Mobile Internet Forum 2009: první výsledky efektivity kampaní v mobilu

12. říjen 2009 17:16 0 komentářů

Konference Mobile Internet Forum 2009 je minulostí. Účastníci akce si mohli vybrat z bohatého programu zaměřeného nejen na obecné prezentace shrnující aktuální vývoj v oblasti mobilního internetu, ale v rámci paralelního programu mohli vyslechnout také zajímavé případové studie včetně konkrétních čísel vybraných kampaní. Jakou má tedy mobilní internet a mobilní reklama budoucnost?


Na odborné konferenci Mobile Internet Forum 2009 (http://konference.lupa.cz/) se minulý čtvrtek sešli zástupci všech mobilních operátů, provozovatelů internetového obsahu, mediálních a reklamních agentur a médií, aby diskutovali o budoucnosti mobilního internetu a především o efektivitě on-line reklamních nástrojů. Konferenci uspořádal server Lupa.cz za podpory generálních partnerů, společností Seznam.cz a Vodafone.

„Posun v programu konference oproti loňskému prvnímu ročníku je poměrně zásadní. Přece jen, loni šlo o půldenní akci, zatímco letos jsme byli schopni naplnit celodenní program a navíc do dvou paralelních proudů. Oproti loňsku jsme také měli v rukou konkrétní čísla, fakta a zkušenosti za delší časové období, takže zajímavých informací v průběhu akce padlo opravdu hodně,“ upřesňuje Aleš Miklík, vedoucí redakcí společnosti Internet Info.

Na začátku konference uvedl Patrick Zandl, šéfredaktor pořadatelského serveru Lupa.cz, účastníky konference do problematiky mobilního internetu, když především z pohledu uživatele nastínil problémy, s nimiž se potýkají jak dodavatelé obsahu, tak i zadavatelé mobilní reklamy.

Následovala přednáška Jiřího Peterky, který se zaměřil na technologickou stránku věci a možný budoucí vývoj. Společné vystoupení zástupců generálních partnerů Ivana Mikuly (Seznam.cz) a Tomáše Mátla (Vodafone) představilo mobilní marketing z bližšího pohledu. Po přestávce následovala první panelová diskuze, v níž zasedli Jakub Mach (MicroMedia), Marián Nič (CrazyTomato), Jaroslav Kábele (iDNES.cz), Kamil Veselý (Seznam.cz), Tomáš Búřil (Centrum Holdings) a Petr Voplakal (Mediatel).

Druhý blok konference s přehledem možností, jak lze platit přes mobil, zahájil Ondřej Malý (Lidovky.cz). Ten zároveň moderoval následující diskuzi k danému tématu, v níž zasedli Viktor Nábělek (Vodafone), Vít Šoupal (T-Mobile) a Nikolaj Šťáhlavský (ComGate). Jedním z dalších zajímavých vystoupení bylo představení výsledků kampaně Vodafone Internet na mobil, se kterým vystoupil Jakub Geršl.

Poslední blok se nesl ve znamení metodiky měření reklamy v mobilu z pohledu SPIRu, a to nejprve přednáškou Ivana Mikuly a následnou diskuzí s Liborem Volkem (Telefónica O2), Ivanem Mikulou (Seznam.cz), Tomášem Mátlem (Vodafone) a Jakubem Machem (MicroMedia).

V paralelním workshopovém bloku se v první panelové diskuzi, kterou vedl Nikola Rafaj (TUESDAY Business Network), mluvilo o válce mobilních světů. S účastníky v publiku diskutovali Martin Lér (iPhoneMania.cz), Ladislav Veselý (Sunnysoft), Michal Šrajer (Inmite) a Martin Kalián (Nokia Czech Republic). Zajímavá data z několika proběhlých reklamních kampaní v mobilu představil Petr Škvařil (Vodafone), na nějž navázala Martina Závišková (Seznam.cz) s konkrétním příkladem kampaně pro klienta ČSOB.

O efektivitě mobilní reklamy mluvil po obědě Petr Voplakal (Mediatel). Možnosti Androidu jako alternativy iPhonu potom ukázal Michal Šrajer (Inmite). Lukáš Kokoška (Seznam.cz) přišel s praktickými ukázkami, jak stavět mobilní web, a na závěr Lukáš Pulda (Seznam.cz) představil možnosti QR kodů a jejich fungování.

Na stránkách akce jsou k dispozici všechny prezentace ke stažení, výběr fotografií, stejně jako přehled mediálních výstupů, včetně odkazu na reportáž z akce na stanici ČT24.

Konferenci Mobile Internet Forum 2009 uspořádal server Lupa.cz. Generálními partnery byly společnosti Seznam.cz a Vodafone. Mediálně konferenci podpořili zpravodajský portál iDNES.cz a časopisy Marketing & Media, Mobility a server Mobilmania.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů