David Šetina: NextiraOne je v odborné expertize jedna z nejkvalitnějších v ČR

Jiří Kocourek , 02. listopad 2009 07:05 0 komentářů
Rubriky: Rozhovory

NextiraOne
V dnešním článku přinášíme první díl rozhovoru s Davidem Šetinou, který zastává pozici Consulting & OSS/BSS Manager a Business Consultant pro oblast bezpečnosti a OSS/BSS společnosti NextiraOne Czech. Respondent hovořil o roli firmy na tuzemském a evropském trhu, o Business Consultingu a aktivitách společnosti v oblasti OSS/BSS.

Nextira

Role české pobočky

Mohl byste našim čtenářům krátce představit vaši firmu?
Společnost NextiraOne Czech je jedním z evropských zastoupení společnosti NextiraOne, která je dodavatelem komplexních řešení v oblasti hlasových, datových a konvergovaných technologií a bezpečnosti dat. Profiluje se jako leader v oblasti kontaktních center a komunikace.

Jakou strategii tedy společnost NextiraOne zvolila vůči jednotlivým zastoupením?

Obrovskou výhodou a přidanou hodnotou je progresivní přístup vlastníků a vedení společnosti, který spočívá v zachovávání lokálního přístupu k zákazníkům a obchodu. Ve výsledku je tento přístup zajímavý v budování vědomostí a zkušeností a jejich předávání formou evropských virtuálních týmů.

Například švýcarská a belgická pobočka se profilují jako korporátní kompetenční centrum pro oblast datové bezpečnosti, Česká republika je kvalitně vybavena pro oblasti aplikační bezpečnosti, monitoringu (OSS/BSS), procesů a enterprise kontaktních center, Francie v oblasti fyzické bezpečnosti atd. Tento přístup z nás dělá opravdového, kompetentního a bezpečného schopného partnera.

Jaká je vaše pozice na evropském trhu poskytovatelů komunikačních služeb?

Na tomto místě bych se velice nerad dostal na tenký led marketingových konstatování a obsáhleji jsem již vlastně odpověděl v minulé otázce. Je třeba zdůraznit, že celoevropská působnost z nás dělá zajímavého partnera. Všichni to vnímáme při jednáních s výrobci a zákazníky a je třeba uznat, že evropské jméno a firemní kultura je například na lokálním trhu v České republice, kde primárně působíme, velice respektována.

Portfolio klientů



Jak dlouho už působíte na českém trhu?

Na českém trhu působíme již od roku 2002. Co se týče postavení na lokálním trhu, je to otázka relativní a pro mě osobně má více rovin. První rovinou je portfolio a velikost zákazníků. V tomto ohledu je portfolio zajímavé svojí šíří, které disponuje jak velkými zákazníky ze segmentů telekomunikací (T-Mobile, Telefónica O2, Vodafone Czech), financí a utilit (ČEZ, ČSOB, Volksbank, Raiffeisenbank), logistiky (DHL), ale i mnoha menšími zákazníky z oblasti SMB.

Další rovinu tvoří portfolio dodavatelů a výrobců. V tomto ohledu využíváme bohaté zkušenosti z doby, kdy jsme na trhu pod jiným jménem působili jako distributor. Máme nastaveny vnitřní mechanismy, jako jsou procesy a IT systémy tak, abychom se chovali efektivně a progresivně.

Rovina, na které stavíme snad nejvíce, je rovina rozvoje. Z tohoto důvodu začala naše společnost, jako jedna z prvních, budovat interní tým konzultantů Business Development, dnes Business Consulting.

Jak vnímáte své postavení na trhu vůči konkurenci?

Těch rovin je opravdu velice mnoho a v každé mohu vyjmenovat klady i zápory, jak si stojíme a jakou máme konkurenci. Neudělám to a na svoji obhajobu pouze konstatuji, že jsme si vědomi všech faktů, které z nás dělají leadera trhu, ale zároveň i faktů, které z nás mohou udělat průměrnou IT společnost bez přidané hodnoty, bez důvěry. Myslím, že právě sebereflexe a kvalita lidí z nás dělá pružnou a moderní společnost s nadějnou budoucností.

Zmínil jste Business Consulting. Jakou pozici dnes ve vaší společnosti má?
Dlouho jsme hledali tvář business konzultanta (BC) a oddělení jako takového. Co má dělat takový člověk? Kde má působit a jak? Takové a jiné podobné další otázky jsme řešili s železnou pravidelností. Musím přiznat, že definice a „utrhnutí“ si pozice nebylo lehké, jelikož zkušenosti jsme získávali v rámci „boje“. Dnes je situace jiná.

Jakou tedy u vás mají business konzultanti konkrétní roli?

Oddělení má jasnou roli toho, kdo hledí dopředu, sleduje trendy a konzultuje je u zákazníků, následně komunikuje dovnitř společnosti – to je role strategická.

Zároveň se BC profilují jako interní garanti rozvoje. Podílejí se velkou měrou na designu vnitřních procesů, dílčích strategií apod. – to je role interního konzultanta. BC zároveň působí i při dodávce jako člen realizačního týmu v roli analytika, nebo u nových řešení jako pravá ruka hlavního architekta zodpovědná za požadavky zákazníka – to je role realizační.

Jako poslední je působení BC v části presales, kde je primární náplní pochopit, co zákazník požaduje, vymyslet s architektem řešení a nasměrovat zákazníka směrem k úspěšné implementaci – to je tzv. role konzultačního presales. Nezastírám, že stále hledáme. Toto hledání nám však otevírá stále nové oblasti.

Kvalita expertizy a lidí

Z toho, co říkáte je vidět, že kvalita přichází s časem.

Velice nerad bych na tomto místě vyzdvihoval to či ono oddělení. NextiraOne Czech je obecně z hlediska odborné expertizy a lidí jedna z nejkvalitnějších společností v ČR. Máme vynikající experty pro oblast dat a bezpečnosti, kdy například dlouhodobě působíme na českém trhu, jako jeden z nejkvalitnějších Gold partnerů Cisco, což dokazují každoroční ocenění v této oblasti. Kvalitní expertizou v oblasti kontaktních center jsme na trhu dlouhodobě vnímaní velice intenzivně.

Nesmím samozřejmě zapomenout na část, která se věnuje oblasti OSS/BSS (Operational and Business Support Systems) a SW integraci. Této oblasti se dlouhodobě věnujeme a na českém trhu není společnost, která disponuje tak kvalitním expertním týmem pro tuto oblast. Využívání synergií je v tomto ohledu škoda nevyužít. Jednotlivé týmy jsou stabilní a jejich fluktuace minimální (jednotky procent ročně), a to i v době před ekonomickou krizí, to o něčem svědčí. Asi není co dodat?

Profil

David Šetina působí ve společnosti NextiraOne Czech na pozici Consulting & OSS/BSS Manager a Business Consultant pro oblast bezpečnosti a OSS/BSS. Je zodpovědný za rozvoj konzultantského týmu NextiraOne Czech, zavedení ISO 20 000 a ISO 27 000, koordinuje portfolio produktů v oblasti bezpečnosti a OSS/BSS a aktivně se podílí na zavádění nové strategie společnosti. Je ženatý, má dvě děti a ve volném čase je aktivním hudebníkem.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů