Lidé více využívají mobilní reklamy, jejich počet se zvýšil na 38 %

Jiří Kocourek , 06. březen 2008 14:01 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Mobil
Podle aktuálního průzkumu společnosti Nielsen Co zhruba 23 % vlastníků mobilních telefonů ve Spojených státech spatřilo v posledních třiceti dnech na svém mobilním telefonu reklamu a přibližně polovina z nich na ni reagovalo odpovědí.

Celkový počet lidí, kteří na mobilní reklamu nějakým způsobem odpověděli po jejím zobrazení na mobilním telefonu, se zvýšil o 38 % na stávajících 58 milionů ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku. To je podstatně více než ve srovnání s druhým čtvrtletím, kdy jich bylo 42 milionů.

Poskytovatelé telekomunikačních služeb ve Spojených státech jako Sprint Nextel nebo AT&T dlouho zvažovali zavedení konceptu reklam v mobilních telefonech. Spuštění reklamních služeb bylo z jejich strany velice opatrné ze strachu z nespokojenosti zákazníků. Ovšem jejich obavy podle průzkumu Nielsen nebyly na místě, protože průzkum říká, že jedna třetina uživatelů datových služeb a webových aplikací v mobilních telefonech vítá reklamní služby ve svých telefonních přístrojích, protože jim to sníží sumu, kterou budou platit za telefonní účet.

Například poskytovatel mobilních služeb Virgin Mobile USA nabízí svým zákazníkům konkrétní slevové služby výměnou za to, že budou odpovídat na reklamy, které jim na jejich přístroje přijdou. Průzkum dále prozradil, že nejvíce ochotnou skupinou odpovědět na reklamu po jejím zhlédnutí, byli mladí lidé ve věku mezi 13 a 17 roky. Většinou šlo o lidi patřící mezi Afro-Američany a asijské Američany.

V České republice je mobilní reklama teprve na začátku. Jako jeden z prvních s ní přišel mobilní operátor Eurotel v podobě textů, které byly vkládány do SMS zasílaných z internetové brány.

Zdroj: Nielsen says mobile ads growing, consumers respond


Komentáře

Nogard #1
Nogard 06. březen 2008 17:17

Osobně mi přijde celkem zajímavé, že odpovědí reagovala celá polovina oslovených - ale to bude asi tím incentivním přístupem v podobě slev od operátora. Takže potom tu ale máme otázku jestli z toho má něco i inzerent - zajímá ta reklama zákazníky opravdu nebo na ni odpoví jen proto, že dostanou od operátora slevu?

a jedna korektorská poznámka na závěr: pokud se něco zvýšilo na 38%, pak to musí být podíl, počet označuje absolutní číslo

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

FabLab: brněnská dílna pro start-upy i technické nadšence

Pavel Houser , 23. duben 2017 09:00

3D dílna nabízí např. laserovou řezačku, 3D tiskárny a 3D skener. FabLab Brno je součástí celosvětov...

Více 0 komentářů

3 % Čechů již byla okradena při platbách online

Pavel Houser , 22. duben 2017 12:00

Ve většině případů šlo o částku do 5 000 Kč....

Více 0 komentářů

Senát zrušil plošné výjimky ze zveřejňování smluv v registru

ČTK , 22. duben 2017 10:00

Senát dnes schválil zrušení plošných výjimek ze zveřejňování smluv v jejich registru. Postavil se dn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Polovina českých měst prý uvažuje o využití IoT

ITBiz.cz , 21. duben 2017 14:00

Sedm procent českých měst a obcí už využívá internet věcí (IoT) pro efektivnější samosprávu, nejčast...

Více 0 komentářů

Asociace slovenských operátorů je proti vyřazení českých stanic

ČTK , 21. duben 2017 13:00

Za přehnaný označila asociace sdružující slovenské kabelové operátory (APKT) požadavek tamní soukrom...

Více 0 komentářů

Yoga A12, nový tablet do firem

Pavel Houser , 21. duben 2017 10:00

Společnost Lenovo představila další přírůstek do své rodiny zařízení s operačním systémem Android. ...

Více 1 komentářů

Policie eviduje sebepoškozování kvůli internetové hře

ČTK , 21. duben 2017 07:00

Policie zaznamenala několik případů sebepoškození pořezáním v rámci internetové hry Modrá velryba. N...

Více 2 komentářů