Podíl BlackBerry v korporátním segmentu klesá

Petr Švec , 18. listopad 2010 08:00 0 komentářů

Trnem v oku BlackBerry je především stále velmi populární iPhone, na své si ale v následujících letech přijdou i telefony s OS Android.

RIM

Smartphony BlackBerry představovaly dlouhá léta prakticky jedinou možnost pro ty zájemce, kteří od telefonu požadovali především bezpečnost. Šifrovaná komunikace či zabezpečený přístup k emailům, procházení webu nebo firemním aplikacím už ale není pouze dominantou BlackBerry. S masivním rozvojem smartphonů v posledních letech tak sice pomalu ale jistě roste konkurence i pro dosud prakticky neohroženého kanadského výrobce Research In Motion (RIM).

Za v současnosti nejvýznamnějšího konkurenta BlackBerry v korporátním segmentu lze bezesporu označit telefon iPhone amerického výrobce Apple. S ním jsou sice spojeny některé bezpečnostní otázky, podle dostupných informací ale skupina bankovních domů v čele s Bank of America a Citigroup už dnes testuje speciální software, který by iPhone měl zcela „utěsnit.“ Pokud testy dopadnou dobře, vstupu iPhone na lukrativní korporátní trh už pravděpodobně nic nezabrání.

Lze očekávat, že stejných bezpečnostních aplikací se v horizontu jednoho až dvou let dočkáme i pro stále oblíbenější platformu Android. Ta má šanci uspět jednak díky širokému spektru výrobců a telefonů, ve kterých ji lze nalézt, jednak ale také díky nižší ceně těchto zařízení oproti konkurenčnímu iPhone. Za první náznak budoucnosti OS Android v této oblasti lze považovat nedávnou iniciativu amerického výrobce Dell. Ten oznámil, že do konce letošního roku nahradí všech svých zhruba 25 tisíc smartphonů BlackBerry telefony vlastní výroby. Dell přitom dosud sází výhradně na platformu Android.

O rostoucí konkurenci v oblasti korporátních zákazníků ale v kanadském RIM bezesporu vědí. O tom svědčí mimo jiné i stále intenzivnější orientace výrobce na spotřební zařízení namísto uvádění nových komunikátorů. Zatímco nynější vlajková loď firmy, model BlackBerry Bold 9780, přináší jen minimální změny oproti starší generaci Bold 9700, RIM v minulých letech vypustil několik modelů, které do korporátního prostředí nepatří. Konkrétně se jedná o dotykové a vcelku populární modely Storm a Storm 2, drobný model Pearl či nejnovější zařízení z produkce RIM, BlackBerry Torch. Je ovšem otázkou, jestli je větší orientace na běžné spotřebitele lepším krokem, než naopak intenzivní vývoj vlastních korporátních zařízení.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů