Optimalizace landing page

Ratibor Líbal, 08. leden 2010 06:20 0 komentářů

Leads
Jestliže máte pocit, že máte váš internetový marketing zcela pod kontrolou, tak prostě nesledujete dost novinek. Bohužel nebo naštěstí se oblast internet marketingu rozvíjí tak rychle, že nabízí vždy dostatek prostoru pro konkurenci a tedy i důvodů proč se nezastavovat ve vývoji..

Ratibor-libal
Ratibor Líbal: Senior konsultant Actum

Online marketing - stálá inovace

Jestliže máte pocit, že máte váš internetový marketing zcela pod kontrolou, tak prostě nesledujete dost novinek. Bohužel nebo naštěstí se oblast internet marketingu rozvíjí tak rychle, že nabízí vždy dostatek prostoru pro konkurenci a tedy i důvodů proč se nezastavovat ve vývoji.

Dobře připravená internetová kampaň se skládá z řady nástrojů, které na sebe plynule navazují, a z nich každému byla věnována dostatečná pozornost. Jedna z typických chyb, kterých je nutné se vyvarovat, je věnovat pozornost pouze jedné složce celého mixu, obvykle to bývá složka nejdražší, totiž mediální plán.

Pokud vám nebudou jednotlivé marketingové nástroje navazovat, nebudou konzistentní, nebude fungovat vaše kampaň jako celek. Co je platné, že mediaplán báječně pokrývá celou cílovou skupinu, když po kliknutí na reklamu mě výsledná stránka odradí od jakýchkoli dalších aktivit?

Péče o kvalitu landing page

Proto je vždy dobré místo větší síly se také zaměřit na vyšší zručnost. Tedy nekupovat pro zvýšení efektu další a další média, ale raději zlepšit kvalitu landing page (nebo jiných složek mixu). Landing page je první stránka vašeho webu, na kterou uživatel přijde, když zareaguje na některou vaši kampaň (SEO, bannery, email…). Je to stránka, kde si uživatel vytváří první dojem a rozhoduje se co dál.

Landingpage je současně stránka, která tvoří jeden z klíčových momentů celé kampaně. Jaký má landing page úkol? Jak má vypadat?

Úkol 1: ubezpečit uživatele, že je na správném místě:


  • Grafikou i textací navazuje na odkazující reklamní prvek
  • Jasně konstatuje, kde se uživatel nalézá
  • Přehledně říká, jaký je její smysl a co od ní lze očekávat (je specializovaná)

Úkol 2: motivovat k akci


  • Vysvětlit výhody nabízeného produktu (racionálně i emocionálně)
  • Ubezpečit o kvalitě nabídky a její bezpečnosti (můžete vrátit, nakládání s OÚ)
  • Ukazuje, jak produkt řeší váš problém

Úkol 3: nasměrovat


  • Nabízí jasnou cestu jak pokračovat
  • Nerozptyluje nadbytečnými odkazy
  • Nabízí varianty nákupu

Jak to tak vypadá, tak vytvořit docela dobrou landing page není zase takový problém. Jenže vám dobrá landing page vůbec nestačí. Vy potřebujete dokonalou landing page. Uvědomte si, že přes tuto stránku prochází všichni uživatelé, kteří reagují na kampaň, tohle je klíčový bod celého marketingu, jestliže landing page nebude fungovat dobře, nebudou dobře fungovat ani žádné vaše kampaně.

Na druhou stranu to je i značná příležitost, vylepšením landing page lze vylepšit výsledky všech kampaní, které na ni směřují. Jaké máme možnosti jak landing page vylepšit? Jak poznáme, která je lepší?

V první řadě musíme mít k dispozici kvalitní nástroj (a také kvalitně nastavený), který pro nás sleduje chování uživatelů speciálně s přihlédnutím ke konverzním poměrům.
Následně se můžeme pustit do vylepšování procesu konverze a tedy všech jeho částí včetně landing page. Jaké tedy máme možnosti?


  • A/B testování je základním nástrojem. Používá se pro rychlý výběr mezi dvěma verzemi stránky. Systém uživatelům nabídne různé stránky a zvítězí prostě ta, která má lepší výsledky. Samozřejmě je nutné zabezpečit konzistenci celého procesu a pohodlí pro uživatele.
  • Multivarientní testování vám umožňuje postupně vylepšovat vaši landing page. Děláte postupné drobné úpravy a pečlivě sledujete jejich vliv na výkon. Při multivarientním testování je důležité sledovat statistickou významnost změn a mít dokonalý přehled o příspěvku jednotlivých úprav.

Základním pravidlem je nepřestávat a neustále uvažovat o možných změnách. Důvodem je nejen nikdy nedostižná dokonalost, ale změny v internetovém prostředí, očekávání uživatelů a také kvalita vaší konkurence. Zde najdete několik příkladů, jak se do optimalizace pustili jiní:



Teď už zbývá jen otázka pro vás, uvažovali jste někdy o tom jak zlepšit výsledky vašich internetových aktivit? Jestliže ne, měli byste začít a třeba tím, že si otestujete, jak funguje vaše landing page.

Profil

Ratibor Líbal působí na pozici Senior konsultant v internetové agentuře Actum. Pokud se chcete seznámit s dalšími informacemi, přečtěte si firemní blog o internetovém marketingu.

Přečtěte si také

9 mýtů marketingu v sociálních sítích
Najděte si práci pomocí sociální sítě
Krize? Příležitost pro segment HR


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Automatizace bezpečnosti – problémem nejsou technologie

Pavel Houser , 03. září 2017 09:00
Pavel Houser

Umělá inteligence, strojové učení, behaviorální analýza, model SecOps (analogie DevOps pro zabezpeče...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Oblíbený nástroj CCleaner obsahoval malware

Pavel Houser , 19. září 2017 17:17

Ohroženy mohou být miliony uživatelů. Zranitelné jsou verze CCleaner 5.33 a CCleaner Cloud 1.07.3191...

Více 0 komentářů

EK navrhuje nová pravidla pro pohyb dat neosobního charakteru

ČTK , 19. září 2017 15:26

Členské státy EU by už podle návrhu neměly nutit organizace, aby uchovávaly či zpracovávaly data na ...

Více 0 komentářů

Na trh přichází Synology C2 Backup

Pavel Houser , 19. září 2017 11:34

Synology strávila více než rok budováním vlastního datového centra....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackathon veřejné správy přilákal na 6 desítek vývojářů

Pavel Houser , 19. září 2017 08:00

Propojit otevřená data veřejné správy v užitečné aplikace bylo cílem šesti desítek programátorů, kte...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zkoumá zakázky na IT systémy

Pavel Houser , 18. září 2017 12:50

Úřad aktuálně se zaměřil na smlouvy na IT systémy uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění. ...

Více 0 komentářů

Alphabet zvažuje investici do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 18. září 2017 08:34

Podnik Waymo ze skupiny Alphabet už v květnu oznámil partnerství s Lyftem na vývoji technologie auto...

Více 0 komentářů

Plán zdanění internetových firem v EU má první trhliny

ČTK , 18. září 2017 08:00

Dánský ministr financí Kristian Jensen varoval před rizikem přijetí zákonů, které by mohly inovativn...

Více 0 komentářů