Bounce rate: 44,81 % návštěv opustí průměrný web po navštívení jediné stránky

Jiří Kocourek , 22. říjen 2009 08:57 0 komentářů
Rubriky: Internet

Klic
Statistická data online reklamní agentury RobertNemec.com vypovídají o tom, že téměř polovina návštěv (44,81 %) na tuzemském internetu zhlédne na průměrném webu jenom jedinou stránku. Studie přináší informace na základě studie 53 webů.

Chrome

Šetření RobertNemec.com bylo uskutečněno v období od 1. 1. 2009 do 1. 8. 2009. Průměrná návštěvnost sledovaných webů byla 2,5 milionu návštěv měsíčně.

Míra opuštění webů generujících poptávky

Pro potřeby studie byly weby rozděleny do dvou skupin. První skupinou jsou weby generující poptávky, kde je možnost si něco objednat. Druhou skupinou jsou weby, které tuto možnost neposkytují a jejich cíl je poskytovat informace nebo pobavit.

Online agentura ve výzkumu zjistila, že průměrná míra opuštění u webů generujících poptávky je 45,15 %, kde u všech byla míra vyšší než 30 %.

„Zejména u e-shopů je zarážející hodnota míra opuštění 50,54 %. Více jak polovina návštěvníků opouští webové stránky ihned po příchodu. To značí velký prostor pro optimalizaci jak marketingových kampaní, tak vlastního webu,“ uvedl Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com. Přivádí-li např. takovéto návštěvníky reklama, měla by podle něj být vypnuta a značně se ušetří. vysvětluje dále.

Jiná situace v zahraničí

Za našimi hranicemi přitom bounce rate dosahuje nižší hodnoty. Studie analytika Anila Batry říká, že v USA je průměrná míra opuštění 40,58 %. V případě internetových stránek, které se snaží informovat a pobavit, je průměrná hodnota míry opuštění 50,15 %. Nejvýraznější hodnoty jsou v oborech farmacie a zpravodajství. V hodnocení zpravodajských webů návštěvník přijde na hlavní stránku, podívá se na seznam událostí a dál klikne, jen pokud jej něco zaujme.

„Majitel webu většinou chce, aby si návštěvník něco objednal. Nebo například v případě internetového magazínu je zase záměrem nalákat na více článků se zobrazenou reklamou. Ve všech případech je ale cílem, aby si návštěvník prohlédl více stránek. Pokud se ale takřka polovina návštěvníků ihned otočí a odchází pryč, svědčí to o nevhodně vytvořených stránkách,“ vysvětluje Robert Němec.

Přečtete si také

Český internet v roce 2008: ohlédnutí za významnými událostmi
Internet, krize a reklama


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

19. 10.

22. 10.
For Games 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů