Jiří Krejčí: Firmy si nemohou dovolit nekvalitní komunikační prostředky

Jiří Kocourek , 27. červenec 2009 08:12 0 komentářů

Klic
ITBiz.cz se snaží přinášet rozhovory s představiteli zajímavých projektů z oblasti IT byznysu. Dnes přinášíme rozhovor s Jiřím Krejčím, který zastává pozici Business Development Manager ve společnosti GN Netcom. Společnost se zabývá vývojem a výrobou bezdrátových a klasických sluchátkových souprav pro spotřebitelský trh, kanceláře a kontaktní centra. Otázky byly mířeny právě směrem k firemnímu využití sluchátkových souprav.

Jiří Krejčí
Jiří Krejčí

Od telegrafu k náhlavním soupravám

Mohl byste prosím představit společnost GN Netcom, její pozici a roli ve skupině GN Store Nord?

Společnost GN Store Nord byla založena v roce 1869 jako telegrafní společnost a postupně se začala zabývat vývojem a výrobou elektronických a telekomunikačních zařízení. Aktuálně GN působí na trhu náhlavních souprav, poslechových zařízení a diagnostických přístrojů pro vyšetření sluchu. GN Netcom byla vyčleněna v roce 1987a postupně se stala jednou z nejdůležitějších součástí koncernu GN.

Ve kterých zemích všude působíte a kolik zaměstnanců pro GN Netcom pracuje?

GN Netcom působí zhruba v 70 zemích světa a má zhruba 1 100 zaměstnanců. Centrála a vývojové centrum je v dánské Kodani, výroba se soustřeďuje do Číny.

Kde se nachází váš core business, v čem se hlavně odlišujete od konkurence a přinášíte klientům přidanou hodnotu?

Náhlavní soupravy společnosti GN Netcom jsou nabízeny pod obchodní značkou Jabra, která je symbolem vysoké kvality, užitné hodnoty a spolehlivosti. Výrobky Jabra přináší řadu inovativních řešení a přidanou hodnoty v oblastech ergonomiky a zvýšení efektivity práce, akustiky a ochrany sluchu, unifikace a standardizace firemní komunikace a uživatelského komfortu a spokojenosti.

Neznalost firem jako překážka byznysu

Koho považujete za největší konkurenci na evropském trhu?

Společnost GN Netcom je leadrem na evropském trhu náhlavních souprav a i v období nižší ekonomické aktivity roste zejména na trzích střední a východní Evropy a Blízkého východu. Naším největším konkurentem je neznalost výhod používání náhlavních a hands-free souprav, zejména mezi profesionálními uživateli ve firemních kancelářských prostředích. Proto se intenzivně zabýváme osvětou a vysvětlováním mnoha výhod používání moderních integrovaných komunikačních zařízení.

Jste majiteli značky Jabra, co za produktové portfolio se za tímto názvem skrývá?

Produkty Jabra řadíme do třech hlavních kategorií – sluchátka pro mobilní telefony, profesionální náhlavní soupravy pro kontaktní centra a komunikační zařízení pro kancelářská prostředí. V prostředí českého trhu se aktuálně zabýváme především podporou zavádění drátových a bezdrátových náhlavních souprav integrujících několik telekomunikačních zařízení do jedné náhlavní soupravy (tj. mobilní telefon, pevnou linku a IP telefon či softphone).

Důraz je v dnešní době jistě kladen na mobilitu pracovníků. Zajímají nás především vaše řešení pro kanceláře nebo call centra, jaká jsou zadání firem z těchto oblastí?

Profesionální uživatelé jednoznačně vyžadují pro své zaměstnance vysokou kvalitu a užitnou hodnotu. V oblasti kvality se jedná především o dokonalý zvuk, snadnou instalaci a dlouhou životnost. Mobilní pracovníci vyžadují především možnost integrace různých telekomunikačních zařízení, velký dosah a dostatečnou výdrž baterie. Samozřejmá je efektivní lokální podpora a dobrá dostupnost našich výrobků.

Právě současná doba ekonomické nejistoty klade důraz na efektivitu řešení. Mohl byste tedy představit produkty v oblasti náhlavních souprav, která by taková kritéria měla splňovat?

Firmy se dnes, pravděpodobně více než dříve, zajímají o návratnost svých investic. Stále častěji volí ta nejkvalitnější zařízení s cílem eliminovat riziko zvýšených nákladů a prostojů souvisejících s výměnu, opravou a manipulací s poškozenými a vadnými náhlavními soupravami. Společnost GN Netcom investuje obrovské prostředky do testování a vývoje těch nejspolehlivějších zařízení a značka Jabra je dnes symbolem té nejvyšší kvality a bezkonkurenční spolehlivosti.

Partnerská spolupráce

Mohl byste prezentovat nové produkty vaší společnosti, jako jsou dedikováné Microsoft Communicator, MS Office a CISCO?

Společnosti Microsoft a Cisco jsou dlouhodobými tradičními partnery GN Netcom. Celá řada výrobků Jabra je certifikována pro použití s řešením Microsoft Office Communicator, což je garancí plné funkcionality (zejména podpora širokopásmového zvuku) a okamžité instalace zařízení (plug & play). Současně je naše společnost technologickým partnerem Cisco, společně vyvíjíme řešení pro Cisco IP Communicator CIPC a pevné IP telefony Cisco v rámci řešení Cisco Unified Communications. Kromě těchto dvou partnerů úzce spolupracujeme i se společnostmi Avaya, Siemens, IBM, Alcatel Lucent, Aastra Matra, Polycom, Nortel a dalšími.

Pocítili jste ve vašem byznysu dopady ekonomické krize? Pokud ano, jak?

Trh náhlavních souprav v regionu střední a východní Evropy je růstový i za stávající ekonomické situace. Moderní komunikační prostředky jsou dnes ještě důležitější především proto, že firmy bezpodmínečně potřebují efektivní komunikaci – nemohou si dovolit, aby jejich zaměstnanci měli nekvalitní komunikační prostředky, případně aby nebyli k zastižení vůbec. Celosvětově společnost GN Netcom trvale zvyšuje svůj podíl na trhu, v časech ekonomické krize na mnoha trzích ještě výrazněji.

Jakým způsobem se realizujete na českém trhu? Se kterými produkty pro firmy zde slavíte úspěch?

V České republice má společnost GN Netcom přímé zastoupení již od začátku roku 2008. Do českého jazyka byla lokalizována celá řada informačních materiálů včetně webových stránek, byla zřízena lokální technická podpora a byl zaveden efektivní program pro partnerský prodej. Český trh je poměrně technicky vyspělý a dobrých úspěchů zde dosahujeme v prodeji bezdrátových náhlavních souprav a souprav integrujících připojení několika komunikačních zařízení (Multiuse).

Má tuzemský trh nějaká specifika a odlišnosti oproti jiným trhům? Mohl byste uvést nějaké konkrétní příklady zkušenosti českých firem s řešením od vaší firmy?

Čeští uživatelé mají vysoké nároky na variabilnost a flexibilitu dodávaných zařízení. Často spolupracujeme se zákazníky integrujícími náhlavní soupravy hluboko do svých telekomunikačních systémů a zavádějícími inovativní technická řešení na míru. V těchto situacích je výhodou vysoká kompatibilita náhlavních souprav Jabra se stávajícími komunikačními zařízeními a dostupnost řešení určených pro specifické zákaznické situace. Během posledních 12ti měsíců jsme publikovali celou řadu zákaznických případových studií – například OZP, Uniqa, GE Money, Olympus, Europ Assistance atd. – která konkrétní zákaznická řešení popisují podrobně.

Důležitost ochrany sluchu v zaměstnání

Realizujete se v oblasti inovativních headset řešení, mohl byste firmám poskytnout nějaké doporučení v oblasti ochrany sluchu v pracovním prostředí?

Společnost GN Netcom vyvinula technologii SafeToneTM, která odpovídá EU legislativě o ochraně sluchu v zaměstnání (Noise at Work). Hlavními výhodami této technologie je ochrana před náhlými akustickými šoky během komunikace (PeakStop) a zajištění trvalé ochrany sluchu během celého pracovního dne (IntelliTone). Při použití technologie SafeToneTM je nejenom chráněn sluch uživatele, ale současně se také snižuje míra stresu a zvyšuje produktivita a efektivita jeho práce.

Jedním z trendů dnešní doby je poskytování produktů v oblasti Unified Communications, jak se k této problematice stavíte, máte nějaký koncept řešení v UN?

Celá řada výrobků Jabra je označena logem UC Ready, které je symbolem připravenosti těchto výrobků pro integraci do zákaznického UC řešení především v těchto oblastech – integrace do stávajících PSTN telefonních systémů a zajištění hladkého přechodu do moderních IP řešení, 100% podpora širokopásmového zvuku a instantní zapojení zařízení (plug & play) do všech hlavních UC řešení. Náhlavní soupravy s podporou zapojení vícera telekomunikačních řešení najednou (Multiuse) se tak stávají integrovaným zařízením, jakýmsi styčným bodem mezi uživatelem a firemním UC systémem, který dokáže zprostředkovat uživatelský komfort a efektivitu zaváděného UC řešení.

Profil

Jiří Krejčí působí ve společnosti GN Netcom jako Business Development Manager zodpovědný za český a slovenský trh. Ve své roli má zodpovědnost za tvoření obchodní strategie a její realizace a také za budování pozice značky Jabra na trhu Bluetooth headsetů v České a Slovenské republice. Na trhu pokročilých technologií působí již od roku 1998. Před nástupem do společnosti GN Netcom úspěšně plnil manažerské funkce v mnoha globálních společností působících na trhu střední a východní Evropy.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů