Mobilní TV bude mít 140 milionů předplatitelů

Žaneta Pixová, 21. květen 2007 05:48 0 komentářů

Podle průzkumu společnosti Screen Digest by právě mobilní televize měla být tím, kdo bude operátorům zajišťovat vysoké příjmy, na rozdíl od her a hudby, jejichž stahování zaznamenává dlouhodobý pokles. Ostatně již dnes sleduje 5, 8 milionů uživatelů televizi na mobilních telefonech v Japonsku a Jižní Koree.

Podle Davida MCQueena, hlavního analytika společnosti Informa Research Services, může být navíc právě mobilní televize šancí pro operátory, aby odklonili své klienty od stále populárnějšího způsobu průběžného placení za služby a na místo toho zvolili variantu paušálních plateb.

Této šance se mezi prvními chopil na některých trzích například Vodafone, jehož zákazníci mají na výběr ze sedmnácti televizních kanálů za jeden stálý poplatek měsíčně.

Význam mobilní televize neberou na lehkou váhu ani samotní výrobci. Navíc je integrace televize do mobilního telefonu velmi levná. Například Nokia chce mít možnost sledování mobilní televize ve všech svých telefonech co nejdříve. ,,Celý mobilní trh směřuje k multimédiím, do pěti let budou takové všechny telefony,“ řekl pro server http://ihned.cz/ viceprezident Nokie Mads Winblad.

Sledování televize v mobilních telefonech, ale nabízí i domácí operátoři. Na stránkách O2 Active operátora Teléfonica O2 si zákazník může vybrat ze sedmi kanálů. Nechybí zde například ČT1, ČT2, Prima, Óčko a Eurosport… Na rozdíl od Novy, kterou bychom v nabídce hledali marně. Vysílání je možné sledovat ve vybraných telefonech, zatímco dříve si mobilní TV mohli dopřát pouze majitelé 3G telefonů. A jak je to s cenami? Cena televize v mobilním telefonu čítá za měsíc 150 Kč, za týden 75 Kč a za den 20 Kč. Za přenesená data ovšem zákazník neplatí ani korunu a do ceny je navíc započten přístup ke všem kanálům v nabídce daného balíčku.

T-Mobile zahájil zkušební provoz mobilní televize minulý rok na podzim. Nyní možnost sledování televize v mobilních telefonech obstarává služba Videozóna, která nabízí vedle internetové televize také přehrávání videí. Nabídka sice není na tolik pestrá jako u konkurence, nicméně umožňuje sledovat videoklipy přes t-music Jukebox, předpověď počasí MeteoTV nebo třeba filmové upoutávky či herní recenze, v nichž nechybí ani ukázky her.

Některé pořady jsou nabízeny výlučně zdarma, u dalších se potom cena za jedno přehrání pohybuje mezi 5 Kč až 50 Kč. Levněji než jednorázové přehrávání nás vyjde měsíční předplatné, jež existuje ve dvou kategoriích. První Basic za 99 Kč, obsahující všechny kategorie vyjma Erotiky a t-music Jukeboxu.

Druhá Erotika, která zahrnuje kategorii Erotika včetně podkategorií a erotických živých kanálů a to rovněž za 99 Kč. Hudební kategorie t-music Jukebox je potom zcela bez předplatného, poněvadž klipy je možné objednávat výhradně za jednorázovou částku.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů