Podíl BlackBerry v korporátním segmentu klesá

Petr Švec , 18. listopad 2010 08:00 0 komentářů

Trnem v oku BlackBerry je především stále velmi populární iPhone, na své si ale v následujících letech přijdou i telefony s OS Android.

RIM

Smartphony BlackBerry představovaly dlouhá léta prakticky jedinou možnost pro ty zájemce, kteří od telefonu požadovali především bezpečnost. Šifrovaná komunikace či zabezpečený přístup k emailům, procházení webu nebo firemním aplikacím už ale není pouze dominantou BlackBerry. S masivním rozvojem smartphonů v posledních letech tak sice pomalu ale jistě roste konkurence i pro dosud prakticky neohroženého kanadského výrobce Research In Motion (RIM).

Za v současnosti nejvýznamnějšího konkurenta BlackBerry v korporátním segmentu lze bezesporu označit telefon iPhone amerického výrobce Apple. S ním jsou sice spojeny některé bezpečnostní otázky, podle dostupných informací ale skupina bankovních domů v čele s Bank of America a Citigroup už dnes testuje speciální software, který by iPhone měl zcela „utěsnit.“ Pokud testy dopadnou dobře, vstupu iPhone na lukrativní korporátní trh už pravděpodobně nic nezabrání.

Lze očekávat, že stejných bezpečnostních aplikací se v horizontu jednoho až dvou let dočkáme i pro stále oblíbenější platformu Android. Ta má šanci uspět jednak díky širokému spektru výrobců a telefonů, ve kterých ji lze nalézt, jednak ale také díky nižší ceně těchto zařízení oproti konkurenčnímu iPhone. Za první náznak budoucnosti OS Android v této oblasti lze považovat nedávnou iniciativu amerického výrobce Dell. Ten oznámil, že do konce letošního roku nahradí všech svých zhruba 25 tisíc smartphonů BlackBerry telefony vlastní výroby. Dell přitom dosud sází výhradně na platformu Android.

O rostoucí konkurenci v oblasti korporátních zákazníků ale v kanadském RIM bezesporu vědí. O tom svědčí mimo jiné i stále intenzivnější orientace výrobce na spotřební zařízení namísto uvádění nových komunikátorů. Zatímco nynější vlajková loď firmy, model BlackBerry Bold 9780, přináší jen minimální změny oproti starší generaci Bold 9700, RIM v minulých letech vypustil několik modelů, které do korporátního prostředí nepatří. Konkrétně se jedná o dotykové a vcelku populární modely Storm a Storm 2, drobný model Pearl či nejnovější zařízení z produkce RIM, BlackBerry Torch. Je ovšem otázkou, jestli je větší orientace na běžné spotřebitele lepším krokem, než naopak intenzivní vývoj vlastních korporátních zařízení.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
27. 09. Startup Festival
RSS 

Zprávičky

Vláda schválila koncepci digitalizace českého stavebnictví

ČTK , 26. září 2017 10:00

Metoda BIM má uspořit náklady na pořizování a rekonstrukce staveb a jejich provozování. ...

Více 0 komentářů

Deloitte se stala obětí hackerského útoku, trval delší dobu

ČTK , 26. září 2017 09:00

Hackerům stačilo prolomit jen jedno heslo, systém ověření ve dvou krocích se nepoužíval. Firmě unikl...

Více 0 komentářů

Sony DADC má na Plzeňsku nové distribuční centrum pro Evropu

ČTK , 26. září 2017 08:00

V průmyslové zóně v Nýřanech vznikly kromě skladových prostor také dvě patra kanceláří a high-tech v...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

EK:Digitální firmy platí poloviční daně oproti tradičním podnikům

ČTK , 25. září 2017 09:00

Krátkodobá řešení podle návrhu zahrnují např. zdanění digitálních podniků na základě jejich tržeb, n...

Více 0 komentářů

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů