Lidé více využívají mobilní reklamy, jejich počet se zvýšil na 38 %

Jiří Kocourek , 06. březen 2008 14:01 1 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Mobil
Podle aktuálního průzkumu společnosti Nielsen Co zhruba 23 % vlastníků mobilních telefonů ve Spojených státech spatřilo v posledních třiceti dnech na svém mobilním telefonu reklamu a přibližně polovina z nich na ni reagovalo odpovědí.

Celkový počet lidí, kteří na mobilní reklamu nějakým způsobem odpověděli po jejím zobrazení na mobilním telefonu, se zvýšil o 38 % na stávajících 58 milionů ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku. To je podstatně více než ve srovnání s druhým čtvrtletím, kdy jich bylo 42 milionů.

Poskytovatelé telekomunikačních služeb ve Spojených státech jako Sprint Nextel nebo AT&T dlouho zvažovali zavedení konceptu reklam v mobilních telefonech. Spuštění reklamních služeb bylo z jejich strany velice opatrné ze strachu z nespokojenosti zákazníků. Ovšem jejich obavy podle průzkumu Nielsen nebyly na místě, protože průzkum říká, že jedna třetina uživatelů datových služeb a webových aplikací v mobilních telefonech vítá reklamní služby ve svých telefonních přístrojích, protože jim to sníží sumu, kterou budou platit za telefonní účet.

Například poskytovatel mobilních služeb Virgin Mobile USA nabízí svým zákazníkům konkrétní slevové služby výměnou za to, že budou odpovídat na reklamy, které jim na jejich přístroje přijdou. Průzkum dále prozradil, že nejvíce ochotnou skupinou odpovědět na reklamu po jejím zhlédnutí, byli mladí lidé ve věku mezi 13 a 17 roky. Většinou šlo o lidi patřící mezi Afro-Američany a asijské Američany.

V České republice je mobilní reklama teprve na začátku. Jako jeden z prvních s ní přišel mobilní operátor Eurotel v podobě textů, které byly vkládány do SMS zasílaných z internetové brány.

Zdroj: Nielsen says mobile ads growing, consumers respond


Komentáře

Nogard #1
Nogard 06. březen 2008 17:17

Osobně mi přijde celkem zajímavé, že odpovědí reagovala celá polovina oslovených - ale to bude asi tím incentivním přístupem v podobě slev od operátora. Takže potom tu ale máme otázku jestli z toho má něco i inzerent - zajímá ta reklama zákazníky opravdu nebo na ni odpoví jen proto, že dostanou od operátora slevu?

a jedna korektorská poznámka na závěr: pokud se něco zvýšilo na 38%, pak to musí být podíl, počet označuje absolutní číslo

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Japonská Softbank zakládá s Foxconnem společný investiční podnik

ČTK , 24. únor 2017 18:03

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v sektoru vyspělých technologií, a tchajwanský s...

Více 0 komentářů

3D tisk ocelových konstrukcí

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:37

Podařilo se "vytisknout" jeřábový hák....

Více 0 komentářů

Třetina operátora mobilní sítě Sigfox je na prodej

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:17

Zájemci o investici v oblasti internetu věcí mohou získat až 34% podíl společnosti SimpleCell Networ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota kybernetické měny bitcoin vystoupila na nový rekord

ČTK , 24. únor 2017 15:30

Hodnota kybernetické měny bitcoin se dnes zvýšila o 4,7 procenta a vystoupila na nový rekord 1218,85...

Více 0 komentářů

Apple v dubnu otevře v Kalifornii novou centrálu

ČTK , 24. únor 2017 11:30

Americká společnost Apple v dubnu otevře v kalifornském Cupertinu svou novou centrálu. Stěhování 12....

Více 0 komentářů

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů