Pamatují si lidé název vašeho webu? Google Analytics to zjistí

Radek Sedláček, 30. duben 2007 11:31 0 komentářů

Vyhledávač Google vám kromě možnosti zvýšení návštěvnosti vašich stránek díky promyšlenému reklamnímu systému nabízí i spoustu dalších služeb. Jednou z nich je i Google Analytics. Díky této službě si můžete otestovat, jak si lidé pamatují název vašeho webu.

Google Analytics je součástí služby AdWords, která vám umožňuje umístit vaši reklamu do sekce sponzorovaných odkazů a tím zvýšit návštěvnost vašich stránek.

Test je založen na dvou typických způsobech chování uživatelů:
1) Když se chtějí vrátit na nějaký web, použijí stejný způsob, jakým jej našli minule.
2) Spousta uživatelů, kteří si zapamatují adresu webu, napíše název namísto do adresního řádku do vyhledávače.

Pro test stačí ve vašem účtu AdWords založit novou kampaň. Pro objektivnost výsledků je lepší použít klíčová slova, pod kterými jste dosud váš web nemohli najít. Kampaň spusťte a pomocí Google Analytics sledujte, v jakém poměru vám přivádí nové a vracející se návštěvníky. Poté, co se podíl vracejících se návštěvníků ustálí, můžete test ukončit. Po vypnutí kampaně uživatelé váš web původním způsobem nenajdou, takže budou nuceni vyzkoušt jiný postup. Pokud si název vašeho webu zapamatovali, zkusí jej najít druhým způsobem popsaným výše. V několika následujících dnech po skončení kampaně sledujte počet návštěv na základě zadání názvu vašeho webu do vyhledávače. Pokud se toto číslo blíží počtu vracejících se navštěvníků z původní kampaně, pak si lidé pamatují adresu webu velmi dobře.

Test můžete ještě vylepšit tím, že si po vypnutí původní kampaně vytvoříte novou kampaň zaměřenou na všechny možné překlepy a zkomoleniny názvu. Tím zjistíte, zda si lidé pamatují váši adresu správně nebo zda často dělají překlepy.

Zdroj: Google Analytics


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů