Češi na internetu vydělali více než Slováci

Jiří Kocourek , 18. únor 2008 08:15 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Klic
Podle projektu AdMonitoring získaly české weby v roce 2007 od zadavatelů reklamy 2 miliardy korun. Přitom téměř polovina objemu investic šla do předvánočních a podzimních kampaní. Mezi sledovanými médii suverénně vede Seznam.cz. Na Slovensku zase vydělaly internetové společnosti v reklamě částku 491 milionů slovenských korun. Vyplývá to z měření Asociácie internetových médií za rok 2007.



Ačkoliv je částka 2 miliard v Česku slušným výsledkem, skutečný objem české on-line reklamy je daleko vyšší, protože projekt AdMonitoring sleduje výsledky pouze u bannerové reklamy. Přednostní placené výpisy ani PPC kampaně nejsou ve výsledcích měření zahrnuty. AdMonitoring pokrývá svým sledováním nyní asi 120 on-line médií, jejich počet měl do konce ledna 2008 být navýšen až na 193.

Od ledna letošního roku se do projektu AdMonitoring, realizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR), zapojilo jedno z největších mediálních zastupitelství v Česku Impression Media se 73 médii.
Polovina objemu reklamy byla zadána na podzimní a předvánoční kampaně a svého maxima dosáhla v listopadu s 264 miliony korun. Nejvíce investovaných prostředků dosáhla společnost Seznam.cz s 789 miliony. Na druhém místě bylo NetCentrum (434 mil. Kč) a třetí MAFRA s 312 miliony korun.

Naši sousedé se sice mohou pochlubit meziročním nárůstem o 60 procent, celkové výsledky jsou však ve srovnání s Českem výrazně nižší. Z celkové částky 491 milionů slovenských korun na sousedním Slovensku tvořila bannerová reklama 242,1 milionu slovenských korun. Ostaní formy reklamy potom 248,9 korun. Z jiných reklamních forem se na Slovensku daří řádkové inzerci, která dosáhla hodnoty 121,4 milionu SK. Katalogová reklama pak tvořila 94,6 milionu korun.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů