Mezi poskytovateli služeb jsou nejvíce konkurenceschopní telekomunikační operátoři

ITbiz.cz, 26. listopad 2010 23:36 0 komentářů

Z rozsáhlého průzkumu chování telekomunikačních operátorů, finančních ústavů a dodavatelů energií při poskytování služeb zákazníkům vycházejí nejlépe telekomunikační operátoři. Nejvyššího celkového hodnocení dosáhla česká pobočka společnosti Vodafone.

SMS

„Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se poskytovatelé služeb v České republice chovají vůči svým současným zákazníkům a jak jsou schopni získávat zákazníky nové,“ vysvětluje Michal Novák, manažer oddělení výzkumu společnosti Accenture, která za projektem stojí. „Ve všech kritériích hodnocení si nejlépe vedla společnost Vodafone, která dosáhla celkového skóre přes 70 %. Toto číslo je v rámci hodnotícího modelu Accenture laťkou, označující společnosti s nejvyšší konkurenceschopností na lokálním trhu i ve srovnání s trhy zahraničními.

Během průzkumu specialisté hovořili se současnými zákazníky sledovaných společností a opakovaně kontaktovali pracovníky poboček i call center poskytovatelů služeb a využívali samoobslužné komunikační kanály (internetové aplikace, samoobslužné telefonní linky).

V rámci celého procesu bylo provedeno několik desítek úkonů simulujících běžné reálné situace. Ty sahaly od vytvoření nového zákaznického účtu, aktivace nové služby, využívání a úhrada služby až po změnu poskytovatele služby a ukončení smluvního vztahu. V jejich průběhu byl hodnocen vztah poskytovatelů služeb k zákazníkům a to v oblasti pružnosti reakce, kvality poskytovaných informací či přístupu k řešení problémů a stížností.

Zatímco v oblasti poskytování informací o službách hrají prim dodavatelé energií, již v hodnocení kritérií aktivace nových služeb a spokojenosti s jejich využíváním si udržují značný náskok telekomunikační operátoři. S těmi jsou přes převládající názor veřejnosti nejvíce spokojeni i při řešení problémů a stížností. Ve sféře účtování a fakturace za služby hrají prim banky, ale TELCO operátoři se drží v těsném závěsu. Přibližně stejně špatně si ovšem vedou všechny uvedené typy společností v oblasti ukončování smluvních vztahů.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů