Nová iniciativa Intel Labs zrychlí cestu k technologickým objevům a lepší budoucnosti výpočetní techniky

09. červen 2011 19:53 0 komentářů

Intel představil na výroční konferenci zaměřené na výzkum a vývoj nové iniciativy v oblasti výzkumu a partnerství.

Intel Labs, organizace zaměřující se na výzkum v rámci společnosti Intel, otevřela své dveře médiím, akademickým pracovníkům, partnerům i zákazníkům a zahájila výroční konferenci, během níž technologický ředitel Justin Rattner představil více než 35 inovativních výzkumných projektů, které pomohou změnit transformaci budoucích technologií.

Mnohé z těchto projektů jsou výsledkem společného výzkumu probíhajícího mezi různými divizemi společnosti Intel a jejími partnery z řad akademických institucí a průmyslových firem. Vedle toho Justin Rattner oznámil vytvoření dalšího vědecko-technologického centra (Intel Science Technology Center, ISTC), které představuje nový rámec spolupráce mezi společností Intel a několika předními univerzitami.

Nejnovější ISTC působí na půdě Kalifornské univerzity v Berkeley a jeho součástí jsou smlouvy s vysokými školami Carnegie Mellon, Drexel, Duke a University of Illinois. Bude do něj investováno 15 milionů USD a představuje další krok v nedávno představeném programu společnosti Intel, v jehož rámci bude do univerzitního výzkumu a urychlení inovace investováno 100 milionů USD. Stejně jako v případě ISTC for Visual Computing, i nově zřízené centrum bude usilovat o užší spolupráci mezi předními akademickými pracovníky a společností Intel.

„Výzkumní pracovníci ze společnosti Intel a univerzity v Berkeley povedou společně tým talentovaných vědců z různých zemí, kteří budou usilovat o vyřešení největších problémů v počítačové bezpečnosti,“ zdůraznil Justin Rattner, technologický ředitel společnosti Intel. „Vytvoření multidisciplinární komunity, která se skládá z pracovníků Intelu, univerzitních odborníků i studentů, povede k zásadnímu průlomu v jedné z nejobtížnějších a nejproblematičtějších oblastí počítačové technologie.“

ISTC pro bezpečnou výpočetní techniku se bude ve svém výzkumu v průběhu příštích pěti let zaměřovat na řadu oblastí včetně efektivnějšího zabezpečení osobních počítačů před škodlivým softwarem a lepšího zabezpečení mobilních zařízení. A to jak v oblasti dat pro jednotlivce, tak co se týče stahování dat do zařízení a využití aplikací vyvinutých třetími stranami. Další klíčovou oblastí, které se výzkumní pracovníci budou věnovat, je to, jak chránit osobní data při jejich rozšíření po webu. Dnes lidé sdílejí svá data po internetu prakticky kdykoli, když si objednávají nějakou službu. Jakmile k těmto datům někomu poskytli přístup, přestávají nad nimi mít kontrolu a právě ISTC se bude zabývat způsoby, jak lidem poskytnout nad těmito daty lepší kontrolu a jak je zabezpečit.

Již dnes lze nahlédnout do budoucnosti technologie
Během konference byly představeny technologie budoucnosti, například visual computing, zabezpečení, ověřování identity, vyšší uživatelský komfort, cloud computing a další. Všechny tyto projekty jsou výsledkem spolupráce mezi společností Intel a jejími akademickými partnery. Například jde o tyto projekty:


    • „Využití potenciálu grafiky procesorů Intel® pro šifrování“ demonstruje, o kolik rychlejší a efektivnější bezpečnostní kroky lze přijmout při použití platforem Intel® Core™ druhé generace.
    • „Ověřování totožnosti pro budoucnost“ ukazuje, jak lze zabránit zcizení identity použitím důvěryhodného klienta s vyspělým ověřením totožnosti a přítomnosti uživatele, kdy je identita ověřena lokálně a následně potvrzena prostřednictvím webových služeb. To zvyšuje jak zabezpečení, tak uživatelský komfort pro klienta.
    • „Magické zrcadlo“ nabízí náhled virtuálního nakupování prostřednictvím realistických avatarů oblečených podle poslední módy. Toto demo konkrétně zobrazuje 3D avatar, který sleduje pohyby v reálném čase a mění tělesné rozměry pomocí gest.
    • „Řiditelný zvuk“ ukazuje, že sférické reproduktory nabízejí nejen nejlepší zvuk, ale rovněž dokážou nabídnout zvuk dynamický, řiditelný, podobný tradičním akustickým hudebním nástrojům.
    • „Automatická spolupráce ve třídě“ ukazuje, jak mohou studenti spolupracovat s využitím počítače Classmate PC postaveného na platformě Intel. Technologie zjištění blízkosti dokáže najít studenta s podobným počítačem, který se nachází v blízkosti uživatele. Pak už jen stačí klepnout na jednu klávesu a studenti mohou vytvářet skupiny, mohou spolupracovat na projektech, společně udělat test nebo mezi sebou soutěžit.
    • „Bezdrátová technologie detekce energie“ (WEST) je snadno použitelné zařízení, které na základě rozpoznání vzorců dokáže poznat, kdy se v domě zapínají různé elektrické systémy. Za pomoci této technologie získá uživatel dobrý obrázek o energii ve svém domě a může významně ušetřit.
    • „Výzkum využití mnohojádrových procesorů“ ukázal, že přes 80 institucí po celém světě pracuje na výzkumu budoucího softwaru za použití experimentálního čipu Intel Lab 48-core.

Zpřístupnění zdrojových kódů softwaru Intel
V rámci strategie usilující o zvýšení spolupráce mezi průmyslovým sektorem a vysokými školami oznámil Intel Labs, že zveřejní kód své technologie Distributed Scene 3-D Internet. Tento kód je součástí dlouhodobé iniciativy posílit simulátor virtuálního světa OpenSim, který pracuje na otevřené platformě a vývojářům umožní vytvářet virtuální regiony, v nichž lidé budou moci pracovat nebo si hrát s tisícovkami dalších namísto několika set dnešních – to znamená zlepšení o více než 20 procent. Virtuální prostředí nacházejí uplatnění v široké škále oborů od zábavy přes vzdělávání až po sociální sítě. Intel představil způsob, jímž by tato technologie mohla přispět k vytvoření hry pro velký počet hráčů, v níž by se hráči učili reagovat na katastrofické scénáře.

Intel Labs rovněž tento měsíc uvede offline ray tracing. Jde o grafickou techniku, která produkuje foto-realistické snímky sledováním paprsků světla – na základě tohoto sledování zjistí, kde a jak by měl být dotyčný předmět nasvícen. Na konferenci představitelé společnosti Intel ukázali, že díky tomuto systému je možné zlepšit grafiku v systémech Intel až o 100 procent. Technologie je určena pro profesionální aplikace a je zcela odlišná od podobné technologie, která byla představena nedávno a zaměřuje se na digitální hry v reálném čase. Očekává se, že technologie najde využití v komerčních aplikacích, jako je automobilový design, výroba filmů nebo architektonické vizualizace.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů