Nokia přišla na český trh s navigacemi do automobilů

Jiří Kocourek , 12. únor 2008 06:56 0 komentářů

Trend
Severská společnost Nokia, známá především výrobou mobilních telefonů, vstupuje na tuzemský trh s novinkou, kterou jsou automobilové navigace. Doposud firma zabudovávala systémy GPS pouze do některých telefonních přístrojů. Nyní tedy chce společnost prorazit na lukrativním trhu s navigacemi a zvýšit konkurenci zavedeným značkám jako jsou Garmin, Blaupunkt nebo Navigon.

První navigace Nokia na českém trhu nese název Nokia 500 Auto Navigace. Přístroj Nokia 500 nabízí vedle GPS navigace s hlasovými pokyny také možnost využití hands free sady pro telefonování za jízdy. Přístroj má zabudovaný modul GPS (SiRF Star III) a disponuje navigačním softwarem Nokia Maps s mapami Evropy. Řidič dostává za jízdy zřetelné hlasové a vizuální pokyny systémem "turn-by-turn", odbočku po odbočce, přičemž k dispozici jsou názvy měst, ulic i konkrétních míst. Pro lepší orientaci patří do výbavy systému i údaje o dalším místě, kde je nutné odbočit, o předpokládané době příjezdu či o zbývající vzdálenosti.

Navigační software obsahuje podrobné cestovní informace, včetně mnoha tzv. bodů zájmu (Points of Interest - POI), jako jsou například hotely, čerpací stanice či turisticky zajímavé objekty. Integrace navigačních a komunikačních funkcí Nokia 500 Auto Navigace umožňuje přijímat kontaktní údaje zajímavých míst, která řidiči na své cestě míjejí. Zařízení podporuje službu Traffic Message Channel Service, díky které se řidiči mohou vyhnout dopravním zácpám především ve velkých městech.

Analytici společnosti Gartner se pokusili odhadnout vývoj na trhu s lokalizačními technologiemi v roce 2008. Podle nich se na světě zvýší počet odběratelů o 168 % a zisky z prodeje těchto služeb se zvýší o 169 %. Počet odběratelů se podle Gartner zvýší z 16 milionů na 43,2 milionů. V roce 2011 by se mohlo číslo vyšplhat až na 300 milionů odběratelů. Výnosy z prodeje těchto zařízení se letos zvýší z 485,1 milionů dolarů na 1,3 miliardy dolarů.

Podle Annette Zimmermann, analytičky Gartner, je trh s lokalizačním zařízeními nyní v přelomovém období a v následujících dvou až pěti letech dosáhne svého vrcholu. Lidé jsou podle Gartner zvyklí na malá satelitní navigační zařízení ve svých automobilech a chtěli by podobný servis ve svých mobilních telefonech. Mohla by se také zlepšit technologie užívaná v telefonech. Poté by šlo využít služby jako třeba navigace pro turisty a chodce, lokalizace dětí, nalezení přátel a jiných.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů