RIM plánuje vlastní mobilní reklamní službu

Petr Švec , 24. srpen 2010 15:12 0 komentářů

Ve snaze přijít v co nejkratším termínu s vlastní mobilní reklamní službou zvažuje kanadský výrobce RIM akvizici některé ze zavedených společností.

Reklama
Mobilní reklama láká stále více výrobců.

Podle oficiálních informací se kanadský výrobce smartphonů BlackBerry poohlíží především po reklamní společnosti Millenial. Ta, stejně jako její známější konkurenti Quattro Wireless, nebo AdMob, působí v oblasti mobilní reklamy. I přesto, že RIM žádnou nabídku na akvizici Millenial oficiálně nepředložil, údajně je ochoten nabídnout až 400 milionů dolarů (necelých 8 miliard Kč). Podle mnoha analytiků je taková cena příliš vysoká, na druhou stranu je Reserach In Motion ale v takové pozici, kdy musí získat některého z již existujících poskytovatelů mobilní reklamy co nejdříve, a to i za vyšší, než adekvátní cenu.

Pro srovnání, Apple počátkem letošního roku koupil Quattro Wireless za 250 milionů dolarů (okolo 5 miliard Kč), naopak Google za AdMob zaplatil na 750 milionů dolarů, tedy téměř 15 miliard Kč. Nutno ovšem podotknout, že ze všech tří zmíněných mobilních reklamních společností byl právě AdMob největší a nejvýkonnější.

Příkladu amerického výrobce Apple, který vlastní reklamní službu iAd spustil 1. července, tak začínají následovat i další výrobci. Snaha kanadského Research In Motion je sice zajímavá, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že jím vyráběné smartphony BlackBerry jsou používány především firemními zákazníky, firma má ovšem příliš malý tržní podíl na to, aby dokázala podobu mobilní reklamy významněji ovlivnit. Jinými slovy, RIM se v případě mobilní reklamy spíše „veze s proudem“ a následuje trendy určené svými konkurenty. Mnohem zajímavější je tak přístup společnosti Google, která do oblasti mobilní reklamy vstoupila počátkem letošního roku nákupem reklamní společnosti AdMob.

Je to právě Google, který, především díky své stále oblíbenější platformě OS Android, má šanci trh mobilní reklamy významně ovlivnit. Ostatně přesně o to se Google snaží. Eric Schimdt, CEO společnosti Google, se v minulosti nechal několikrát slyšet, že budoucnost a výhledově také většina příjmů společnosti leží právě v mobilních zařízeních. V oblasti mobilní reklamy tak do budoucna pravděpodobně můžeme očekávat tvrdý souboj několika významných poskytovatelů těchto služeb.

S téměř dvouměsíčním odstupem se ovšem začíná zdát, že iAd (alespoň v současnosti) nebude pro Apple takovým trhákem a generátorem příjmů, jak si firma vysnila. Po osmi týdnech od spuštění začínají někteří zadavatelé přiznávat, že spolupráce s Applem při vytváření jednotlivých reklamních kampaní, není tak jednoduchá a plynulá, jak si představovali. Velké omezení například představují technické možnosti iAd jako takové. V zásadě se ovšem nejedná o nic, co by nešlo časem a dalším vývojem odstranit a vylepšit.

Zdroj: The Register


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 1 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů

Vláda USA se snaží zablokovat spojení AT&T a Time Warner

ČTK , 21. listopad 2017 10:55

Americké ministerstvo spravedlnosti podalo žalobu s cílem zablokovat spojení telekomunikační společn...

Více 0 komentářů

Ve 3. čtvrtletí se prodeji PC v ČR dařilo

ČTK , 21. listopad 2017 09:00

Za první tři čtvtletí jako celek ale trh meziročně klesl o 3 % na 679 800 kusů. Stagnují i tradičn...

Více 0 komentářů

"Čínský Facebook" Tencent má hodnotu přes 500 miliard dolarů

ČTK , 21. listopad 2017 08:00

Tencent je známý hlavně díky své mobilní aplikaci WeChat....

Více 0 komentářů