Vybíráme redakční systém pro firemní web

Petr Hruban, 04. únor 2008 07:05 0 komentářů
Rubriky: Internet

Graf
Jak vypadá správný web? A jak takový web vytvořit a hlavně s co nejmenšími nároky na čas i peníze aktualizovat? Téma, které čas od času zaměstnává manažery i IT pracovníky v každé úspěšné firmě. Pro drtivou většinu společností přitom existuje snadné a velmi dostupné řešení – univerzální webové publikační systémy. Podívali jsme se, jaké vlastnosti by měl splňovat kvalitní redakční systém.

Petr Hruban
"Kvalitní redakční systém může
nabídnout například statistiky
návštěvnosti webu," říká Petr
Hruban
, ředitel projektu Amadeo

Každá webová prezentace se pro návštěvníka může stát oblíbeným informačním zdrojem, stejně tak ale místem, kam se podívá pouze jednou. Rozhodují o tom zdánlivé maličkosti. Pouze zhruba 10 vteřin má prezentace na to, aby upoutala pozornost a aby na ní nově příchozí návštěvník rychle našel to, co hledá. Neaktualizovaný obsah či archaický vzhled jej téměř určitě odradí od dalšího hledání a opakované návštěvy.

Pokud má webová prezentace splňovat základní kritéria "správného" webu, musí mít přehlednou strukturu a disponovat maximální přístupností pro uživatele, zejména pro požadovanou cílovou skupinu. Ať již jde o prezentaci komerčních firem či nekomerčních subjektů, nezanedbatelný je vždy moderní design korespondující se zaměřením webu. S oběma těmito podmínkami se lze relativně snadno vypořádat již při vzniku webu. Jenže aby měl web potenciál stát se úspěšným, musí být také vždy aktuální, se srozumitelným a výstižným obsahem. A v té oblasti řada firem naráží.

K čemu publikační systém?

Tato otázka se při rozhodování o novém webu (či přepracování stávajícího) objevuje často. A není se co divit – těžko lze očekávat, že ekonomicky zaměření top-manažeři firem budou detailně seznámeni s detaily z oblasti těchto systémů a všech jejich odnoží. Nakonec, nejsou tu přece od toho. Jejich požadavky jsou jasné – získat efektivní komunikační a často i marketingový nástroj.

Při výběru kvalitního publikačního systému byste měli brát v potaz, že publikační systém šetří náklady vynaložené na úpravy webu, které za vás doposud mnohdy musel řešit odborník (webmaster). Správa celého kvalitního systému je velmi jednoduchá a intuitivní, odpadají proto výdaje a čas vynaložené na zdlouhavá školení uživatelů. Nemusíte se trápit s technickými aspekty správy webových stránek, ale naopak se zaměříte na příjemný vzhled a kvalitní obsah.

Internetové stránky se rozvíjejí tak, jak se rozvíjejí aktivity každé společnosti. S kvalitním modulárním publikačním systémem si zakoupíte jen ty funkce, které opravdu využijete. Pokud se vaše nároky v budoucnu změní, můžete si díky modulární struktuře přikoupit další nástroje dle svých potřeb. Použití webového publikačního systému nabízí svobodu při správě a údržbě webové prezentace. Jeho nástroje umožňují i méně zkušeným uživatelům snadnou aktualizaci, doplňování a úpravy obsahu webu. A to prakticky kdykoliv a kdekoliv.

Vyhněte se zbrklému výběru

Vybrat vhodný publikační systém pro webovou prezentaci je zodpovědný úkol. Na základě dlouholetých zkušeností můžeme na tomto místě doporučit zaměřit se při výběru na několik klíčových parametrů, které odpovídají požadavkům velké většiny firem.

Firma, která publikační systém prodává a implementuje, by neměla být firma "jednoho muže", ale zavedená a důvěryhodná společnost, která má svou minulost i budoucnost. Mohlo by se vám totiž lehce stát, že k zakoupenému software vám za měsíc nikdo neposkytne podporu.

Součástí implementace systému by měla být i podpora a možnosti upgradu systému, optimálně formou smluvního zajištění. Webové prostředí se neustále vyvíjí, a co na Internetu funguje dnes, nemusí nutně stejně fungovat i za rok.

Design musí být zvlášť

Publikační systém by měl být modulární. I když bude univerzální, musí odpovídat vašim požadavkům a potřebám. Možnost doplňovat nové funkce tak, jak roste vaše potřeba, je často k nezaplacení. Kvalitní publikační systém podporuje standardy a důsledně odděluje design od obsahu. Za rok či dva se rozhodnete pro redesign webu – bylo by zbytečné a nákladné manuálně předělávat celý obsah webu, když stačí změnit šablony a obsah se automaticky přizpůsobí novému designu.

Prezentace i administrace v publikačním systému by měla být 100% funkční ve všech nejrozšířenějších webových prohlížečích. Nikdy nevíte, zda zrovna váš návštěvník, zákazník či obchodní partner bude používat Internet Explorer, Firefox či Operu – vy chcete, aby se mu vaše prezentace zobrazila v pořádku.

Publikační systém musí být uživatelsky "přívětivý". Jednoduché a srozumitelné ovládání šetří náklady na školení a drasticky zvyšuje efektivitu uživatelů – vašich kolegů, spolupracovníků i podřízených. Rozhodně by na vás ani na ně nemělo být kladeno břímě znalosti programování, ručního zmenšování obrázků a podobně.

Kvalitní publikační systém by měl umožňovat nastavení různých úrovní uživatelských práv. Nastavení rolí a práv pro jednotlivé uživatele jasně definuje, kdo co může měnit a nedochází tak k nežádoucímu úniku nekorektních informací či zneužití webu např. po odchodu pracovníka z firmy.

Autor je ředitelem projektu Amadeo.cz.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů