Monster.cz: kvůli krizi poklesl počet nabídek práce o 40 %

Jiří Kocourek , 07. říjen 2009 07:07 0 komentářů

Práce
Společnost Monster, která je mezinárodním hráčem online trhu práce, na včerejším tiskovém setkání prezentovala informace o aktuální situaci na trhu práce. Kvůli vlivu recese ekonomiky firmě poklesl počet nabídek pracovních pozic o 40 procent. Nyní Monster nabízí v Česku 4800 otevřených pozic.

Monster
Nejčastěji poptávané pozice ze strany zaměstnavatelů dle oborů

Společnost Monster v lednu spustila nově vytvořený pracovní portál v celkem 24 zemích po celém světě včetně České republiky. Zástupci společnosti na tiskové konferenci potvrdili, že v online HR segmentu je znát provázanost současného stavu ekonomiky s návštěvností stránek personálních společností. Ekonomický cyklus nyní přináší rostoucí míru nezaměstnanosti (8,5 %), což se odráží i v rostoucí návštěvnosti portálu Monster.cz.

Aktivní nábor i přes vliv krize

Hospodářská krize se v letošním roce odrazila v mnoha odvětvích průmyslu a služeb. Meziroční nárůst míry nezaměstnanosti tak činí více než 3 %. Přesto i dnes najdeme mnoho firem, které nové zaměstnance aktivně hledají. Dle statistik online služby práce Monster.cz mají největší šanci na uplatnění kandidáti v oborech informačních technologií, finančních a bankovních službách. V neposlední řadě je stále velká poptávka po lidech na obchodnické pozice.

Firma, která se zabývá zprostředkováním pracovních míst na internetu, hodlá v Česku dobýt pozici tuzemské jedničky. Na včerejším setkání s novináři se Jaroslav Macnar, marketingový ředitel Monster.cz, vyjádřil ve smyslu, že v současnosti už firma v Česku drží pozici dvojky na online HR trhu.

Jaroslav Macnar také hovořil o výsledcích portálu od lednového spuštění jeho nové podoby. Na začátku v lednu činila týdenní návštěva stránek online personální společnosti pouhých 2390 reálných uživatelů (RU). Nynější stav vypovídá o markantním nárůstu na zhruba 104 729 RU týdně. Tuzemské zastoupení společnosti se tak posunulo nahoru i v hodnocení návštěvnosti portálů Monster v jednotlivých zemích. Na špičce je německá pobočka Monster se zhruba 700 000 RU týdně.

Zvýšila se i výkonnost portálu z pohledu rostoucího trendu uložených dat uživatelů. Každý měsíc tak Monster.cz zaznamená 5000 nově vložených životopisů uchazečů o práci. Na stránkách online HR hráče je také každý měsíc vytvořeno 7500 nových profilů Můj Monster.

Komplexnost řešení náboru

Mezi novinkami, které společnost představila, jsou také individuální služby pro uživatele. To zahrnuje individuální osobní poradenství (správa životopisu/profilu), osobnostní rozvoj (testování a coaching) a individuální nabídku pozic (screening kariérního profilu). Právě se zatím utajovaným významným partnerem, který poskytuje služby v oblasti coachingu, oznámí v příštím týdnu tuzemský Monster navázání spolupráce.

„Budeme se profilovat jako poskytovatel komplexních řešení v náborovém procesu.“ nastínil Jaroslav Macnar budoucí směr působení Monster na tuzemském trhu.

Firma také společně s partnerem, telekomunikační společností O2, vyzkoušela možnosti mobilního marketingu(SMS, MMS, mobilní bannery).

Novinka: služba TMS

Monster
Monster.cz

Od října 2009 Monster rozšiřuje produktové portfolio o novou službu TMS, kterou má možnost exkluzivně nabízet svým klientům také v České republice. Jde o komplexní HR řešení, které pokrývá celý náborový proces a také rozvoj a hodnocení zaměstnanců. Podle marketingového ředitele Monster Macnara nikdo z tuzemských konkurentů podobnou službu nenabízí.

TMS je modulární systém, jenž je možné poskládat dle požadavků klienta. Klientům je tak nabízena možnost vytvoření hostingu kariérní stránky (Monster Career Site Hosting) v designu webu klienta. Ta může být součástí klientova intranetu, webových stránek nebo firemního profilu na stránkách kariérních portálů. Tato kariérní stránka obsahuje např. vyhledávání aktuálně inzerovaných pozic – dle lokality nebo oboru pozice, informace o společnosti, vstup do kariérního centra pro uchazeče, přihlášení na nabízené pozice, možnost přeposlat zveřejněné pozice další osobě, doporučení kandidáta přes referenční systém, odpověď na inzerát, vložení odpovědního formuláře, vložení životopisu a motivačního dopisu.

Monster Talent Management Suite pokrývá: pracovní inzerci na kariérních portálech v ČR i v zahraničí, vytvoření vlastní databáze kandidátů, propojení kandidátů s databází Monster, komunikaci s agenturami i dalšími dodavateli služeb, HR marketing, kariérní stránky dostupné pro všechny kandidáty, assessment centrum, hodnocení kandidátů i stávajících zaměstnanců, vzdělávání zaměstnanců, reporting efektivity náborového procesu a outplacement.

Přečtěte si také

Monster chce být jedničkou v Česku podle počtu nabídek i velikosti tržeb
Jaroslav Macnar: Přinášíme nové nástroje a nabídku pro zaměstnavatele


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů