RIM plánuje vlastní mobilní reklamní službu

Petr Švec , 24. srpen 2010 15:12 0 komentářů

Ve snaze přijít v co nejkratším termínu s vlastní mobilní reklamní službou zvažuje kanadský výrobce RIM akvizici některé ze zavedených společností.

Reklama
Mobilní reklama láká stále více výrobců.

Podle oficiálních informací se kanadský výrobce smartphonů BlackBerry poohlíží především po reklamní společnosti Millenial. Ta, stejně jako její známější konkurenti Quattro Wireless, nebo AdMob, působí v oblasti mobilní reklamy. I přesto, že RIM žádnou nabídku na akvizici Millenial oficiálně nepředložil, údajně je ochoten nabídnout až 400 milionů dolarů (necelých 8 miliard Kč). Podle mnoha analytiků je taková cena příliš vysoká, na druhou stranu je Reserach In Motion ale v takové pozici, kdy musí získat některého z již existujících poskytovatelů mobilní reklamy co nejdříve, a to i za vyšší, než adekvátní cenu.

Pro srovnání, Apple počátkem letošního roku koupil Quattro Wireless za 250 milionů dolarů (okolo 5 miliard Kč), naopak Google za AdMob zaplatil na 750 milionů dolarů, tedy téměř 15 miliard Kč. Nutno ovšem podotknout, že ze všech tří zmíněných mobilních reklamních společností byl právě AdMob největší a nejvýkonnější.

Příkladu amerického výrobce Apple, který vlastní reklamní službu iAd spustil 1. července, tak začínají následovat i další výrobci. Snaha kanadského Research In Motion je sice zajímavá, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že jím vyráběné smartphony BlackBerry jsou používány především firemními zákazníky, firma má ovšem příliš malý tržní podíl na to, aby dokázala podobu mobilní reklamy významněji ovlivnit. Jinými slovy, RIM se v případě mobilní reklamy spíše „veze s proudem“ a následuje trendy určené svými konkurenty. Mnohem zajímavější je tak přístup společnosti Google, která do oblasti mobilní reklamy vstoupila počátkem letošního roku nákupem reklamní společnosti AdMob.

Je to právě Google, který, především díky své stále oblíbenější platformě OS Android, má šanci trh mobilní reklamy významně ovlivnit. Ostatně přesně o to se Google snaží. Eric Schimdt, CEO společnosti Google, se v minulosti nechal několikrát slyšet, že budoucnost a výhledově také většina příjmů společnosti leží právě v mobilních zařízeních. V oblasti mobilní reklamy tak do budoucna pravděpodobně můžeme očekávat tvrdý souboj několika významných poskytovatelů těchto služeb.

S téměř dvouměsíčním odstupem se ovšem začíná zdát, že iAd (alespoň v současnosti) nebude pro Apple takovým trhákem a generátorem příjmů, jak si firma vysnila. Po osmi týdnech od spuštění začínají někteří zadavatelé přiznávat, že spolupráce s Applem při vytváření jednotlivých reklamních kampaní, není tak jednoduchá a plynulá, jak si představovali. Velké omezení například představují technické možnosti iAd jako takové. V zásadě se ovšem nejedná o nic, co by nešlo časem a dalším vývojem odstranit a vylepšit.

Zdroj: The Register


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
27. 09. Startup Festival
RSS 

Zprávičky

EK:Digitální firmy platí poloviční daně oproti tradičním podnikům

ČTK , 25. září 2017 09:00

Krátkodobá řešení podle návrhu zahrnují např. zdanění digitálních podniků na základě jejich tržeb, n...

Více 0 komentářů

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů