Nejvíce stížností řešil ČTÚ na O2, nejméně naopak na Air Telecom

Patrik Just , 29. září 2014 14:12 2 komentářů

V letošním druhém čtvrtletí řešil ČTÚ přes 700 stížností a podnětů na obchodní praktiky mobilních operátorů, o pětinu méně než v prvním kvartále. Suverénně nejvíce stížností jak počtem, tak procentem oproti počtu stížností „vedla“ Telefónica (O2). Na druhém konci žebříčku pak skončil 4. mobilní operátor Air Telecom, s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce.

Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena.

Proč si zákazníci na operátory stěžují?

Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.

Nejméně stížností bylo na Air Telecom

Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Jaká je situace mezi zákazníky čtyř českých plnohodnotných mobilních operátorů (společností provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů zaslali zákazníci mobilního operátora Air Telecom, který kromě GSM služeb provozuje také mobilní síť standardu CDMA pod značkou U:fon. ČTÚ v prvním kvartále zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek. Zbývající plnohodnotní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.

Ve třetím čtvrtletí ČTÚ očekává zvýšení počtu dotazů a stížností zejména v oblasti hlasového a datového roamingu uživatelů na zahraničních dovolených.


Komentáře

Nejsem z O2 #0
Nejsem z O2 30. září 2014 02:04

"Hezky" napsaný článek. Hodně lidí si určitě řekne, jaké je O2 hrozné a Air Telecom super. Ale když si vezmete, kolik má O2 a kolik Air Telecom zákazníků, tak O2 nejspíše dopadne mnohem lépe.

Podle (pravda, údaje nejsou nejčerstvější)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mobiln%C3%AD_oper%C3%A1tor
měl O2 49x více zákazníků, takže 13x více stížností O2 je úspěch.

Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva #1
Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva 30. září 2014 16:13

Ono je třeba si uvědomit, že ITBIZ s Air Telecomem už nějakou dobu spolupracuje. Pořádali spolu soutěž o mobilní připojení, byla tu tuším i nějaká anketa atd... Nejedná se o nic jiného, než o skrytou reklamu a naprosto účelně zkreslenou statistiku.

Ostatně ty obraty typu "...s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce." jsou dost nápadné...

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů