Portál Azet.sk využívá až třetina slovenských uživatelů internetu

Jiří Kocourek , 01. říjen 2009 09:33 0 komentářů
Rubriky: Internet

Azet
Slovenský internetový portál Azet.sk na úterním setkání s novináři prezentoval zajímavé novinky. Kromě toho, že společnost zvažuje vstup na český trh, zveřejnila informace o profilu svých uživatelů. Podle statistik jsou čtyři z pěti návštěvníků tohoto komunitního webu starší 18 let a pocházejí zejména z měst.

Azet
Azet.sk

Portál Azet.sk je mimo jiné provozovatelem největšího komunitního serveru Pokec.sk. Portál Azet.sk denně navštíví 600.000 uživatelů, čímž si internetový subjekt drží náskok před konkurenčním Zoznam.sk.

Výměna vedoucích pozic

Portál Zoznam.sk si několik let držel na Slovensku pozici domácího internetového lídra, stejně jako u nás dominantní Seznam.cz. Z první příčky byl ovšem ke konci minulého roku sesazen a jeho pozici v měřítku návštěvnosti obsadil dlouholetý rival Azet. Když v září 2008 poprvé Azet.sk rivala předstihl činil podle slovenské měřící služby AIMmonitor náskok v počtu reálných uživatelů (RU) zhruba 70 tisíc RU.

Azet.sk nyní zveřejnil kromě dalších plánů také informace o struktuře svých uživatelů. Podle slovenského portálu roste čas, který uživatelé tráví na serverech spadajících pod Azet. Průměrný uživatel oblíbené služby Pokec.sk zde stráví až hodinu denně. Tyto informace poskytují možnosti zadavatelům reklamy lépe mířit svá sdělení na jednotlivé cílové skupiny a využívat při tom originálních cest.

Komunitní službu Pokec.sk denně navštíví až 504 tisíc unikátních uživatelů, tedy až 33 % všech lidí užívajících denně na Slovensku internet. Skoro polovina návštěvníků portálu je ve věku mezi 18 až 33 let, zejména z prostředí slovenských měst. Ještě větší podíl, až 72 procent, tvoří zaměstnaní lidé, nebo podnikatelé a živnostníci. Pro pracující návštěvníky portálu platí, že jejich mzda se pohybuje přibližně na úrovni slovenské průměrné mzdy, tedy přes 600 euro. V Česku má společnost registrovanou doménu Pokec.cz.

Web 2.0 a socioware

S růstem fenoménu Web 2.0 se diferencovalo i chování lidí na Internetu. Lidé mají tendenci trávit méně času na vyhledávačích, zpravodajských serverech a podobně zaměřených portálech. Naopak, čím dál víc času tráví připojeni v sociální síti.

Zajímavý pohled je na spojení reklamy a komunitních webů. S nástupem komunitních portálů přišly i nové fenomény v zacílení reklamního prostoru Internetu. Pomocí informací ze sociálních sítí mohou dnes zadavatelé reklamy dosáhnout zobrazování svého sdělení přesně své cílové skupině. Na Pokec.sk tak lze nastavit nejen věk, ale i pohlaví a třeba region uživatele, kterému se má reklama zobrazit. Kromě bannerů a běžné inzerce posyktují sociální sítě též prostor k vytváření komerčních profilů pro produkty, posílání direct-mailů atd.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Čína chce být do 2025 světovým lídrem v oblasti umělé inteligence

ČTK , 22. červenec 2017 09:00

Plán přichází v době, kdy USA chtějí více kontrolovat investice, včetně investic do umělé inteligenc...

Více 0 komentářů

Santa Fe se chystá na premiéru opery o Jobsovi

ČTK , 22. červenec 2017 08:00

Spád opery je stejně rychlý a dynamický jako technologie, které Jobs vytvořil, tvrdí autoři....

Více 0 komentářů

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 1 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 3 komentářů

SUSE a Supermicro uzavírají globální partnerství

Pavel Houser , 20. červenec 2017 10:00

Firmy poskytnou řešení pro kritickou infrastrukturu, softwarově definovaná datová centra a integrova...

Více 0 komentářů