Olympijské hry 2008 v Pekingu: Technologie Autodesku obohatily olympijské zážitky miliónům diváků

29. srpen 2008 13:58 0 komentářů

Autodesk

Společnost Autodesk, světový lídr v oblasti 2D a 3D návrhového softwaru pro výrobu, stavebnictví, média a zábavu, oznámila, že zábavní a návrhářský software společnosti Autodesk byl použit při vytváření obsahu Olympijských her 2008 v Pekingu. Špičkoví tvůrci digitálního obsahu využili technologie Autodesku při realizaci tak rozmanitých olympijských projektů jako byly vizualizace promítané na stadiónech, návrhy maskotů, televizní grafiky i reklamy pro globální značky.

Čínská ústřední televize (CCTV)


CCTV je největší národní televizní síť v Číně. Své olympijské balíčky a reklamy Jeden sen, Jeden svět a Olympijský věk vytvořila CCTV s finišovacím systémem Autodesk Smoke. Studio používalo Smoke navíc při každodenní výrobě vysílání z olympiády.

Crystal CG


Společnost Crystal CG byla oficiálním dodavatelem grafických návrhů pro Olympijské hry 2008 v Pekingu. V aplikaci Autodesk 3ds Max vytvořila Crystal CG architektonické vizualizace pekingského olympijského stadiónu Ptačí hnízdo a dalších zařízení. Firma využila též aplikace 3ds Max a Autodesk Maya při výrobě televizních reklam a sportovního vzdělávacího programu. Crystal CG navíc vytvořila v aplikaci Maya pět olympijských maskotů Fuwa.

Crystal CG


Studio Psyop/Stink vytvořilo pro olympijskou kampaň Adidasu Together in 2008, Impossible is Nothing, tři televizní reklamy: Together, Zheng Zhi a Hu Jia, v animační aplikaci Autodesk Maya V těchto spotech se objevují počítačově generované davy lidí, které vypadají, jako by byly nakreslené tužkou.

„Téměř pro každý záběr ve spotech pro Adidas jsme vytvořili prvky v aplikaci Autodesk Maya a spojili je se záběry živé akce,“ řekl Tony Barbieri, technický ředitel společnosti Psyop. „Pomocí aplikace Maya jsme rychle zaplnili scény stovkami rozmanitých fanoušků. Bylo tam zhruba třicet variací fanoušků a ti všichni byli modelováni a sestaveni v aplikaci Maya. Z jediné kostry pro každé pohlaví jsme mohli zachytit pohyb a vytvořit samostatné animační cykly pro zalidnění celého davu.“ Společnost Psyop dodává 3D animace, vizuální efekty a digitální obsah pro reklamní průmysl.

Seven Network


Interní tým australské televizní společnosti Seven Network vytvořil pomocí aplikace Smoke olympijské propagační materiály pro Channel Seven. „Smoke je jediný systém, který dokáže zvládat obrovské množství práce v televizi Seven. Jako náš každodenní produkční systém je Smoke naprosto nedocenitelný,“ řekla Suzique Doughty, senior editorka televize Channel Seven.

suedlich-t


Efektové a animační studio suedlich-t spoléhalo při výrobě olympijských upoutávek pro německé veřejné televizní sítě ARD a ZDF na aplikace Maya a Autodesk. V těchto upoutávkách se objevují živé záběry sportovců v akci morfujících na tahy a kapky inkoustu. Studio použilo aplikaci Combustion při skládání záběrů a výrobě vizuálních efektů. Pro animaci přechodů mezi sportovci a inkoustem využilo studio hlavně kapalinové a částicové systémy aplikace Maya.

O společnosti Autodesk


Autodesk je světový lídr v oblasti 2D a 3D návrhového softwaru pro výrobu, stavebnictví, média a zábavu. Od uvedení aplikace AutoCAD v roce 1982 vyvinul Autodesk nejširší portfolio špičkových řešení digitálního prototypování, která pomáhají zákazníkům prakticky zkoušet nápady ještě před jejich realizací. Společnosti žebříčku Fortune 1000 využívají nástroje Autodesku k vizualizaci, simulaci a analýze reálného fungování svých návrhů už v počátečních stádiích vývoje, což jim pomáhá šetřit čas a peníze, zvyšovat kvalitu a podporovat inovace. Další informace o společnosti Autodesk najdete na webových stránkách www.autodesk.com nebo www.autodesk.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Vloni bylo pravidelně na internetu 77 % Čechů

ITBiz.cz , 28. březen 2017 17:00

V roce 2016 používalo internet 6,7 miliónu obyvatel České republiky starších 16 let, tj. 76,5 %. Ve ...

Více 0 komentářů

Microsoft v Evropě investoval do datových center tři miliardy USD

ČTK , 28. březen 2017 15:30

Americká softwarová firma Microsoft investovala v Evropě do datových center a další infrastruktury, ...

Více 0 komentářů

T-Mobile od dubna nabídne nové neomezené tarify s více daty

ČTK , 28. březen 2017 13:24

Mobilní operátor T-Mobile od 2. dubna nabídne novou řadu neomezených tarifů se zvýšeným objemem dat....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

XS3200: nové úložné systémy SAN pro firmy

Pavel Houser , 28. březen 2017 13:00

Nová řada společnosti QSAN nabízí až 26 hotswap pozic SFF 2,5“ v 2U rack skříni....

Více 0 komentářů

Co Češi objednávají nejčastěji online

ITBiz.cz , 28. březen 2017 11:00

Oblečení, kosmetika a knihy. To jsou tři nejpopulárnější druhy zboží, jak je na internetu nakupují ž...

Více 0 komentářů

Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu....

Více 0 komentářů

Do Prahy dnes poprvé přijede šéf Microsoftu Satya Nadella

ČTK , 28. březen 2017 07:00

Nadella do české metropole přijede poprvé v roli výkonného ředitele firmy. ...

Více 0 komentářů