Průzkum Broadband Monitor zkoumal znalost internetových poskytovatelů

Radek Sedláček, 02. květen 2007 17:59 0 komentářů

Podle nejnovějšího průzkumu Broadband Monitor je nejrozšířenějším, ale také nejznámějším poskytovatelem internetu Telefónica O2.

Agentura Factum Invenio provádí dvakrát do roka pravidelný průzkum Broadband Monitor – perspektiva vysokorychlostního internetu v domácnostech ČR. Kromě podílu jednotlivých poskytovatelů internetu na českém trhu je cílem toho průzkumu také zjistit, jak si lidé pamatují značky jednotlivých poskytovatelů.

Agentura Factum Invenio však zjišťovala spontánní znalost značek. Respondenti tedy neměli před sebou žádný seznam. Byla jim položena jednoduchá otevřená otázka: „Na které poskytovatele internetu si vzpomenete?“ Sledováno bylo, která značka byla uvedena jako první a dále pak všechny ostatní respondentem jmenované. Průzkum byl prováděn u reprezentativního vzorku 1068 pravidelných uživatelů internetu s broadband připojením v domácnosti. Více než třetině dotazovaných se jako první vybavila společnost Telefónica O2.

„Pro více než třetinu uživatelů internetu, kteří mají připojení v domácnosti, je synonymem pro poskytovatele připojení O2,“ uvedl Michal Peca, projektový manažer Factum Invenio. „Souvisí to se skutečností, že tato společnost má největší podíl na trhu.“

Telefónica se stále více dostává do povědomí veřejnosti. To dokazuje i fakt, že si tuto značku spontánně vybavilo 69% dotázaných, zatímco před půl rokem uvedla tuto společnost polovina respondentů.

Hned po společnosti Telefónica O2 si nejvíce lidí vybavilo poskytovatele připojení značky Volný. Uvedlo jej 32% dotázaných. Mezi největší poskytovatele internetu u nás patří také společnosti UPC, T-Mobile a Karneval, které si vybavila více než čtvrtina internetové populace.

Větší znalost značek internetových poskytovatelů mají spíše muži. Opačně tomu však bylo v případě znalosti značek UPC, O2 a T-Mobile. Největší povědomí o společnostech, které nabízí internetové připojení, pak mají lidé ve věku od 20 do 29 let.

Jedním z dalších cílů tohoto průzkumu bylo také zjistit, jaký je zájem o komplexní balíčky jednotlivých internetových poskytovatelů. Komplexní balíček sestává z několika služeb daného poskytovatele za zvýhodněnou cenu. Více než polovina respondentů přisvědčila, že by měla o využívání některého balíčku zájem. Dlouhodobě nejoblíbenějším balíčkem služeb je podle průzkumu kombinace připojení k internetu, mobilního telefonu a televizního vysílání.

Z výsledků průzkumu také vyplynulo, že stále více uživatelů používá doplňkovou online službu instant messaging. V současné době tuto službu využívají více než tři čtvrtiny uživatelů. Nejrozšířenějším programem pro instant messaging se stalo ICQ.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů