Microsoft přetahuje zákazníky Salesforce.com, nabízí jim vysoké slevy

Petr Švec , 07. prosinec 2010 06:00 1 komentářů

Nová reklamní kampaň na CRM produkty společnosti Microsoft je nevídaně agresivní – firmám otevřeně nabízí 200 dolarů (zhruba 3 700 Kč) jako slevu za každého uživatele, kterého převedou od Salesforce.com na produkty Microsoft.

Microsoft

Americká softwarová společnost Microsoft v průběhu včerejšího dne představila nevídaně ostrou na cíl orientovanou reklamní kampaň, zaměřenou na současné zákazníky služeb Salesforce.com. Jim určený otevřený dopis, který vyšel jako součást prestižního periodika The Wall Street Journal, zákazníky Salesforce.com upozorňuje mimo jiné na příliš vysoké ceny, které si firma za své služby údajně účtuje. Microsoft pak veřejně deklaruje, že všem zájemcům, kteří se rozhodnout přejít od Salesforce.com na některé z jeho řešení, nabízí slevu 200 dolarů (okolo 3 700 Kč) na každého převedeného uživatele. To obzvlášť v případě velkých korporací může náklady na pořízení systémů a nutnou migraci prakticky vyrovnat.

„Ve společnosti Microsoft věříme, že úspěchu se dá dosáhnout pouze využíváním zbytečně nákladných služeb“, stojí v otevřeném dopise zákazníkům Salesforce.com. Ten také všechny z nich vyzývá k tomu, aby po firmě požadovali rozbor a vysvětlení současné cenové politiky. Datum odstartování netradiční a velmi agresivní reklamní kampaně ne náhodou koliduje se zahájením cloudové konference Dreamforce, která probíhá právě pod taktovkou Salesforce.com. Dreamforce je jednou z vůbec nejvýznamnějších konferencí zaměřených na oblast cloud computingu a využití této technologie ve firemním prostředí. Podle Salesforce.com ale celá akce není ničím jiným, než posledním zoufalým projevem pomalu odpadajícího konkurenta.

„Tato reklamní kampaň jasně ukazuje na zoufalství, s jakým se v Microsoftu musí potýkat. Už jenom fakt, že jedinou myšlenkou celé téhle „reklamní kampaně“ je cenová politika a slevy podle mě jasně ukazuje, že Microsoft prostě není schopen konkurovat kvalitou a službami, a tak to zkouší cenou“, nechal se slyšet Kendall Collins, marketingový ředitel Salesforce.com. Ten také podotkl, že firma zatím neeviduje žádné zákazníky, kteří by se nabídky Microsoftu chystali využít.

„CRM produkty společnosti Microsoft jsou pro celý CRM trh podobným přínosem, jako je Zune pro oblast multimediálních přehrávačů. Nepřináší tedy žádné inovace, nepřináší žádnou vizi a jedná se jen o špatný produkt za špatnou cenu“, neodpustil si pomyslné kopnutí do Microsoftu Collins.

Faktem ovšem zůstává, že CRM produkty z dílen Microsoftu jsou oproti Salesforce.com výrazně levnější. Jejich cena se obvykle pohybuje okolo 44 dolarů (814 Kč) za uživatele a měsíc, zatímco nabídka Salesforce.com začíná na 65 dolarech (1 202 Kč) za uživatele a měsíc. Neoblíbenější balíček služeb pak u firmy vychází dokonce na 125 dolarů (2 300 Kč) za jednoho uživatele měsíčně. Produkty Microsoftu tak nemusí být stejně kvalitní jako nabídka Salesforce.com, jsou ale bezesporu finančně mnohem výhodnější. A je to právě cena, která byla hlavním kritériem při rozhodování například v průběhu nedávné hospodářské krize.

Zdroj: Reuters


Komentáře

Franta #1
Franta 07. prosinec 2010 22:46

To už na tom musí být MS hodně špatně :-) Připomíná to poslední zoufalé záchvěvy umírajícího dinosaura.


RSS 

Komentujeme

Sinclair, Jobs a Watson

Richard Jan Voigts , 31. prosinec 2016 08:00
Richard Jan Voigts

ZX Spectrum byla hračka, kterou nám dal před l...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii

ITBiz.cz , 14. leden 2017 16:30

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první letošní Den otevř...

Více 0 komentářů

Čína chce zakázat elektrošoky pro mládež závislou na internetu

ČTK , 14. leden 2017 13:35

Čínská vláda chce zákonem zakázat používání elektrošoků a dalších fyzických trestů v táborech pro zá...

Více 5 komentářů

Za internetový prodej ohrožených brouků soud udělil podmínku

ČTK , 13. leden 2017 15:00

Český soud poprvé potrestal prodejce, který na internetu nabízel ohrožené druhy hmyzu. Jedenatřiceti...

Více 0 komentářů