahraničními.

Během průzkumu specialisté hovořili se současnými zákazníky sledovaných společností a opakovaně kontaktovali pracovníky poboček i call center poskytovatelů služeb a využívali samoobslužné komunikační kanály (internetové aplikace, samoobslužné telefonní linky).

V rámci celého procesu bylo provedeno několik desítek úkonů simulujících běžné reálné situace. Ty sahaly od vytvoření nového zákaznického účtu, aktivace nové služby, využívání a úhrada služby až po změnu poskytovatele služby a ukončení smluvního vztahu. V jejich průběhu byl hodnocen vztah poskytovatelů služeb k zákazníkům a to v oblasti pružnosti reakce, kvality poskytovaných informací či přístupu k řešení problémů a stížností.

Zatímco v oblasti poskytování informací o službách hrají prim dodavatelé energií, již v hodnocení kritérií aktivace nových služeb a spokojenosti s jejich využíváním si udržují značný náskok telekomunikační operátoři. S těmi jsou přes převládající názor veřejnosti nejvíce spokojeni i při řešení problémů a stížností. Ve sféře účtování a fakturace za služby hrají prim banky, ale TELCO operátoři se drží v těsném závěsu. Přibližně stejně špatně si ovšem vedou všechny uvedené typy společností v oblasti ukončování smluvních vztahů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů