Oracle kupuje za 17,4 miliardy Kč společnost ATG

Petr Švec , 03. listopad 2010 08:04 0 komentářů

Oznámená akvizice posílí pozici Oracle v oblasti e-commerce aplikací a přispěje tak k další diverzifikaci produktového portfolia a zdrojů příjmů firmy.


Lawrence J. Ellison, spoluzakladatel a CEO společnosti Oracle


Technologická společnost Oracle oznámila v průběhu včerejšího dne uzavření dohody o koupi vývojáře maloobchodního software, společnosti Art Technology Group (ATG). Obchod v hodnotě jedné miliardy dolarů (okolo 17,4 miliardy Kč) by měl být dokončen počátkem příštího roku. Vzhledem k poměrně úzké specializaci a nepříliš velkému tržnímu významu ATG se neočekávají žádné námitky ze strany amerických regulačních orgánů.

Jak už bylo zmíněno, společnost ATG se zabývá vývojem a prodejem internetového maloobchodního software. Firma má v současnosti zhruba tisícovku osvědčených pravidelných zákazníků, mezi kterými nechybí taková jména jako je Best Buy, operátor AT&T či skupina Vodafone Group. Příjmy ATG v Q3 2010 dosáhly 50,3 milionů dolarů (875 milionů Kč), výše zisku nebyla zveřejněna. Mezi největší přímé konkurenty ATG patří společnosti Amazon.com a GSI Commerce.

„Koupě ATG je hezkou a bezpečnou investicí Oracle“, vyjádřil se k obchodu Jeff Gaggin, analytik společnosti Avian Securities. Ten také poukázal na fakt, že ATG bude představovat vhodný doplněk k maloobchodně zaměřeným produktům společnosti Retek, kterou Oracle koupil v roce 2005. Podle Gaggina také vysoká 46% prémie v tomto případě nepředstavuje velký problém.

Zmíněná cena 17,4 miliardy dolarů představuje 46% prémii oproti průměrné tržní hodnotě akcií ATG v posledním čtvrtletí. Velmi vysoká prémie naznačuje především velký zájem Oracle o ATG. Důvodem pro něj není nic jiného, než snaha maximálně diverzifikovat portfolio nabízených produktů a služeb a minimalizovat tak riziko radikálního propadu příjmů firmy v případě propadu v jednom odvětví. Tuto strategii, především v reakci na nedávnou ekonomickou krizi, v posledních letech využívá stále větší počet výrobců.

To v praxi neznamená nic jiného, než že výrobci dobře zavedení v některých oblastech začínají pronikat i na další trhy. Trendem posledního jsou bezesporu oblasti smartphonů a tabletů, které uvádí i firmy dosud spojované především s trhem osobních počítačů, jako je například Apple, Dell či Hewlett Packard. Zajímavým a do budoucna rychle expandujícím trhem je také oblast dodávek ucelených systémů a dodávky pro datová centra. Připomeňme si, že právě zájem výrobců Dell a Hewlett Packard vedl na přelomu srpna a září letošního roku k akvizičnímu boji o výrobce 3PAR. Toho nakonec za silně nadsazenou cenu 2,4 miliardy dolarů (zhruba 41 miliard Kč) získala společnost Hewlett Packard.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů