Nejvíce stížností řešil ČTÚ na O2, nejméně naopak na Air Telecom

Patrik Just , 29. září 2014 14:12 2 komentářů

V letošním druhém čtvrtletí řešil ČTÚ přes 700 stížností a podnětů na obchodní praktiky mobilních operátorů, o pětinu méně než v prvním kvartále. Suverénně nejvíce stížností jak počtem, tak procentem oproti počtu stížností „vedla“ Telefónica (O2). Na druhém konci žebříčku pak skončil 4. mobilní operátor Air Telecom, s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce.

Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena.

Proč si zákazníci na operátory stěžují?

Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.

Nejméně stížností bylo na Air Telecom

Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Jaká je situace mezi zákazníky čtyř českých plnohodnotných mobilních operátorů (společností provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů zaslali zákazníci mobilního operátora Air Telecom, který kromě GSM služeb provozuje také mobilní síť standardu CDMA pod značkou U:fon. ČTÚ v prvním kvartále zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek. Zbývající plnohodnotní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.

Ve třetím čtvrtletí ČTÚ očekává zvýšení počtu dotazů a stížností zejména v oblasti hlasového a datového roamingu uživatelů na zahraničních dovolených.


Komentáře

Nejsem z O2 #0
Nejsem z O2 30. září 2014 02:04

"Hezky" napsaný článek. Hodně lidí si určitě řekne, jaké je O2 hrozné a Air Telecom super. Ale když si vezmete, kolik má O2 a kolik Air Telecom zákazníků, tak O2 nejspíše dopadne mnohem lépe.

Podle (pravda, údaje nejsou nejčerstvější)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mobiln%C3%AD_oper%C3%A1tor
měl O2 49x více zákazníků, takže 13x více stížností O2 je úspěch.

Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva #1
Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva 30. září 2014 16:13

Ono je třeba si uvědomit, že ITBIZ s Air Telecomem už nějakou dobu spolupracuje. Pořádali spolu soutěž o mobilní připojení, byla tu tuším i nějaká anketa atd... Nejedná se o nic jiného, než o skrytou reklamu a naprosto účelně zkreslenou statistiku.

Ostatně ty obraty typu "...s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce." jsou dost nápadné...

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

EK prý zvažuje legislativní kroky v boji proti projevům nenávisti

ČTK , 24. duben 2017 16:00

Evropská komise zvažuje legislativní kroky k harmonizaci metod, kterými internetové platformy jako F...

Více 0 komentářů

Rusko prý špehovalo e-maily příslušníků dánské armády

ČTK , 24. duben 2017 14:00

Rusko pomocí skupiny hackerů proniklo do systémů dánské armády a v letech 2015 a 2016 mělo přístup k...

Více 0 komentářů

Philipsu vzrostl čtvrtletní zisk o 18 %, překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2017 11:43

Nizozemskému výrobci elektroniky Philips se zvýšil čtvrtletní zisk o 18 procent na 442 milionů eur (...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Baterie se vozí loděmi, jsou kvůli tomu dražší?

Pavel Houser , 24. duben 2017 10:47

Dříve byly akumulátory přepravovány jako běžné zásilky, před 5 lety ale byly přeřazeny do kategorie ...

Více 1 komentářů

FabLab: brněnská dílna pro start-upy i technické nadšence

Pavel Houser , 23. duben 2017 09:00

3D dílna nabízí např. laserovou řezačku, 3D tiskárny a 3D skener. FabLab Brno je součástí celosvětov...

Více 0 komentářů

3 % Čechů již byla okradena při platbách online

Pavel Houser , 22. duben 2017 12:00

Ve většině případů šlo o částku do 5 000 Kč....

Více 0 komentářů

Senát zrušil plošné výjimky ze zveřejňování smluv v registru

ČTK , 22. duben 2017 10:00

Senát dnes schválil zrušení plošných výjimek ze zveřejňování smluv v jejich registru. Postavil se dn...

Více 0 komentářů