Digitální budoucnost: videobrýle, kontextový branding nebo supertising

Jiří Kocourek , 11. leden 2010 06:15 0 komentářů
Rubriky: Hardware

Operatorka
Jak bude vypadat chování spotřebitelů v budoucnosti, která se dá nazývat digitálním věkem? Na tuto otázku se snaží odpovědět studie realizovaná agenturou The Future Laboratory s globálním panelem odborníků. Ta poukazuje na dopad digitálně doplněné reality, kontextového brandingu a využívání emocí v obchodních modelech mediálních a telekomunikačních firem.

Device

Budoucnost telekomunikačního a mediálního trhu

Studii uskutečnila společnost Oracle ve spolupráci s agenturou The Future Laboratory. Ta se koncentruje na poradenství ohledně budoucích trendů. Materiál s názvem "Capitalising on the Digital Age" zkoumá, jak změny chování spotřebitelů v digitálním světě staví před telekomunikační a mediální společnosti nové výzvy.

Nad budoucností a trendy v Digital age debatoval panel složený z odborníků z celého světa. Panel hodnotil vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání filmů a videa. Snažil se vytvořit obrázek o spotřebě médií v příštích pěti až deseti letech.

Trendy Digital age

Studie Capitalising on the Digital Age předpovídá následující fenomény:


  • Digitálně doplněnou realitu – Videobrýle a postupem času i takto vybavené kontaktní čočky digitálně obohatí každodenní život o trojrozměrné zážitky, které uživatele zcela pohltí.
  • Kontextový branding – Prediktivní a geoprostorový software umožní značkám cílit na vrtochy spotřebitelů prostřednictvím kontextového brandingu. Současné formáty a modely reklamy budou čím dál více nadbytečné.
  • „Supertising“ – Několik obrazovek v domácnosti umožní jejím různým členům sledovat různé programy. V souvislosti s tím lze šít reklamu na míru jednotlivým divákům.
  • Emoční profilování – Zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii.
  • Soukromí na prodej – Spotřebitelé si začnou uvědomovat, jak důležitá jsou jejich osobní data pro společnosti, které jim chtějí poskytovat všudypřítomnou zábavu na míru.
  • ‘Crowd-charging’ – Crowd-sourcing, který se už uplatňuje ve vývojových a marketingových aktivitách, by mohl rovněž změnit modely generování příjmů společností, jež budou přispěvatelům účtovat za privilegium účastnit se kreativního procesu.
  • Kultura doporučení – Digitální budoucnost neznamená, že si naladíte určitý televizní kanál. Budou k dispozici služby, které pomohou spotřebitelům orientovat se ve spoustě nabízených možností a zároveň jim budou nabízet doporučení.

Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle Communications pro region EMEA, uvedl, že se mediální odvětví musí vypořádat s nejrůznějšími výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. "Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah," řekl Rawling.

Capitalising on the Digital Age podle něj vrhá určité světlo na kroky, které musí mediální firmy podniknout, aby si zajistily prosperitu v tomto novém prostředí – například budování užších vazeb se zákazníky nebo přípravu systémů pro kapitalizaci na nových modelech poskytování a generování tržeb.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů

Operátoři si stěžují EK kvůli dotacím na rychlý internet

ČTK , 16. srpen 2017 09:00

O dotaci na budování vysokorychlostních přípojek v zaostalých regionech se po více než třech měsícíc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group přebírá Košík.cz

Pavel Houser , 15. srpen 2017 17:45

Spojení obou firem by mělo vést ke vzniku nové jedničky v segmentu on-line prodeje potravin. ...

Více 0 komentářů

Praha dá 1,4 milionu měsíčně na fungování datové platformy

ČTK , 15. srpen 2017 13:52

V rámci koncepce Smart Prague město zatím spustilo chytré lavičky a solární odpadkové koše....

Více 0 komentářů

Datart se chce spojit s majitelem prodejen Euronics a Kasa.cz

ČTK , 15. srpen 2017 11:02

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat jednu z největších transakcí na trhu s e...

Více 0 komentářů

Facebook včera v ČR spustil bazar Marketplace

ČTK , 15. srpen 2017 09:00

Facebook pokračuje ve strategii vyzobávání služeb, které mají obchodní potenciál, a jejich zahrnován...

Více 0 komentářů