Optimalizace landing page

Ratibor Líbal, 08. leden 2010 06:20 0 komentářů

Leads
Jestliže máte pocit, že máte váš internetový marketing zcela pod kontrolou, tak prostě nesledujete dost novinek. Bohužel nebo naštěstí se oblast internet marketingu rozvíjí tak rychle, že nabízí vždy dostatek prostoru pro konkurenci a tedy i důvodů proč se nezastavovat ve vývoji..

Ratibor-libal
Ratibor Líbal: Senior konsultant Actum

Online marketing - stálá inovace

Jestliže máte pocit, že máte váš internetový marketing zcela pod kontrolou, tak prostě nesledujete dost novinek. Bohužel nebo naštěstí se oblast internet marketingu rozvíjí tak rychle, že nabízí vždy dostatek prostoru pro konkurenci a tedy i důvodů proč se nezastavovat ve vývoji.

Dobře připravená internetová kampaň se skládá z řady nástrojů, které na sebe plynule navazují, a z nich každému byla věnována dostatečná pozornost. Jedna z typických chyb, kterých je nutné se vyvarovat, je věnovat pozornost pouze jedné složce celého mixu, obvykle to bývá složka nejdražší, totiž mediální plán.

Pokud vám nebudou jednotlivé marketingové nástroje navazovat, nebudou konzistentní, nebude fungovat vaše kampaň jako celek. Co je platné, že mediaplán báječně pokrývá celou cílovou skupinu, když po kliknutí na reklamu mě výsledná stránka odradí od jakýchkoli dalších aktivit?

Péče o kvalitu landing page

Proto je vždy dobré místo větší síly se také zaměřit na vyšší zručnost. Tedy nekupovat pro zvýšení efektu další a další média, ale raději zlepšit kvalitu landing page (nebo jiných složek mixu). Landing page je první stránka vašeho webu, na kterou uživatel přijde, když zareaguje na některou vaši kampaň (SEO, bannery, email…). Je to stránka, kde si uživatel vytváří první dojem a rozhoduje se co dál.

Landingpage je současně stránka, která tvoří jeden z klíčových momentů celé kampaně. Jaký má landing page úkol? Jak má vypadat?

Úkol 1: ubezpečit uživatele, že je na správném místě:


  • Grafikou i textací navazuje na odkazující reklamní prvek
  • Jasně konstatuje, kde se uživatel nalézá
  • Přehledně říká, jaký je její smysl a co od ní lze očekávat (je specializovaná)

Úkol 2: motivovat k akci


  • Vysvětlit výhody nabízeného produktu (racionálně i emocionálně)
  • Ubezpečit o kvalitě nabídky a její bezpečnosti (můžete vrátit, nakládání s OÚ)
  • Ukazuje, jak produkt řeší váš problém

Úkol 3: nasměrovat


  • Nabízí jasnou cestu jak pokračovat
  • Nerozptyluje nadbytečnými odkazy
  • Nabízí varianty nákupu

Jak to tak vypadá, tak vytvořit docela dobrou landing page není zase takový problém. Jenže vám dobrá landing page vůbec nestačí. Vy potřebujete dokonalou landing page. Uvědomte si, že přes tuto stránku prochází všichni uživatelé, kteří reagují na kampaň, tohle je klíčový bod celého marketingu, jestliže landing page nebude fungovat dobře, nebudou dobře fungovat ani žádné vaše kampaně.

Na druhou stranu to je i značná příležitost, vylepšením landing page lze vylepšit výsledky všech kampaní, které na ni směřují. Jaké máme možnosti jak landing page vylepšit? Jak poznáme, která je lepší?

V první řadě musíme mít k dispozici kvalitní nástroj (a také kvalitně nastavený), který pro nás sleduje chování uživatelů speciálně s přihlédnutím ke konverzním poměrům.
Následně se můžeme pustit do vylepšování procesu konverze a tedy všech jeho částí včetně landing page. Jaké tedy máme možnosti?


  • A/B testování je základním nástrojem. Používá se pro rychlý výběr mezi dvěma verzemi stránky. Systém uživatelům nabídne různé stránky a zvítězí prostě ta, která má lepší výsledky. Samozřejmě je nutné zabezpečit konzistenci celého procesu a pohodlí pro uživatele.
  • Multivarientní testování vám umožňuje postupně vylepšovat vaši landing page. Děláte postupné drobné úpravy a pečlivě sledujete jejich vliv na výkon. Při multivarientním testování je důležité sledovat statistickou významnost změn a mít dokonalý přehled o příspěvku jednotlivých úprav.

Základním pravidlem je nepřestávat a neustále uvažovat o možných změnách. Důvodem je nejen nikdy nedostižná dokonalost, ale změny v internetovém prostředí, očekávání uživatelů a také kvalita vaší konkurence. Zde najdete několik příkladů, jak se do optimalizace pustili jiní:



Teď už zbývá jen otázka pro vás, uvažovali jste někdy o tom jak zlepšit výsledky vašich internetových aktivit? Jestliže ne, měli byste začít a třeba tím, že si otestujete, jak funguje vaše landing page.

Profil

Ratibor Líbal působí na pozici Senior konsultant v internetové agentuře Actum. Pokud se chcete seznámit s dalšími informacemi, přečtěte si firemní blog o internetovém marketingu.

Přečtěte si také

9 mýtů marketingu v sociálních sítích
Najděte si práci pomocí sociální sítě
Krize? Příležitost pro segment HR


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

ČTK , 18. listopad 2017 08:00

Další inovace? Nabízí se např. doručování až domů bez přítomnosti majitele......

Více 0 komentářů

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů