Mobile Internet Forum 2009: první výsledky efektivity kampaní v mobilu

12. říjen 2009 17:16 0 komentářů

Konference Mobile Internet Forum 2009 je minulostí. Účastníci akce si mohli vybrat z bohatého programu zaměřeného nejen na obecné prezentace shrnující aktuální vývoj v oblasti mobilního internetu, ale v rámci paralelního programu mohli vyslechnout také zajímavé případové studie včetně konkrétních čísel vybraných kampaní. Jakou má tedy mobilní internet a mobilní reklama budoucnost?


Na odborné konferenci Mobile Internet Forum 2009 (http://konference.lupa.cz/) se minulý čtvrtek sešli zástupci všech mobilních operátů, provozovatelů internetového obsahu, mediálních a reklamních agentur a médií, aby diskutovali o budoucnosti mobilního internetu a především o efektivitě on-line reklamních nástrojů. Konferenci uspořádal server Lupa.cz za podpory generálních partnerů, společností Seznam.cz a Vodafone.

„Posun v programu konference oproti loňskému prvnímu ročníku je poměrně zásadní. Přece jen, loni šlo o půldenní akci, zatímco letos jsme byli schopni naplnit celodenní program a navíc do dvou paralelních proudů. Oproti loňsku jsme také měli v rukou konkrétní čísla, fakta a zkušenosti za delší časové období, takže zajímavých informací v průběhu akce padlo opravdu hodně,“ upřesňuje Aleš Miklík, vedoucí redakcí společnosti Internet Info.

Na začátku konference uvedl Patrick Zandl, šéfredaktor pořadatelského serveru Lupa.cz, účastníky konference do problematiky mobilního internetu, když především z pohledu uživatele nastínil problémy, s nimiž se potýkají jak dodavatelé obsahu, tak i zadavatelé mobilní reklamy.

Následovala přednáška Jiřího Peterky, který se zaměřil na technologickou stránku věci a možný budoucí vývoj. Společné vystoupení zástupců generálních partnerů Ivana Mikuly (Seznam.cz) a Tomáše Mátla (Vodafone) představilo mobilní marketing z bližšího pohledu. Po přestávce následovala první panelová diskuze, v níž zasedli Jakub Mach (MicroMedia), Marián Nič (CrazyTomato), Jaroslav Kábele (iDNES.cz), Kamil Veselý (Seznam.cz), Tomáš Búřil (Centrum Holdings) a Petr Voplakal (Mediatel).

Druhý blok konference s přehledem možností, jak lze platit přes mobil, zahájil Ondřej Malý (Lidovky.cz). Ten zároveň moderoval následující diskuzi k danému tématu, v níž zasedli Viktor Nábělek (Vodafone), Vít Šoupal (T-Mobile) a Nikolaj Šťáhlavský (ComGate). Jedním z dalších zajímavých vystoupení bylo představení výsledků kampaně Vodafone Internet na mobil, se kterým vystoupil Jakub Geršl.

Poslední blok se nesl ve znamení metodiky měření reklamy v mobilu z pohledu SPIRu, a to nejprve přednáškou Ivana Mikuly a následnou diskuzí s Liborem Volkem (Telefónica O2), Ivanem Mikulou (Seznam.cz), Tomášem Mátlem (Vodafone) a Jakubem Machem (MicroMedia).

V paralelním workshopovém bloku se v první panelové diskuzi, kterou vedl Nikola Rafaj (TUESDAY Business Network), mluvilo o válce mobilních světů. S účastníky v publiku diskutovali Martin Lér (iPhoneMania.cz), Ladislav Veselý (Sunnysoft), Michal Šrajer (Inmite) a Martin Kalián (Nokia Czech Republic). Zajímavá data z několika proběhlých reklamních kampaní v mobilu představil Petr Škvařil (Vodafone), na nějž navázala Martina Závišková (Seznam.cz) s konkrétním příkladem kampaně pro klienta ČSOB.

O efektivitě mobilní reklamy mluvil po obědě Petr Voplakal (Mediatel). Možnosti Androidu jako alternativy iPhonu potom ukázal Michal Šrajer (Inmite). Lukáš Kokoška (Seznam.cz) přišel s praktickými ukázkami, jak stavět mobilní web, a na závěr Lukáš Pulda (Seznam.cz) představil možnosti QR kodů a jejich fungování.

Na stránkách akce jsou k dispozici všechny prezentace ke stažení, výběr fotografií, stejně jako přehled mediálních výstupů, včetně odkazu na reportáž z akce na stanici ČT24.

Konferenci Mobile Internet Forum 2009 uspořádal server Lupa.cz. Generálními partnery byly společnosti Seznam.cz a Vodafone. Mediálně konferenci podpořili zpravodajský portál iDNES.cz a časopisy Marketing & Media, Mobility a server Mobilmania.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů