Mobile Internet Forum 2009: první výsledky efektivity kampaní v mobilu

12. říjen 2009 17:16 0 komentářů

Konference Mobile Internet Forum 2009 je minulostí. Účastníci akce si mohli vybrat z bohatého programu zaměřeného nejen na obecné prezentace shrnující aktuální vývoj v oblasti mobilního internetu, ale v rámci paralelního programu mohli vyslechnout také zajímavé případové studie včetně konkrétních čísel vybraných kampaní. Jakou má tedy mobilní internet a mobilní reklama budoucnost?


Na odborné konferenci Mobile Internet Forum 2009 (http://konference.lupa.cz/) se minulý čtvrtek sešli zástupci všech mobilních operátů, provozovatelů internetového obsahu, mediálních a reklamních agentur a médií, aby diskutovali o budoucnosti mobilního internetu a především o efektivitě on-line reklamních nástrojů. Konferenci uspořádal server Lupa.cz za podpory generálních partnerů, společností Seznam.cz a Vodafone.

„Posun v programu konference oproti loňskému prvnímu ročníku je poměrně zásadní. Přece jen, loni šlo o půldenní akci, zatímco letos jsme byli schopni naplnit celodenní program a navíc do dvou paralelních proudů. Oproti loňsku jsme také měli v rukou konkrétní čísla, fakta a zkušenosti za delší časové období, takže zajímavých informací v průběhu akce padlo opravdu hodně,“ upřesňuje Aleš Miklík, vedoucí redakcí společnosti Internet Info.

Na začátku konference uvedl Patrick Zandl, šéfredaktor pořadatelského serveru Lupa.cz, účastníky konference do problematiky mobilního internetu, když především z pohledu uživatele nastínil problémy, s nimiž se potýkají jak dodavatelé obsahu, tak i zadavatelé mobilní reklamy.

Následovala přednáška Jiřího Peterky, který se zaměřil na technologickou stránku věci a možný budoucí vývoj. Společné vystoupení zástupců generálních partnerů Ivana Mikuly (Seznam.cz) a Tomáše Mátla (Vodafone) představilo mobilní marketing z bližšího pohledu. Po přestávce následovala první panelová diskuze, v níž zasedli Jakub Mach (MicroMedia), Marián Nič (CrazyTomato), Jaroslav Kábele (iDNES.cz), Kamil Veselý (Seznam.cz), Tomáš Búřil (Centrum Holdings) a Petr Voplakal (Mediatel).

Druhý blok konference s přehledem možností, jak lze platit přes mobil, zahájil Ondřej Malý (Lidovky.cz). Ten zároveň moderoval následující diskuzi k danému tématu, v níž zasedli Viktor Nábělek (Vodafone), Vít Šoupal (T-Mobile) a Nikolaj Šťáhlavský (ComGate). Jedním z dalších zajímavých vystoupení bylo představení výsledků kampaně Vodafone Internet na mobil, se kterým vystoupil Jakub Geršl.

Poslední blok se nesl ve znamení metodiky měření reklamy v mobilu z pohledu SPIRu, a to nejprve přednáškou Ivana Mikuly a následnou diskuzí s Liborem Volkem (Telefónica O2), Ivanem Mikulou (Seznam.cz), Tomášem Mátlem (Vodafone) a Jakubem Machem (MicroMedia).

V paralelním workshopovém bloku se v první panelové diskuzi, kterou vedl Nikola Rafaj (TUESDAY Business Network), mluvilo o válce mobilních světů. S účastníky v publiku diskutovali Martin Lér (iPhoneMania.cz), Ladislav Veselý (Sunnysoft), Michal Šrajer (Inmite) a Martin Kalián (Nokia Czech Republic). Zajímavá data z několika proběhlých reklamních kampaní v mobilu představil Petr Škvařil (Vodafone), na nějž navázala Martina Závišková (Seznam.cz) s konkrétním příkladem kampaně pro klienta ČSOB.

O efektivitě mobilní reklamy mluvil po obědě Petr Voplakal (Mediatel). Možnosti Androidu jako alternativy iPhonu potom ukázal Michal Šrajer (Inmite). Lukáš Kokoška (Seznam.cz) přišel s praktickými ukázkami, jak stavět mobilní web, a na závěr Lukáš Pulda (Seznam.cz) představil možnosti QR kodů a jejich fungování.

Na stránkách akce jsou k dispozici všechny prezentace ke stažení, výběr fotografií, stejně jako přehled mediálních výstupů, včetně odkazu na reportáž z akce na stanici ČT24.

Konferenci Mobile Internet Forum 2009 uspořádal server Lupa.cz. Generálními partnery byly společnosti Seznam.cz a Vodafone. Mediálně konferenci podpořili zpravodajský portál iDNES.cz a časopisy Marketing & Media, Mobility a server Mobilmania.cz.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 0 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner: Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů