Digitální budoucnost: videobrýle, kontextový branding nebo supertising

Jiří Kocourek , 11. leden 2010 06:15 0 komentářů
Rubriky: Hardware

Operatorka
Jak bude vypadat chování spotřebitelů v budoucnosti, která se dá nazývat digitálním věkem? Na tuto otázku se snaží odpovědět studie realizovaná agenturou The Future Laboratory s globálním panelem odborníků. Ta poukazuje na dopad digitálně doplněné reality, kontextového brandingu a využívání emocí v obchodních modelech mediálních a telekomunikačních firem.

Device

Budoucnost telekomunikačního a mediálního trhu

Studii uskutečnila společnost Oracle ve spolupráci s agenturou The Future Laboratory. Ta se koncentruje na poradenství ohledně budoucích trendů. Materiál s názvem "Capitalising on the Digital Age" zkoumá, jak změny chování spotřebitelů v digitálním světě staví před telekomunikační a mediální společnosti nové výzvy.

Nad budoucností a trendy v Digital age debatoval panel složený z odborníků z celého světa. Panel hodnotil vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání filmů a videa. Snažil se vytvořit obrázek o spotřebě médií v příštích pěti až deseti letech.

Trendy Digital age

Studie Capitalising on the Digital Age předpovídá následující fenomény:


  • Digitálně doplněnou realitu – Videobrýle a postupem času i takto vybavené kontaktní čočky digitálně obohatí každodenní život o trojrozměrné zážitky, které uživatele zcela pohltí.
  • Kontextový branding – Prediktivní a geoprostorový software umožní značkám cílit na vrtochy spotřebitelů prostřednictvím kontextového brandingu. Současné formáty a modely reklamy budou čím dál více nadbytečné.
  • „Supertising“ – Několik obrazovek v domácnosti umožní jejím různým členům sledovat různé programy. V souvislosti s tím lze šít reklamu na míru jednotlivým divákům.
  • Emoční profilování – Zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii.
  • Soukromí na prodej – Spotřebitelé si začnou uvědomovat, jak důležitá jsou jejich osobní data pro společnosti, které jim chtějí poskytovat všudypřítomnou zábavu na míru.
  • ‘Crowd-charging’ – Crowd-sourcing, který se už uplatňuje ve vývojových a marketingových aktivitách, by mohl rovněž změnit modely generování příjmů společností, jež budou přispěvatelům účtovat za privilegium účastnit se kreativního procesu.
  • Kultura doporučení – Digitální budoucnost neznamená, že si naladíte určitý televizní kanál. Budou k dispozici služby, které pomohou spotřebitelům orientovat se ve spoustě nabízených možností a zároveň jim budou nabízet doporučení.

Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle Communications pro region EMEA, uvedl, že se mediální odvětví musí vypořádat s nejrůznějšími výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. "Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah," řekl Rawling.

Capitalising on the Digital Age podle něj vrhá určité světlo na kroky, které musí mediální firmy podniknout, aby si zajistily prosperitu v tomto novém prostředí – například budování užších vazeb se zákazníky nebo přípravu systémů pro kapitalizaci na nových modelech poskytování a generování tržeb.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Verizon koupí aktivity Yahoo za sníženou cenu 4,48 miliardy USD

ČTK , 21. únor 2017 16:05

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications se dohodl na nových podmínkách převzetí zák...

Více 0 komentářů

Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

ITBiz.cz , 21. únor 2017 09:00

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včet...

Více 0 komentářů

Trump si nechal registrovat tisíce internetových domén

ČTK , 21. únor 2017 08:30

Málokterá veřejná osoba je tak aktivní ve skupování internetových domén jako americký prezident Dona...

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

AbcPráce