Jen 6 % Čechů nakupuje na Internetu s platební kartou

Jiří Kocourek , 13. únor 2008 13:41 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Lupa
Počet Čechů nakupujících přes Internet od roku 2003 stále roste. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Mění se struktura nakupujících lidí. V roce 2004 bylo 67 % všech on-line nakupujících mužů, v minulém roce jejich počet klesl jen na 58 %. Znamená to, že e-shopů stále více využívají ženy. Zákazníci přitom z 80 % nakupují na dobírku, pouhých 6 % jich využije platební kartu.

Statistiky ČSÚ, založené na výsledcích pravidelného výzkumu využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci za rok 2007, říkají že se zvýšil počet Čechů nakupujících přes Internet o 3 %. Alespoň jednou využilo e-shopů 17 % všech jednotlivců ve věku 16 a více let, což znamená meziroční nárůst o 3 %. Za posledních 12 měsíců od provedení výzkumu přitom nakoupilo přes Internet 15 % všech jednotlivců ve věku 16 a více let, to je asi 1,33 milionu lidí. Z toho vyplývá, že se Češi k on-line nakupování rádi vracejí.

Na konferenci zástupců on-line obchodů Retail Summit 2008 bylo řečeno, že největší počet objednávek přichází v ČR kolem dvanácté hodiny. To je rozdíl oproti zemím EU, kde lidé nakupují hlavně večer. Podle výsledků Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje firmy prodávající své produkty na webu, dosáhly tržby českých internetových obchodů 18 miliard korun. Znamená to nárůst o 4 miliardy ve srovnání s rokem 2006. Muži při nákupech hodně preferují elektroniku, mobilní telefony, fotoaparáty, filmy, hudbu a počítačový software a hardware. Ženy si vybírají spíše kosmetiku a oblečení Nejvíce on-line nákupů uskuteční lidé s vysokoškolským vzděláním (33 %), obyvatelé Prahy (26 %) a jednotlivci ve věku 25 až 34 let.

Jinde ve světě se on-line nakupování také těší popularitě. Ve Francii narostlo za rok 2007 internetové obchodování o více než třetinu (35 %). Nyní nakupuje jeden ze tří Francouzů. Největší popularitě se on-line nákupy těší na severu Evropy a britských ostrovech. Podle výzkumu European Interactive Advertising Association za poslední půlrok v průměru utráceli nejvíce v e-shopech Norové s průměrem 1203 eur, následovali je Britové (1195 eur) a Dánové (1170 eur).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 0 komentářů

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se zúčastní 6 subjektů

Pavel Houser , 24. květen 2017 09:00

Podle harmonogramu by ostrá aukce na celkem 5 kmitočtových bloků, každý o velikosti 40 MHz, měla zač...

Více 0 komentářů

Čínská firma chce vyvinout dron, který unese přes tunu nákladu

ČTK , 24. květen 2017 08:00

Jeden z největších čínských internetových prodejců JD.com oznámil, že se chystá vyvinout bezpilotní ...

Více 0 komentářů

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů

Gartner: Prodej chytrých telefonů ve čtvrtletí stoupl o 9,1 %

ČTK , 23. květen 2017 12:00

Vede Samsung a Apple, ale jejich podíl klesá, roste Huawei na třetím místě....

Více 0 komentářů