Pamatují si lidé název vašeho webu? Google Analytics to zjistí

Radek Sedláček, 30. duben 2007 11:31 0 komentářů

Vyhledávač Google vám kromě možnosti zvýšení návštěvnosti vašich stránek díky promyšlenému reklamnímu systému nabízí i spoustu dalších služeb. Jednou z nich je i Google Analytics. Díky této službě si můžete otestovat, jak si lidé pamatují název vašeho webu.

Google Analytics je součástí služby AdWords, která vám umožňuje umístit vaši reklamu do sekce sponzorovaných odkazů a tím zvýšit návštěvnost vašich stránek.

Test je založen na dvou typických způsobech chování uživatelů:
1) Když se chtějí vrátit na nějaký web, použijí stejný způsob, jakým jej našli minule.
2) Spousta uživatelů, kteří si zapamatují adresu webu, napíše název namísto do adresního řádku do vyhledávače.

Pro test stačí ve vašem účtu AdWords založit novou kampaň. Pro objektivnost výsledků je lepší použít klíčová slova, pod kterými jste dosud váš web nemohli najít. Kampaň spusťte a pomocí Google Analytics sledujte, v jakém poměru vám přivádí nové a vracející se návštěvníky. Poté, co se podíl vracejících se návštěvníků ustálí, můžete test ukončit. Po vypnutí kampaně uživatelé váš web původním způsobem nenajdou, takže budou nuceni vyzkoušt jiný postup. Pokud si název vašeho webu zapamatovali, zkusí jej najít druhým způsobem popsaným výše. V několika následujících dnech po skončení kampaně sledujte počet návštěv na základě zadání názvu vašeho webu do vyhledávače. Pokud se toto číslo blíží počtu vracejících se navštěvníků z původní kampaně, pak si lidé pamatují adresu webu velmi dobře.

Test můžete ještě vylepšit tím, že si po vypnutí původní kampaně vytvoříte novou kampaň zaměřenou na všechny možné překlepy a zkomoleniny názvu. Tím zjistíte, zda si lidé pamatují váši adresu správně nebo zda často dělají překlepy.

Zdroj: Google Analytics


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů