Češi na internetu vydělali více než Slováci

Jiří Kocourek , 18. únor 2008 08:15 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Klic
Podle projektu AdMonitoring získaly české weby v roce 2007 od zadavatelů reklamy 2 miliardy korun. Přitom téměř polovina objemu investic šla do předvánočních a podzimních kampaní. Mezi sledovanými médii suverénně vede Seznam.cz. Na Slovensku zase vydělaly internetové společnosti v reklamě částku 491 milionů slovenských korun. Vyplývá to z měření Asociácie internetových médií za rok 2007.



Ačkoliv je částka 2 miliard v Česku slušným výsledkem, skutečný objem české on-line reklamy je daleko vyšší, protože projekt AdMonitoring sleduje výsledky pouze u bannerové reklamy. Přednostní placené výpisy ani PPC kampaně nejsou ve výsledcích měření zahrnuty. AdMonitoring pokrývá svým sledováním nyní asi 120 on-line médií, jejich počet měl do konce ledna 2008 být navýšen až na 193.

Od ledna letošního roku se do projektu AdMonitoring, realizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR), zapojilo jedno z největších mediálních zastupitelství v Česku Impression Media se 73 médii.
Polovina objemu reklamy byla zadána na podzimní a předvánoční kampaně a svého maxima dosáhla v listopadu s 264 miliony korun. Nejvíce investovaných prostředků dosáhla společnost Seznam.cz s 789 miliony. Na druhém místě bylo NetCentrum (434 mil. Kč) a třetí MAFRA s 312 miliony korun.

Naši sousedé se sice mohou pochlubit meziročním nárůstem o 60 procent, celkové výsledky jsou však ve srovnání s Českem výrazně nižší. Z celkové částky 491 milionů slovenských korun na sousedním Slovensku tvořila bannerová reklama 242,1 milionu slovenských korun. Ostaní formy reklamy potom 248,9 korun. Z jiných reklamních forem se na Slovensku daří řádkové inzerci, která dosáhla hodnoty 121,4 milionu SK. Katalogová reklama pak tvořila 94,6 milionu korun.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů