Nejvíce stížností řešil ČTÚ na O2, nejméně naopak na Air Telecom

Patrik Just , 29. září 2014 14:12 2 komentářů

V letošním druhém čtvrtletí řešil ČTÚ přes 700 stížností a podnětů na obchodní praktiky mobilních operátorů, o pětinu méně než v prvním kvartále. Suverénně nejvíce stížností jak počtem, tak procentem oproti počtu stížností „vedla“ Telefónica (O2). Na druhém konci žebříčku pak skončil 4. mobilní operátor Air Telecom, s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce.

Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena.

Proč si zákazníci na operátory stěžují?

Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.

Nejméně stížností bylo na Air Telecom

Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Jaká je situace mezi zákazníky čtyř českých plnohodnotných mobilních operátorů (společností provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů zaslali zákazníci mobilního operátora Air Telecom, který kromě GSM služeb provozuje také mobilní síť standardu CDMA pod značkou U:fon. ČTÚ v prvním kvartále zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek. Zbývající plnohodnotní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.

Ve třetím čtvrtletí ČTÚ očekává zvýšení počtu dotazů a stížností zejména v oblasti hlasového a datového roamingu uživatelů na zahraničních dovolených.


Komentáře

Nejsem z O2 #0
Nejsem z O2 30. září 2014 02:04

"Hezky" napsaný článek. Hodně lidí si určitě řekne, jaké je O2 hrozné a Air Telecom super. Ale když si vezmete, kolik má O2 a kolik Air Telecom zákazníků, tak O2 nejspíše dopadne mnohem lépe.

Podle (pravda, údaje nejsou nejčerstvější)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mobiln%C3%AD_oper%C3%A1tor
měl O2 49x více zákazníků, takže 13x více stížností O2 je úspěch.

Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva #1
Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva 30. září 2014 16:13

Ono je třeba si uvědomit, že ITBIZ s Air Telecomem už nějakou dobu spolupracuje. Pořádali spolu soutěž o mobilní připojení, byla tu tuším i nějaká anketa atd... Nejedná se o nic jiného, než o skrytou reklamu a naprosto účelně zkreslenou statistiku.

Ostatně ty obraty typu "...s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce." jsou dost nápadné...

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
27. 09. Startup Festival
RSS 

Zprávičky

EK:Digitální firmy platí poloviční daně oproti tradičním podnikům

ČTK , 25. září 2017 09:00

Krátkodobá řešení podle návrhu zahrnují např. zdanění digitálních podniků na základě jejich tržeb, n...

Více 0 komentářů

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů