Bounce rate: 44,81 % návštěv opustí průměrný web po navštívení jediné stránky

Jiří Kocourek , 22. říjen 2009 08:57 0 komentářů
Rubriky: Internet

Klic
Statistická data online reklamní agentury RobertNemec.com vypovídají o tom, že téměř polovina návštěv (44,81 %) na tuzemském internetu zhlédne na průměrném webu jenom jedinou stránku. Studie přináší informace na základě studie 53 webů.

Chrome

Šetření RobertNemec.com bylo uskutečněno v období od 1. 1. 2009 do 1. 8. 2009. Průměrná návštěvnost sledovaných webů byla 2,5 milionu návštěv měsíčně.

Míra opuštění webů generujících poptávky

Pro potřeby studie byly weby rozděleny do dvou skupin. První skupinou jsou weby generující poptávky, kde je možnost si něco objednat. Druhou skupinou jsou weby, které tuto možnost neposkytují a jejich cíl je poskytovat informace nebo pobavit.

Online agentura ve výzkumu zjistila, že průměrná míra opuštění u webů generujících poptávky je 45,15 %, kde u všech byla míra vyšší než 30 %.

„Zejména u e-shopů je zarážející hodnota míra opuštění 50,54 %. Více jak polovina návštěvníků opouští webové stránky ihned po příchodu. To značí velký prostor pro optimalizaci jak marketingových kampaní, tak vlastního webu,“ uvedl Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com. Přivádí-li např. takovéto návštěvníky reklama, měla by podle něj být vypnuta a značně se ušetří. vysvětluje dále.

Jiná situace v zahraničí

Za našimi hranicemi přitom bounce rate dosahuje nižší hodnoty. Studie analytika Anila Batry říká, že v USA je průměrná míra opuštění 40,58 %. V případě internetových stránek, které se snaží informovat a pobavit, je průměrná hodnota míry opuštění 50,15 %. Nejvýraznější hodnoty jsou v oborech farmacie a zpravodajství. V hodnocení zpravodajských webů návštěvník přijde na hlavní stránku, podívá se na seznam událostí a dál klikne, jen pokud jej něco zaujme.

„Majitel webu většinou chce, aby si návštěvník něco objednal. Nebo například v případě internetového magazínu je zase záměrem nalákat na více článků se zobrazenou reklamou. Ve všech případech je ale cílem, aby si návštěvník prohlédl více stránek. Pokud se ale takřka polovina návštěvníků ihned otočí a odchází pryč, svědčí to o nevhodně vytvořených stránkách,“ vysvětluje Robert Němec.

Přečtete si také

Český internet v roce 2008: ohlédnutí za významnými událostmi
Internet, krize a reklama


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 0 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů