RIM plánuje vlastní mobilní reklamní službu

Petr Švec , 24. srpen 2010 15:12 0 komentářů

Ve snaze přijít v co nejkratším termínu s vlastní mobilní reklamní službou zvažuje kanadský výrobce RIM akvizici některé ze zavedených společností.

Reklama
Mobilní reklama láká stále více výrobců.

Podle oficiálních informací se kanadský výrobce smartphonů BlackBerry poohlíží především po reklamní společnosti Millenial. Ta, stejně jako její známější konkurenti Quattro Wireless, nebo AdMob, působí v oblasti mobilní reklamy. I přesto, že RIM žádnou nabídku na akvizici Millenial oficiálně nepředložil, údajně je ochoten nabídnout až 400 milionů dolarů (necelých 8 miliard Kč). Podle mnoha analytiků je taková cena příliš vysoká, na druhou stranu je Reserach In Motion ale v takové pozici, kdy musí získat některého z již existujících poskytovatelů mobilní reklamy co nejdříve, a to i za vyšší, než adekvátní cenu.

Pro srovnání, Apple počátkem letošního roku koupil Quattro Wireless za 250 milionů dolarů (okolo 5 miliard Kč), naopak Google za AdMob zaplatil na 750 milionů dolarů, tedy téměř 15 miliard Kč. Nutno ovšem podotknout, že ze všech tří zmíněných mobilních reklamních společností byl právě AdMob největší a nejvýkonnější.

Příkladu amerického výrobce Apple, který vlastní reklamní službu iAd spustil 1. července, tak začínají následovat i další výrobci. Snaha kanadského Research In Motion je sice zajímavá, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že jím vyráběné smartphony BlackBerry jsou používány především firemními zákazníky, firma má ovšem příliš malý tržní podíl na to, aby dokázala podobu mobilní reklamy významněji ovlivnit. Jinými slovy, RIM se v případě mobilní reklamy spíše „veze s proudem“ a následuje trendy určené svými konkurenty. Mnohem zajímavější je tak přístup společnosti Google, která do oblasti mobilní reklamy vstoupila počátkem letošního roku nákupem reklamní společnosti AdMob.

Je to právě Google, který, především díky své stále oblíbenější platformě OS Android, má šanci trh mobilní reklamy významně ovlivnit. Ostatně přesně o to se Google snaží. Eric Schimdt, CEO společnosti Google, se v minulosti nechal několikrát slyšet, že budoucnost a výhledově také většina příjmů společnosti leží právě v mobilních zařízeních. V oblasti mobilní reklamy tak do budoucna pravděpodobně můžeme očekávat tvrdý souboj několika významných poskytovatelů těchto služeb.

S téměř dvouměsíčním odstupem se ovšem začíná zdát, že iAd (alespoň v současnosti) nebude pro Apple takovým trhákem a generátorem příjmů, jak si firma vysnila. Po osmi týdnech od spuštění začínají někteří zadavatelé přiznávat, že spolupráce s Applem při vytváření jednotlivých reklamních kampaní, není tak jednoduchá a plynulá, jak si představovali. Velké omezení například představují technické možnosti iAd jako takové. V zásadě se ovšem nejedná o nic, co by nešlo časem a dalším vývojem odstranit a vylepšit.

Zdroj: The Register


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů