Lidé více využívají mobilní reklamy, jejich počet se zvýšil na 38 %

Jiří Kocourek , 06. březen 2008 14:01 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Mobil
Podle aktuálního průzkumu společnosti Nielsen Co zhruba 23 % vlastníků mobilních telefonů ve Spojených státech spatřilo v posledních třiceti dnech na svém mobilním telefonu reklamu a přibližně polovina z nich na ni reagovalo odpovědí.

Celkový počet lidí, kteří na mobilní reklamu nějakým způsobem odpověděli po jejím zobrazení na mobilním telefonu, se zvýšil o 38 % na stávajících 58 milionů ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku. To je podstatně více než ve srovnání s druhým čtvrtletím, kdy jich bylo 42 milionů.

Poskytovatelé telekomunikačních služeb ve Spojených státech jako Sprint Nextel nebo AT&T dlouho zvažovali zavedení konceptu reklam v mobilních telefonech. Spuštění reklamních služeb bylo z jejich strany velice opatrné ze strachu z nespokojenosti zákazníků. Ovšem jejich obavy podle průzkumu Nielsen nebyly na místě, protože průzkum říká, že jedna třetina uživatelů datových služeb a webových aplikací v mobilních telefonech vítá reklamní služby ve svých telefonních přístrojích, protože jim to sníží sumu, kterou budou platit za telefonní účet.

Například poskytovatel mobilních služeb Virgin Mobile USA nabízí svým zákazníkům konkrétní slevové služby výměnou za to, že budou odpovídat na reklamy, které jim na jejich přístroje přijdou. Průzkum dále prozradil, že nejvíce ochotnou skupinou odpovědět na reklamu po jejím zhlédnutí, byli mladí lidé ve věku mezi 13 a 17 roky. Většinou šlo o lidi patřící mezi Afro-Američany a asijské Američany.

V České republice je mobilní reklama teprve na začátku. Jako jeden z prvních s ní přišel mobilní operátor Eurotel v podobě textů, které byly vkládány do SMS zasílaných z internetové brány.

Zdroj: Nielsen says mobile ads growing, consumers respond


Komentáře

Nogard #1
Nogard 06. březen 2008 17:17

Osobně mi přijde celkem zajímavé, že odpovědí reagovala celá polovina oslovených - ale to bude asi tím incentivním přístupem v podobě slev od operátora. Takže potom tu ale máme otázku jestli z toho má něco i inzerent - zajímá ta reklama zákazníky opravdu nebo na ni odpoví jen proto, že dostanou od operátora slevu?

a jedna korektorská poznámka na závěr: pokud se něco zvýšilo na 38%, pak to musí být podíl, počet označuje absolutní číslo

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Dvě třetiny tuzemských e-shopů nejsou připraveny na GDPR

ČTK , 24. květen 2018 10:00

Reklamní sdělení posílaná e-mailem tvoří v průměru až 25 % obratu on-line obchodů. ...

Více 0 komentářů

Šéf Vodafonu: Neomezené tarify zatím nebudou

ČTK , 24. květen 2018 09:00

Pokud by operátoři nabídli neomezený tarif pro LTE, využily by jej domácnosti pro připojení domácích...

Více 0 komentářů

Část Foxconnu chystá největší čínskou primární emisi od roku 2015

ČTK , 24. květen 2018 08:00

Jedna z divizí tchajwanského výrobce elektroniky Foxconn plánuje získat 27,1 miliardy jüanů uvedením...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČBA: Češi si nemění hesla a nepoužívají antiviry na mobilech

Pavel Houser , 23. květen 2018 11:00

Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpe...

Více 4 komentářů

IT a podnikové služby patří v ČR k nejatraktivnějším oborům

Pavel Houser , 23. květen 2018 10:00

Podnikové služby překonaly např. bankovní sektor, telekomunikace či automobilový průmysl....

Více 0 komentářů

USA a Čína se blíží k dohodě ohledně ZTE

ČTK , 23. květen 2018 09:00

Dohoda Číny a USA snížila obavy z obchodní války mezi dvěma největšími ekonomikami světa....

Více 0 komentářů

Technologická "Nobelova cena" za procesory

ČTK , 23. květen 2018 08:00

Finský vědec Suntola oceněn za depozici atomárních vrstev (ALD), která se používá při výrobě velmi t...

Více 0 komentářů