Jen 6 % Čechů nakupuje na Internetu s platební kartou

Jiří Kocourek , 13. únor 2008 13:41 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Lupa
Počet Čechů nakupujících přes Internet od roku 2003 stále roste. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Mění se struktura nakupujících lidí. V roce 2004 bylo 67 % všech on-line nakupujících mužů, v minulém roce jejich počet klesl jen na 58 %. Znamená to, že e-shopů stále více využívají ženy. Zákazníci přitom z 80 % nakupují na dobírku, pouhých 6 % jich využije platební kartu.

Statistiky ČSÚ, založené na výsledcích pravidelného výzkumu využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci za rok 2007, říkají že se zvýšil počet Čechů nakupujících přes Internet o 3 %. Alespoň jednou využilo e-shopů 17 % všech jednotlivců ve věku 16 a více let, což znamená meziroční nárůst o 3 %. Za posledních 12 měsíců od provedení výzkumu přitom nakoupilo přes Internet 15 % všech jednotlivců ve věku 16 a více let, to je asi 1,33 milionu lidí. Z toho vyplývá, že se Češi k on-line nakupování rádi vracejí.

Na konferenci zástupců on-line obchodů Retail Summit 2008 bylo řečeno, že největší počet objednávek přichází v ČR kolem dvanácté hodiny. To je rozdíl oproti zemím EU, kde lidé nakupují hlavně večer. Podle výsledků Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje firmy prodávající své produkty na webu, dosáhly tržby českých internetových obchodů 18 miliard korun. Znamená to nárůst o 4 miliardy ve srovnání s rokem 2006. Muži při nákupech hodně preferují elektroniku, mobilní telefony, fotoaparáty, filmy, hudbu a počítačový software a hardware. Ženy si vybírají spíše kosmetiku a oblečení Nejvíce on-line nákupů uskuteční lidé s vysokoškolským vzděláním (33 %), obyvatelé Prahy (26 %) a jednotlivci ve věku 25 až 34 let.

Jinde ve světě se on-line nakupování také těší popularitě. Ve Francii narostlo za rok 2007 internetové obchodování o více než třetinu (35 %). Nyní nakupuje jeden ze tří Francouzů. Největší popularitě se on-line nákupy těší na severu Evropy a britských ostrovech. Podle výzkumu European Interactive Advertising Association za poslední půlrok v průměru utráceli nejvíce v e-shopech Norové s průměrem 1203 eur, následovali je Britové (1195 eur) a Dánové (1170 eur).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů