Mobile Internet Forum 2009: první výsledky efektivity kampaní v mobilu

12. říjen 2009 17:16 0 komentářů

Konference Mobile Internet Forum 2009 je minulostí. Účastníci akce si mohli vybrat z bohatého programu zaměřeného nejen na obecné prezentace shrnující aktuální vývoj v oblasti mobilního internetu, ale v rámci paralelního programu mohli vyslechnout také zajímavé případové studie včetně konkrétních čísel vybraných kampaní. Jakou má tedy mobilní internet a mobilní reklama budoucnost?


Na odborné konferenci Mobile Internet Forum 2009 (http://konference.lupa.cz/) se minulý čtvrtek sešli zástupci všech mobilních operátů, provozovatelů internetového obsahu, mediálních a reklamních agentur a médií, aby diskutovali o budoucnosti mobilního internetu a především o efektivitě on-line reklamních nástrojů. Konferenci uspořádal server Lupa.cz za podpory generálních partnerů, společností Seznam.cz a Vodafone.

„Posun v programu konference oproti loňskému prvnímu ročníku je poměrně zásadní. Přece jen, loni šlo o půldenní akci, zatímco letos jsme byli schopni naplnit celodenní program a navíc do dvou paralelních proudů. Oproti loňsku jsme také měli v rukou konkrétní čísla, fakta a zkušenosti za delší časové období, takže zajímavých informací v průběhu akce padlo opravdu hodně,“ upřesňuje Aleš Miklík, vedoucí redakcí společnosti Internet Info.

Na začátku konference uvedl Patrick Zandl, šéfredaktor pořadatelského serveru Lupa.cz, účastníky konference do problematiky mobilního internetu, když především z pohledu uživatele nastínil problémy, s nimiž se potýkají jak dodavatelé obsahu, tak i zadavatelé mobilní reklamy.

Následovala přednáška Jiřího Peterky, který se zaměřil na technologickou stránku věci a možný budoucí vývoj. Společné vystoupení zástupců generálních partnerů Ivana Mikuly (Seznam.cz) a Tomáše Mátla (Vodafone) představilo mobilní marketing z bližšího pohledu. Po přestávce následovala první panelová diskuze, v níž zasedli Jakub Mach (MicroMedia), Marián Nič (CrazyTomato), Jaroslav Kábele (iDNES.cz), Kamil Veselý (Seznam.cz), Tomáš Búřil (Centrum Holdings) a Petr Voplakal (Mediatel).

Druhý blok konference s přehledem možností, jak lze platit přes mobil, zahájil Ondřej Malý (Lidovky.cz). Ten zároveň moderoval následující diskuzi k danému tématu, v níž zasedli Viktor Nábělek (Vodafone), Vít Šoupal (T-Mobile) a Nikolaj Šťáhlavský (ComGate). Jedním z dalších zajímavých vystoupení bylo představení výsledků kampaně Vodafone Internet na mobil, se kterým vystoupil Jakub Geršl.

Poslední blok se nesl ve znamení metodiky měření reklamy v mobilu z pohledu SPIRu, a to nejprve přednáškou Ivana Mikuly a následnou diskuzí s Liborem Volkem (Telefónica O2), Ivanem Mikulou (Seznam.cz), Tomášem Mátlem (Vodafone) a Jakubem Machem (MicroMedia).

V paralelním workshopovém bloku se v první panelové diskuzi, kterou vedl Nikola Rafaj (TUESDAY Business Network), mluvilo o válce mobilních světů. S účastníky v publiku diskutovali Martin Lér (iPhoneMania.cz), Ladislav Veselý (Sunnysoft), Michal Šrajer (Inmite) a Martin Kalián (Nokia Czech Republic). Zajímavá data z několika proběhlých reklamních kampaní v mobilu představil Petr Škvařil (Vodafone), na nějž navázala Martina Závišková (Seznam.cz) s konkrétním příkladem kampaně pro klienta ČSOB.

O efektivitě mobilní reklamy mluvil po obědě Petr Voplakal (Mediatel). Možnosti Androidu jako alternativy iPhonu potom ukázal Michal Šrajer (Inmite). Lukáš Kokoška (Seznam.cz) přišel s praktickými ukázkami, jak stavět mobilní web, a na závěr Lukáš Pulda (Seznam.cz) představil možnosti QR kodů a jejich fungování.

Na stránkách akce jsou k dispozici všechny prezentace ke stažení, výběr fotografií, stejně jako přehled mediálních výstupů, včetně odkazu na reportáž z akce na stanici ČT24.

Konferenci Mobile Internet Forum 2009 uspořádal server Lupa.cz. Generálními partnery byly společnosti Seznam.cz a Vodafone. Mediálně konferenci podpořili zpravodajský portál iDNES.cz a časopisy Marketing & Media, Mobility a server Mobilmania.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Umělá inteligence mění svět e-commerce

Pavel Houser , 24. duben 2017 12:48

Systém velmi přesně popíše vzorce chování jednotlivých zákazníků a předpoví značku, cenové rozpětí a...

Více 0 komentářů

Philipsu vzrostl čtvrtletní zisk o 18 %, překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2017 11:43

Nizozemskému výrobci elektroniky Philips se zvýšil čtvrtletní zisk o 18 procent na 442 milionů eur (...

Více 0 komentářů

Baterie se vozí loděmi, jsou kvůli tomu dražší?

Pavel Houser , 24. duben 2017 10:47

Dříve byly akumulátory přepravovány jako běžné zásilky, před 5 lety ale byly přeřazeny do kategorie ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

FabLab: brněnská dílna pro start-upy i technické nadšence

Pavel Houser , 23. duben 2017 09:00

3D dílna nabízí např. laserovou řezačku, 3D tiskárny a 3D skener. FabLab Brno je součástí celosvětov...

Více 0 komentářů

3 % Čechů již byla okradena při platbách online

Pavel Houser , 22. duben 2017 12:00

Ve většině případů šlo o částku do 5 000 Kč....

Více 0 komentářů

Senát zrušil plošné výjimky ze zveřejňování smluv v registru

ČTK , 22. duben 2017 10:00

Senát dnes schválil zrušení plošných výjimek ze zveřejňování smluv v jejich registru. Postavil se dn...

Více 0 komentářů

Polovina českých měst prý uvažuje o využití IoT

ITBiz.cz , 21. duben 2017 14:00

Sedm procent českých měst a obcí už využívá internet věcí (IoT) pro efektivnější samosprávu, nejčast...

Více 0 komentářů