Lidé více využívají mobilní reklamy, jejich počet se zvýšil na 38 %

Jiří Kocourek , 06. březen 2008 14:01 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Mobil
Podle aktuálního průzkumu společnosti Nielsen Co zhruba 23 % vlastníků mobilních telefonů ve Spojených státech spatřilo v posledních třiceti dnech na svém mobilním telefonu reklamu a přibližně polovina z nich na ni reagovalo odpovědí.

Celkový počet lidí, kteří na mobilní reklamu nějakým způsobem odpověděli po jejím zobrazení na mobilním telefonu, se zvýšil o 38 % na stávajících 58 milionů ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku. To je podstatně více než ve srovnání s druhým čtvrtletím, kdy jich bylo 42 milionů.

Poskytovatelé telekomunikačních služeb ve Spojených státech jako Sprint Nextel nebo AT&T dlouho zvažovali zavedení konceptu reklam v mobilních telefonech. Spuštění reklamních služeb bylo z jejich strany velice opatrné ze strachu z nespokojenosti zákazníků. Ovšem jejich obavy podle průzkumu Nielsen nebyly na místě, protože průzkum říká, že jedna třetina uživatelů datových služeb a webových aplikací v mobilních telefonech vítá reklamní služby ve svých telefonních přístrojích, protože jim to sníží sumu, kterou budou platit za telefonní účet.

Například poskytovatel mobilních služeb Virgin Mobile USA nabízí svým zákazníkům konkrétní slevové služby výměnou za to, že budou odpovídat na reklamy, které jim na jejich přístroje přijdou. Průzkum dále prozradil, že nejvíce ochotnou skupinou odpovědět na reklamu po jejím zhlédnutí, byli mladí lidé ve věku mezi 13 a 17 roky. Většinou šlo o lidi patřící mezi Afro-Američany a asijské Američany.

V České republice je mobilní reklama teprve na začátku. Jako jeden z prvních s ní přišel mobilní operátor Eurotel v podobě textů, které byly vkládány do SMS zasílaných z internetové brány.

Zdroj: Nielsen says mobile ads growing, consumers respond


Komentáře

Nogard #1
Nogard 06. březen 2008 17:17

Osobně mi přijde celkem zajímavé, že odpovědí reagovala celá polovina oslovených - ale to bude asi tím incentivním přístupem v podobě slev od operátora. Takže potom tu ale máme otázku jestli z toho má něco i inzerent - zajímá ta reklama zákazníky opravdu nebo na ni odpoví jen proto, že dostanou od operátora slevu?

a jedna korektorská poznámka na závěr: pokud se něco zvýšilo na 38%, pak to musí být podíl, počet označuje absolutní číslo

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů

Národní elektronický nástroj bude povinný od července 2018

ČTK , 22. červen 2017 08:00

Od dubna platí, že všechny organizační složky státu a centrální zadavatelé musí s dodavateli zakázek...

Více 0 komentářů