Portál Azet.sk využívá až třetina slovenských uživatelů internetu

Jiří Kocourek , 01. říjen 2009 09:33 0 komentářů
Rubriky: Internet

Azet
Slovenský internetový portál Azet.sk na úterním setkání s novináři prezentoval zajímavé novinky. Kromě toho, že společnost zvažuje vstup na český trh, zveřejnila informace o profilu svých uživatelů. Podle statistik jsou čtyři z pěti návštěvníků tohoto komunitního webu starší 18 let a pocházejí zejména z měst.

Azet
Azet.sk

Portál Azet.sk je mimo jiné provozovatelem největšího komunitního serveru Pokec.sk. Portál Azet.sk denně navštíví 600.000 uživatelů, čímž si internetový subjekt drží náskok před konkurenčním Zoznam.sk.

Výměna vedoucích pozic

Portál Zoznam.sk si několik let držel na Slovensku pozici domácího internetového lídra, stejně jako u nás dominantní Seznam.cz. Z první příčky byl ovšem ke konci minulého roku sesazen a jeho pozici v měřítku návštěvnosti obsadil dlouholetý rival Azet. Když v září 2008 poprvé Azet.sk rivala předstihl činil podle slovenské měřící služby AIMmonitor náskok v počtu reálných uživatelů (RU) zhruba 70 tisíc RU.

Azet.sk nyní zveřejnil kromě dalších plánů také informace o struktuře svých uživatelů. Podle slovenského portálu roste čas, který uživatelé tráví na serverech spadajících pod Azet. Průměrný uživatel oblíbené služby Pokec.sk zde stráví až hodinu denně. Tyto informace poskytují možnosti zadavatelům reklamy lépe mířit svá sdělení na jednotlivé cílové skupiny a využívat při tom originálních cest.

Komunitní službu Pokec.sk denně navštíví až 504 tisíc unikátních uživatelů, tedy až 33 % všech lidí užívajících denně na Slovensku internet. Skoro polovina návštěvníků portálu je ve věku mezi 18 až 33 let, zejména z prostředí slovenských měst. Ještě větší podíl, až 72 procent, tvoří zaměstnaní lidé, nebo podnikatelé a živnostníci. Pro pracující návštěvníky portálu platí, že jejich mzda se pohybuje přibližně na úrovni slovenské průměrné mzdy, tedy přes 600 euro. V Česku má společnost registrovanou doménu Pokec.cz.

Web 2.0 a socioware

S růstem fenoménu Web 2.0 se diferencovalo i chování lidí na Internetu. Lidé mají tendenci trávit méně času na vyhledávačích, zpravodajských serverech a podobně zaměřených portálech. Naopak, čím dál víc času tráví připojeni v sociální síti.

Zajímavý pohled je na spojení reklamy a komunitních webů. S nástupem komunitních portálů přišly i nové fenomény v zacílení reklamního prostoru Internetu. Pomocí informací ze sociálních sítí mohou dnes zadavatelé reklamy dosáhnout zobrazování svého sdělení přesně své cílové skupině. Na Pokec.sk tak lze nastavit nejen věk, ale i pohlaví a třeba region uživatele, kterému se má reklama zobrazit. Kromě bannerů a běžné inzerce posyktují sociální sítě též prostor k vytváření komerčních profilů pro produkty, posílání direct-mailů atd.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 4 komentářů