Mobile Internet Forum 2009: první výsledky efektivity kampaní v mobilu

12. říjen 2009 17:16 0 komentářů

Konference Mobile Internet Forum 2009 je minulostí. Účastníci akce si mohli vybrat z bohatého programu zaměřeného nejen na obecné prezentace shrnující aktuální vývoj v oblasti mobilního internetu, ale v rámci paralelního programu mohli vyslechnout také zajímavé případové studie včetně konkrétních čísel vybraných kampaní. Jakou má tedy mobilní internet a mobilní reklama budoucnost?


Na odborné konferenci Mobile Internet Forum 2009 (http://konference.lupa.cz/) se minulý čtvrtek sešli zástupci všech mobilních operátů, provozovatelů internetového obsahu, mediálních a reklamních agentur a médií, aby diskutovali o budoucnosti mobilního internetu a především o efektivitě on-line reklamních nástrojů. Konferenci uspořádal server Lupa.cz za podpory generálních partnerů, společností Seznam.cz a Vodafone.

„Posun v programu konference oproti loňskému prvnímu ročníku je poměrně zásadní. Přece jen, loni šlo o půldenní akci, zatímco letos jsme byli schopni naplnit celodenní program a navíc do dvou paralelních proudů. Oproti loňsku jsme také měli v rukou konkrétní čísla, fakta a zkušenosti za delší časové období, takže zajímavých informací v průběhu akce padlo opravdu hodně,“ upřesňuje Aleš Miklík, vedoucí redakcí společnosti Internet Info.

Na začátku konference uvedl Patrick Zandl, šéfredaktor pořadatelského serveru Lupa.cz, účastníky konference do problematiky mobilního internetu, když především z pohledu uživatele nastínil problémy, s nimiž se potýkají jak dodavatelé obsahu, tak i zadavatelé mobilní reklamy.

Následovala přednáška Jiřího Peterky, který se zaměřil na technologickou stránku věci a možný budoucí vývoj. Společné vystoupení zástupců generálních partnerů Ivana Mikuly (Seznam.cz) a Tomáše Mátla (Vodafone) představilo mobilní marketing z bližšího pohledu. Po přestávce následovala první panelová diskuze, v níž zasedli Jakub Mach (MicroMedia), Marián Nič (CrazyTomato), Jaroslav Kábele (iDNES.cz), Kamil Veselý (Seznam.cz), Tomáš Búřil (Centrum Holdings) a Petr Voplakal (Mediatel).

Druhý blok konference s přehledem možností, jak lze platit přes mobil, zahájil Ondřej Malý (Lidovky.cz). Ten zároveň moderoval následující diskuzi k danému tématu, v níž zasedli Viktor Nábělek (Vodafone), Vít Šoupal (T-Mobile) a Nikolaj Šťáhlavský (ComGate). Jedním z dalších zajímavých vystoupení bylo představení výsledků kampaně Vodafone Internet na mobil, se kterým vystoupil Jakub Geršl.

Poslední blok se nesl ve znamení metodiky měření reklamy v mobilu z pohledu SPIRu, a to nejprve přednáškou Ivana Mikuly a následnou diskuzí s Liborem Volkem (Telefónica O2), Ivanem Mikulou (Seznam.cz), Tomášem Mátlem (Vodafone) a Jakubem Machem (MicroMedia).

V paralelním workshopovém bloku se v první panelové diskuzi, kterou vedl Nikola Rafaj (TUESDAY Business Network), mluvilo o válce mobilních světů. S účastníky v publiku diskutovali Martin Lér (iPhoneMania.cz), Ladislav Veselý (Sunnysoft), Michal Šrajer (Inmite) a Martin Kalián (Nokia Czech Republic). Zajímavá data z několika proběhlých reklamních kampaní v mobilu představil Petr Škvařil (Vodafone), na nějž navázala Martina Závišková (Seznam.cz) s konkrétním příkladem kampaně pro klienta ČSOB.

O efektivitě mobilní reklamy mluvil po obědě Petr Voplakal (Mediatel). Možnosti Androidu jako alternativy iPhonu potom ukázal Michal Šrajer (Inmite). Lukáš Kokoška (Seznam.cz) přišel s praktickými ukázkami, jak stavět mobilní web, a na závěr Lukáš Pulda (Seznam.cz) představil možnosti QR kodů a jejich fungování.

Na stránkách akce jsou k dispozici všechny prezentace ke stažení, výběr fotografií, stejně jako přehled mediálních výstupů, včetně odkazu na reportáž z akce na stanici ČT24.

Konferenci Mobile Internet Forum 2009 uspořádal server Lupa.cz. Generálními partnery byly společnosti Seznam.cz a Vodafone. Mediálně konferenci podpořili zpravodajský portál iDNES.cz a časopisy Marketing & Media, Mobility a server Mobilmania.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2100 dolarů

ČTK , 22. květen 2017 18:49

Posilování napomáhají mj. spekulace, že americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) by mohla změn...

Více 0 komentářů

Firewall pro koncentraci VPN

Pavel Houser , 22. květen 2017 17:29

Zyxel Communications představil hardwarový VPN firewall USG2200-VPN. Zákazníkům má toto řešení přiné...

Více 1 komentářů

ČTU hájí novelu zákona o přechodu na DVB-T2

Pavel Houser , 22. květen 2017 14:47

Přechod na nový standard bude spojen s náklady na straně spotřebitele....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V Česku využívají satelitní pirátský příjem desítky tisíc lidí

ČTK , 22. květen 2017 10:53

Evropský soudní dvůr ale nedávno rozhodl, že prodávat multimediální přehrávače umožňující pirátský s...

Více 2 komentářů

Fond získal téměř 100 miliard dolarů pro technologické investice

ČTK , 22. květen 2017 08:00

Softbank Vision Fund chce investovat do oborů, jako je umělá inteligence nebo robotika. Peníze získa...

Více 0 komentářů

Apple I v Kolíně nad Rýnem vydražili za 110 000 eur

ČTK , 21. květen 2017 09:38

V podobně dobrém stavu se ve světě vyskytuje jen osm těchto přístrojů....

Více 0 komentářů

Rekordní pokuta za spam

Pavel Houser , 20. květen 2017 11:00

Na některé adresy byla obchodní sdělení doručena v řádech několika desítek obtěžujících e-mailů....

Více 2 komentářů