RIM plánuje vlastní mobilní reklamní službu

Petr Švec , 24. srpen 2010 15:12 0 komentářů

Ve snaze přijít v co nejkratším termínu s vlastní mobilní reklamní službou zvažuje kanadský výrobce RIM akvizici některé ze zavedených společností.

Reklama
Mobilní reklama láká stále více výrobců.

Podle oficiálních informací se kanadský výrobce smartphonů BlackBerry poohlíží především po reklamní společnosti Millenial. Ta, stejně jako její známější konkurenti Quattro Wireless, nebo AdMob, působí v oblasti mobilní reklamy. I přesto, že RIM žádnou nabídku na akvizici Millenial oficiálně nepředložil, údajně je ochoten nabídnout až 400 milionů dolarů (necelých 8 miliard Kč). Podle mnoha analytiků je taková cena příliš vysoká, na druhou stranu je Reserach In Motion ale v takové pozici, kdy musí získat některého z již existujících poskytovatelů mobilní reklamy co nejdříve, a to i za vyšší, než adekvátní cenu.

Pro srovnání, Apple počátkem letošního roku koupil Quattro Wireless za 250 milionů dolarů (okolo 5 miliard Kč), naopak Google za AdMob zaplatil na 750 milionů dolarů, tedy téměř 15 miliard Kč. Nutno ovšem podotknout, že ze všech tří zmíněných mobilních reklamních společností byl právě AdMob největší a nejvýkonnější.

Příkladu amerického výrobce Apple, který vlastní reklamní službu iAd spustil 1. července, tak začínají následovat i další výrobci. Snaha kanadského Research In Motion je sice zajímavá, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že jím vyráběné smartphony BlackBerry jsou používány především firemními zákazníky, firma má ovšem příliš malý tržní podíl na to, aby dokázala podobu mobilní reklamy významněji ovlivnit. Jinými slovy, RIM se v případě mobilní reklamy spíše „veze s proudem“ a následuje trendy určené svými konkurenty. Mnohem zajímavější je tak přístup společnosti Google, která do oblasti mobilní reklamy vstoupila počátkem letošního roku nákupem reklamní společnosti AdMob.

Je to právě Google, který, především díky své stále oblíbenější platformě OS Android, má šanci trh mobilní reklamy významně ovlivnit. Ostatně přesně o to se Google snaží. Eric Schimdt, CEO společnosti Google, se v minulosti nechal několikrát slyšet, že budoucnost a výhledově také většina příjmů společnosti leží právě v mobilních zařízeních. V oblasti mobilní reklamy tak do budoucna pravděpodobně můžeme očekávat tvrdý souboj několika významných poskytovatelů těchto služeb.

S téměř dvouměsíčním odstupem se ovšem začíná zdát, že iAd (alespoň v současnosti) nebude pro Apple takovým trhákem a generátorem příjmů, jak si firma vysnila. Po osmi týdnech od spuštění začínají někteří zadavatelé přiznávat, že spolupráce s Applem při vytváření jednotlivých reklamních kampaní, není tak jednoduchá a plynulá, jak si představovali. Velké omezení například představují technické možnosti iAd jako takové. V zásadě se ovšem nejedná o nic, co by nešlo časem a dalším vývojem odstranit a vylepšit.

Zdroj: The Register


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů