Microsoft přetahuje zákazníky Salesforce.com, nabízí jim vysoké slevy

Petr Švec , 07. prosinec 2010 06:00 1 komentářů

Nová reklamní kampaň na CRM produkty společnosti Microsoft je nevídaně agresivní – firmám otevřeně nabízí 200 dolarů (zhruba 3 700 Kč) jako slevu za každého uživatele, kterého převedou od Salesforce.com na produkty Microsoft.

Microsoft

Americká softwarová společnost Microsoft v průběhu včerejšího dne představila nevídaně ostrou na cíl orientovanou reklamní kampaň, zaměřenou na současné zákazníky služeb Salesforce.com. Jim určený otevřený dopis, který vyšel jako součást prestižního periodika The Wall Street Journal, zákazníky Salesforce.com upozorňuje mimo jiné na příliš vysoké ceny, které si firma za své služby údajně účtuje. Microsoft pak veřejně deklaruje, že všem zájemcům, kteří se rozhodnout přejít od Salesforce.com na některé z jeho řešení, nabízí slevu 200 dolarů (okolo 3 700 Kč) na každého převedeného uživatele. To obzvlášť v případě velkých korporací může náklady na pořízení systémů a nutnou migraci prakticky vyrovnat.

„Ve společnosti Microsoft věříme, že úspěchu se dá dosáhnout pouze využíváním zbytečně nákladných služeb“, stojí v otevřeném dopise zákazníkům Salesforce.com. Ten také všechny z nich vyzývá k tomu, aby po firmě požadovali rozbor a vysvětlení současné cenové politiky. Datum odstartování netradiční a velmi agresivní reklamní kampaně ne náhodou koliduje se zahájením cloudové konference Dreamforce, která probíhá právě pod taktovkou Salesforce.com. Dreamforce je jednou z vůbec nejvýznamnějších konferencí zaměřených na oblast cloud computingu a využití této technologie ve firemním prostředí. Podle Salesforce.com ale celá akce není ničím jiným, než posledním zoufalým projevem pomalu odpadajícího konkurenta.

„Tato reklamní kampaň jasně ukazuje na zoufalství, s jakým se v Microsoftu musí potýkat. Už jenom fakt, že jedinou myšlenkou celé téhle „reklamní kampaně“ je cenová politika a slevy podle mě jasně ukazuje, že Microsoft prostě není schopen konkurovat kvalitou a službami, a tak to zkouší cenou“, nechal se slyšet Kendall Collins, marketingový ředitel Salesforce.com. Ten také podotkl, že firma zatím neeviduje žádné zákazníky, kteří by se nabídky Microsoftu chystali využít.

„CRM produkty společnosti Microsoft jsou pro celý CRM trh podobným přínosem, jako je Zune pro oblast multimediálních přehrávačů. Nepřináší tedy žádné inovace, nepřináší žádnou vizi a jedná se jen o špatný produkt za špatnou cenu“, neodpustil si pomyslné kopnutí do Microsoftu Collins.

Faktem ovšem zůstává, že CRM produkty z dílen Microsoftu jsou oproti Salesforce.com výrazně levnější. Jejich cena se obvykle pohybuje okolo 44 dolarů (814 Kč) za uživatele a měsíc, zatímco nabídka Salesforce.com začíná na 65 dolarech (1 202 Kč) za uživatele a měsíc. Neoblíbenější balíček služeb pak u firmy vychází dokonce na 125 dolarů (2 300 Kč) za jednoho uživatele měsíčně. Produkty Microsoftu tak nemusí být stejně kvalitní jako nabídka Salesforce.com, jsou ale bezesporu finančně mnohem výhodnější. A je to právě cena, která byla hlavním kritériem při rozhodování například v průběhu nedávné hospodářské krize.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Franta #1
Franta 07. prosinec 2010 22:46

To už na tom musí být MS hodně špatně :-) Připomíná to poslední zoufalé záchvěvy umírajícího dinosaura.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů