Češi na internetu vydělali více než Slováci

Jiří Kocourek , 18. únor 2008 08:15 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Klic
Podle projektu AdMonitoring získaly české weby v roce 2007 od zadavatelů reklamy 2 miliardy korun. Přitom téměř polovina objemu investic šla do předvánočních a podzimních kampaní. Mezi sledovanými médii suverénně vede Seznam.cz. Na Slovensku zase vydělaly internetové společnosti v reklamě částku 491 milionů slovenských korun. Vyplývá to z měření Asociácie internetových médií za rok 2007.



Ačkoliv je částka 2 miliard v Česku slušným výsledkem, skutečný objem české on-line reklamy je daleko vyšší, protože projekt AdMonitoring sleduje výsledky pouze u bannerové reklamy. Přednostní placené výpisy ani PPC kampaně nejsou ve výsledcích měření zahrnuty. AdMonitoring pokrývá svým sledováním nyní asi 120 on-line médií, jejich počet měl do konce ledna 2008 být navýšen až na 193.

Od ledna letošního roku se do projektu AdMonitoring, realizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR), zapojilo jedno z největších mediálních zastupitelství v Česku Impression Media se 73 médii.
Polovina objemu reklamy byla zadána na podzimní a předvánoční kampaně a svého maxima dosáhla v listopadu s 264 miliony korun. Nejvíce investovaných prostředků dosáhla společnost Seznam.cz s 789 miliony. Na druhém místě bylo NetCentrum (434 mil. Kč) a třetí MAFRA s 312 miliony korun.

Naši sousedé se sice mohou pochlubit meziročním nárůstem o 60 procent, celkové výsledky jsou však ve srovnání s Českem výrazně nižší. Z celkové částky 491 milionů slovenských korun na sousedním Slovensku tvořila bannerová reklama 242,1 milionu slovenských korun. Ostaní formy reklamy potom 248,9 korun. Z jiných reklamních forem se na Slovensku daří řádkové inzerci, která dosáhla hodnoty 121,4 milionu SK. Katalogová reklama pak tvořila 94,6 milionu korun.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů