Microsoft přetahuje zákazníky Salesforce.com, nabízí jim vysoké slevy

Petr Švec , 07. prosinec 2010 06:00 1 komentářů

Nová reklamní kampaň na CRM produkty společnosti Microsoft je nevídaně agresivní – firmám otevřeně nabízí 200 dolarů (zhruba 3 700 Kč) jako slevu za každého uživatele, kterého převedou od Salesforce.com na produkty Microsoft.

Microsoft

Americká softwarová společnost Microsoft v průběhu včerejšího dne představila nevídaně ostrou na cíl orientovanou reklamní kampaň, zaměřenou na současné zákazníky služeb Salesforce.com. Jim určený otevřený dopis, který vyšel jako součást prestižního periodika The Wall Street Journal, zákazníky Salesforce.com upozorňuje mimo jiné na příliš vysoké ceny, které si firma za své služby údajně účtuje. Microsoft pak veřejně deklaruje, že všem zájemcům, kteří se rozhodnout přejít od Salesforce.com na některé z jeho řešení, nabízí slevu 200 dolarů (okolo 3 700 Kč) na každého převedeného uživatele. To obzvlášť v případě velkých korporací může náklady na pořízení systémů a nutnou migraci prakticky vyrovnat.

„Ve společnosti Microsoft věříme, že úspěchu se dá dosáhnout pouze využíváním zbytečně nákladných služeb“, stojí v otevřeném dopise zákazníkům Salesforce.com. Ten také všechny z nich vyzývá k tomu, aby po firmě požadovali rozbor a vysvětlení současné cenové politiky. Datum odstartování netradiční a velmi agresivní reklamní kampaně ne náhodou koliduje se zahájením cloudové konference Dreamforce, která probíhá právě pod taktovkou Salesforce.com. Dreamforce je jednou z vůbec nejvýznamnějších konferencí zaměřených na oblast cloud computingu a využití této technologie ve firemním prostředí. Podle Salesforce.com ale celá akce není ničím jiným, než posledním zoufalým projevem pomalu odpadajícího konkurenta.

„Tato reklamní kampaň jasně ukazuje na zoufalství, s jakým se v Microsoftu musí potýkat. Už jenom fakt, že jedinou myšlenkou celé téhle „reklamní kampaně“ je cenová politika a slevy podle mě jasně ukazuje, že Microsoft prostě není schopen konkurovat kvalitou a službami, a tak to zkouší cenou“, nechal se slyšet Kendall Collins, marketingový ředitel Salesforce.com. Ten také podotkl, že firma zatím neeviduje žádné zákazníky, kteří by se nabídky Microsoftu chystali využít.

„CRM produkty společnosti Microsoft jsou pro celý CRM trh podobným přínosem, jako je Zune pro oblast multimediálních přehrávačů. Nepřináší tedy žádné inovace, nepřináší žádnou vizi a jedná se jen o špatný produkt za špatnou cenu“, neodpustil si pomyslné kopnutí do Microsoftu Collins.

Faktem ovšem zůstává, že CRM produkty z dílen Microsoftu jsou oproti Salesforce.com výrazně levnější. Jejich cena se obvykle pohybuje okolo 44 dolarů (814 Kč) za uživatele a měsíc, zatímco nabídka Salesforce.com začíná na 65 dolarech (1 202 Kč) za uživatele a měsíc. Neoblíbenější balíček služeb pak u firmy vychází dokonce na 125 dolarů (2 300 Kč) za jednoho uživatele měsíčně. Produkty Microsoftu tak nemusí být stejně kvalitní jako nabídka Salesforce.com, jsou ale bezesporu finančně mnohem výhodnější. A je to právě cena, která byla hlavním kritériem při rozhodování například v průběhu nedávné hospodářské krize.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Franta #1
Franta 07. prosinec 2010 22:46

To už na tom musí být MS hodně špatně :-) Připomíná to poslední zoufalé záchvěvy umírajícího dinosaura.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů