KPMG: počet uživatelů mobilů pro bankovní transakce se více než zdvojnásobil

ITbiz.cz, 29. září 2010 08:19 0 komentářů

Lidé jsou stále více ochotni používat svůj mobil k finančním transakcím nebo přijímat reklamy na mobil výměnou za levnější či zcela bezplatný servis. Vyplývá to z průzkumu KPMG.

nokia

Ve srovnání se stejným průzkumem pořádaným před více než rokem a půl se počet uživatelů, kteří využívají mobil v souvislosti s bankovními službami, více než zdvojnásobil. Dvakrát více je také uživatelů, kteří přes svůj mobil nakupují na internetových stránkách maloobchodníků.

Na tomto významném nárůstu se podílejí především dynamicky se vyvíjející ekonomiky, jako je Čína a Indie. Celých 77 procent čínských respondentů uvádí, že svůj mobil používá k bankovním operacím, a 44 procent k nákupu zboží. V Indii používá mobil k nákupům 38 procent dotazovaných a k bankovním operacím
43 procent.

"Ve srovnání s posledním průzkumem z roku 2008 se ukazuje, že mobilní internet jako prostředek k nákupům a dalším finančním transakcím je na razantním vzestupu. Otevírá se zde zajímavý prostor na trhu a s ním i nové možnosti pro poskytovatele mobilních služeb," komentuje výsledky Eva Racková, Partnerka odpovědná za poradenské služby zaměřené na výkonnost a technologii ve společnosti KPMG Česká republika.

Obavy ze zneužití dat

Ztráty soukromí a především zneužití svých osobních údajů (například informací o platebních kartách) se v mnoha dotazovaných zemích obává přes 90 procent respondentů. Nejmenší starosti mají spolu s Holanďany překvapivě Češi, i u nás ale sedm z deseti respondentů vnímá možné zneužití údajů jako problém.

Z dalších zjištění průzkum uvádí, že zákazníci jsou nyní ochotnější akceptovat internetová reklamní sdělení. Je zde však patrný velký rozdíl mezi tolerancí k reklamě na osobním počítači a na mobilu. Většina respondentů (56 procent) nemá problém s internetovou reklamou na svém PC, ale jen 42 procent ji toleruje na svém mobilním zařízení.

Průzkum probíhal v první polovině roku 2010 mezi 5627 respondenty z 22 zemí. Informace se sbíraly online a telefonicky. Účast v průzkumu byla podmíněna vlastnictvím mobilního telefonu nebo PDA.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Pozornost věnovaná e-mailům se zvyšuje

ITBiz.cz , 27. červenec 2017 13:30

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. V průběhu 6 let, mezi roky 2...

Více 0 komentářů

Zisk Facebooku prudce stoupl

ČTK , 27. červenec 2017 10:30

Celkové příjmy společnosti se zvýšily o téměř 45 % na 9,32 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Luxusní značky zřejmě budou moci zabránit internetovému prodeji

ČTK , 27. červenec 2017 10:00

Deset let trvající bitva luxusních značek o ochranu jejich image se zřejmě přiblížila ke svému konci...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Šéf Applu prý slíbil Trumpovi, že postaví v USA tři velké továrny

ČTK , 27. červenec 2017 09:00

Výstavba tří závodů by byla pro Apple nebývalým rozhodnutím. Firma teď vlastní pouze jednu továrnu, ...

Více 0 komentářů

Nintendo je díky poptávce po konzoli Switch opět v zisku

ČTK , 27. červenec 2017 08:00

Firma ve čtvrtletí prodala 1,97 milionu herních přístrojů Switch a od začátku prodeje v březnu jich ...

Více 0 komentářů

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů