Bounce rate: 44,81 % návštěv opustí průměrný web po navštívení jediné stránky

Jiří Kocourek , 22. říjen 2009 08:57 0 komentářů
Rubriky: Internet

Klic
Statistická data online reklamní agentury RobertNemec.com vypovídají o tom, že téměř polovina návštěv (44,81 %) na tuzemském internetu zhlédne na průměrném webu jenom jedinou stránku. Studie přináší informace na základě studie 53 webů.

Chrome

Šetření RobertNemec.com bylo uskutečněno v období od 1. 1. 2009 do 1. 8. 2009. Průměrná návštěvnost sledovaných webů byla 2,5 milionu návštěv měsíčně.

Míra opuštění webů generujících poptávky

Pro potřeby studie byly weby rozděleny do dvou skupin. První skupinou jsou weby generující poptávky, kde je možnost si něco objednat. Druhou skupinou jsou weby, které tuto možnost neposkytují a jejich cíl je poskytovat informace nebo pobavit.

Online agentura ve výzkumu zjistila, že průměrná míra opuštění u webů generujících poptávky je 45,15 %, kde u všech byla míra vyšší než 30 %.

„Zejména u e-shopů je zarážející hodnota míra opuštění 50,54 %. Více jak polovina návštěvníků opouští webové stránky ihned po příchodu. To značí velký prostor pro optimalizaci jak marketingových kampaní, tak vlastního webu,“ uvedl Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com. Přivádí-li např. takovéto návštěvníky reklama, měla by podle něj být vypnuta a značně se ušetří. vysvětluje dále.

Jiná situace v zahraničí

Za našimi hranicemi přitom bounce rate dosahuje nižší hodnoty. Studie analytika Anila Batry říká, že v USA je průměrná míra opuštění 40,58 %. V případě internetových stránek, které se snaží informovat a pobavit, je průměrná hodnota míry opuštění 50,15 %. Nejvýraznější hodnoty jsou v oborech farmacie a zpravodajství. V hodnocení zpravodajských webů návštěvník přijde na hlavní stránku, podívá se na seznam událostí a dál klikne, jen pokud jej něco zaujme.

„Majitel webu většinou chce, aby si návštěvník něco objednal. Nebo například v případě internetového magazínu je zase záměrem nalákat na více článků se zobrazenou reklamou. Ve všech případech je ale cílem, aby si návštěvník prohlédl více stránek. Pokud se ale takřka polovina návštěvníků ihned otočí a odchází pryč, svědčí to o nevhodně vytvořených stránkách,“ vysvětluje Robert Němec.

Přečtete si také

Český internet v roce 2008: ohlédnutí za významnými událostmi
Internet, krize a reklama


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 5 komentářů

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů