RIM plánuje vlastní mobilní reklamní službu

Petr Švec , 24. srpen 2010 15:12 0 komentářů

Ve snaze přijít v co nejkratším termínu s vlastní mobilní reklamní službou zvažuje kanadský výrobce RIM akvizici některé ze zavedených společností.

Reklama
Mobilní reklama láká stále více výrobců.

Podle oficiálních informací se kanadský výrobce smartphonů BlackBerry poohlíží především po reklamní společnosti Millenial. Ta, stejně jako její známější konkurenti Quattro Wireless, nebo AdMob, působí v oblasti mobilní reklamy. I přesto, že RIM žádnou nabídku na akvizici Millenial oficiálně nepředložil, údajně je ochoten nabídnout až 400 milionů dolarů (necelých 8 miliard Kč). Podle mnoha analytiků je taková cena příliš vysoká, na druhou stranu je Reserach In Motion ale v takové pozici, kdy musí získat některého z již existujících poskytovatelů mobilní reklamy co nejdříve, a to i za vyšší, než adekvátní cenu.

Pro srovnání, Apple počátkem letošního roku koupil Quattro Wireless za 250 milionů dolarů (okolo 5 miliard Kč), naopak Google za AdMob zaplatil na 750 milionů dolarů, tedy téměř 15 miliard Kč. Nutno ovšem podotknout, že ze všech tří zmíněných mobilních reklamních společností byl právě AdMob největší a nejvýkonnější.

Příkladu amerického výrobce Apple, který vlastní reklamní službu iAd spustil 1. července, tak začínají následovat i další výrobci. Snaha kanadského Research In Motion je sice zajímavá, obzvlášť vezmeme-li v úvahu, že jím vyráběné smartphony BlackBerry jsou používány především firemními zákazníky, firma má ovšem příliš malý tržní podíl na to, aby dokázala podobu mobilní reklamy významněji ovlivnit. Jinými slovy, RIM se v případě mobilní reklamy spíše „veze s proudem“ a následuje trendy určené svými konkurenty. Mnohem zajímavější je tak přístup společnosti Google, která do oblasti mobilní reklamy vstoupila počátkem letošního roku nákupem reklamní společnosti AdMob.

Je to právě Google, který, především díky své stále oblíbenější platformě OS Android, má šanci trh mobilní reklamy významně ovlivnit. Ostatně přesně o to se Google snaží. Eric Schimdt, CEO společnosti Google, se v minulosti nechal několikrát slyšet, že budoucnost a výhledově také většina příjmů společnosti leží právě v mobilních zařízeních. V oblasti mobilní reklamy tak do budoucna pravděpodobně můžeme očekávat tvrdý souboj několika významných poskytovatelů těchto služeb.

S téměř dvouměsíčním odstupem se ovšem začíná zdát, že iAd (alespoň v současnosti) nebude pro Apple takovým trhákem a generátorem příjmů, jak si firma vysnila. Po osmi týdnech od spuštění začínají někteří zadavatelé přiznávat, že spolupráce s Applem při vytváření jednotlivých reklamních kampaní, není tak jednoduchá a plynulá, jak si představovali. Velké omezení například představují technické možnosti iAd jako takové. V zásadě se ovšem nejedná o nic, co by nešlo časem a dalším vývojem odstranit a vylepšit.

Zdroj: The Register


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 0 komentářů

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 0 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 5 komentářů

SUSE a Supermicro uzavírají globální partnerství

Pavel Houser , 20. červenec 2017 10:00

Firmy poskytnou řešení pro kritickou infrastrukturu, softwarově definovaná datová centra a integrova...

Více 0 komentářů

Chytrou domácnost vzdáleně řídí 17 % Čechů

Pavel Houser , 20. červenec 2017 09:00

Řízení chytrých domácností v ČR láká hlavně kvůli kontrole nákladů za energie. Ve světě je hlavní mo...

Více 1 komentářů

PayPal a Visa budou nabízet debetní karty v Evropě

ČTK , 20. červenec 2017 08:00

PayPal svou bankovní licenci dosud využíval především k pokladním službám....

Více 0 komentářů