Portál Azet.sk využívá až třetina slovenských uživatelů internetu

Jiří Kocourek , 01. říjen 2009 09:33 0 komentářů
Rubriky: Internet

Azet
Slovenský internetový portál Azet.sk na úterním setkání s novináři prezentoval zajímavé novinky. Kromě toho, že společnost zvažuje vstup na český trh, zveřejnila informace o profilu svých uživatelů. Podle statistik jsou čtyři z pěti návštěvníků tohoto komunitního webu starší 18 let a pocházejí zejména z měst.

Azet
Azet.sk

Portál Azet.sk je mimo jiné provozovatelem největšího komunitního serveru Pokec.sk. Portál Azet.sk denně navštíví 600.000 uživatelů, čímž si internetový subjekt drží náskok před konkurenčním Zoznam.sk.

Výměna vedoucích pozic

Portál Zoznam.sk si několik let držel na Slovensku pozici domácího internetového lídra, stejně jako u nás dominantní Seznam.cz. Z první příčky byl ovšem ke konci minulého roku sesazen a jeho pozici v měřítku návštěvnosti obsadil dlouholetý rival Azet. Když v září 2008 poprvé Azet.sk rivala předstihl činil podle slovenské měřící služby AIMmonitor náskok v počtu reálných uživatelů (RU) zhruba 70 tisíc RU.

Azet.sk nyní zveřejnil kromě dalších plánů také informace o struktuře svých uživatelů. Podle slovenského portálu roste čas, který uživatelé tráví na serverech spadajících pod Azet. Průměrný uživatel oblíbené služby Pokec.sk zde stráví až hodinu denně. Tyto informace poskytují možnosti zadavatelům reklamy lépe mířit svá sdělení na jednotlivé cílové skupiny a využívat při tom originálních cest.

Komunitní službu Pokec.sk denně navštíví až 504 tisíc unikátních uživatelů, tedy až 33 % všech lidí užívajících denně na Slovensku internet. Skoro polovina návštěvníků portálu je ve věku mezi 18 až 33 let, zejména z prostředí slovenských měst. Ještě větší podíl, až 72 procent, tvoří zaměstnaní lidé, nebo podnikatelé a živnostníci. Pro pracující návštěvníky portálu platí, že jejich mzda se pohybuje přibližně na úrovni slovenské průměrné mzdy, tedy přes 600 euro. V Česku má společnost registrovanou doménu Pokec.cz.

Web 2.0 a socioware

S růstem fenoménu Web 2.0 se diferencovalo i chování lidí na Internetu. Lidé mají tendenci trávit méně času na vyhledávačích, zpravodajských serverech a podobně zaměřených portálech. Naopak, čím dál víc času tráví připojeni v sociální síti.

Zajímavý pohled je na spojení reklamy a komunitních webů. S nástupem komunitních portálů přišly i nové fenomény v zacílení reklamního prostoru Internetu. Pomocí informací ze sociálních sítí mohou dnes zadavatelé reklamy dosáhnout zobrazování svého sdělení přesně své cílové skupině. Na Pokec.sk tak lze nastavit nejen věk, ale i pohlaví a třeba region uživatele, kterému se má reklama zobrazit. Kromě bannerů a běžné inzerce posyktují sociální sítě též prostor k vytváření komerčních profilů pro produkty, posílání direct-mailů atd.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů