Jiří Krejčí: Firmy si nemohou dovolit nekvalitní komunikační prostředky

Jiří Kocourek , 27. červenec 2009 08:12 0 komentářů

Klic
ITBiz.cz se snaží přinášet rozhovory s představiteli zajímavých projektů z oblasti IT byznysu. Dnes přinášíme rozhovor s Jiřím Krejčím, který zastává pozici Business Development Manager ve společnosti GN Netcom. Společnost se zabývá vývojem a výrobou bezdrátových a klasických sluchátkových souprav pro spotřebitelský trh, kanceláře a kontaktní centra. Otázky byly mířeny právě směrem k firemnímu využití sluchátkových souprav.

Jiří Krejčí
Jiří Krejčí

Od telegrafu k náhlavním soupravám

Mohl byste prosím představit společnost GN Netcom, její pozici a roli ve skupině GN Store Nord?

Společnost GN Store Nord byla založena v roce 1869 jako telegrafní společnost a postupně se začala zabývat vývojem a výrobou elektronických a telekomunikačních zařízení. Aktuálně GN působí na trhu náhlavních souprav, poslechových zařízení a diagnostických přístrojů pro vyšetření sluchu. GN Netcom byla vyčleněna v roce 1987a postupně se stala jednou z nejdůležitějších součástí koncernu GN.

Ve kterých zemích všude působíte a kolik zaměstnanců pro GN Netcom pracuje?

GN Netcom působí zhruba v 70 zemích světa a má zhruba 1 100 zaměstnanců. Centrála a vývojové centrum je v dánské Kodani, výroba se soustřeďuje do Číny.

Kde se nachází váš core business, v čem se hlavně odlišujete od konkurence a přinášíte klientům přidanou hodnotu?

Náhlavní soupravy společnosti GN Netcom jsou nabízeny pod obchodní značkou Jabra, která je symbolem vysoké kvality, užitné hodnoty a spolehlivosti. Výrobky Jabra přináší řadu inovativních řešení a přidanou hodnoty v oblastech ergonomiky a zvýšení efektivity práce, akustiky a ochrany sluchu, unifikace a standardizace firemní komunikace a uživatelského komfortu a spokojenosti.

Neznalost firem jako překážka byznysu

Koho považujete za největší konkurenci na evropském trhu?

Společnost GN Netcom je leadrem na evropském trhu náhlavních souprav a i v období nižší ekonomické aktivity roste zejména na trzích střední a východní Evropy a Blízkého východu. Naším největším konkurentem je neznalost výhod používání náhlavních a hands-free souprav, zejména mezi profesionálními uživateli ve firemních kancelářských prostředích. Proto se intenzivně zabýváme osvětou a vysvětlováním mnoha výhod používání moderních integrovaných komunikačních zařízení.

Jste majiteli značky Jabra, co za produktové portfolio se za tímto názvem skrývá?

Produkty Jabra řadíme do třech hlavních kategorií – sluchátka pro mobilní telefony, profesionální náhlavní soupravy pro kontaktní centra a komunikační zařízení pro kancelářská prostředí. V prostředí českého trhu se aktuálně zabýváme především podporou zavádění drátových a bezdrátových náhlavních souprav integrujících několik telekomunikačních zařízení do jedné náhlavní soupravy (tj. mobilní telefon, pevnou linku a IP telefon či softphone).

Důraz je v dnešní době jistě kladen na mobilitu pracovníků. Zajímají nás především vaše řešení pro kanceláře nebo call centra, jaká jsou zadání firem z těchto oblastí?

Profesionální uživatelé jednoznačně vyžadují pro své zaměstnance vysokou kvalitu a užitnou hodnotu. V oblasti kvality se jedná především o dokonalý zvuk, snadnou instalaci a dlouhou životnost. Mobilní pracovníci vyžadují především možnost integrace různých telekomunikačních zařízení, velký dosah a dostatečnou výdrž baterie. Samozřejmá je efektivní lokální podpora a dobrá dostupnost našich výrobků.

Právě současná doba ekonomické nejistoty klade důraz na efektivitu řešení. Mohl byste tedy představit produkty v oblasti náhlavních souprav, která by taková kritéria měla splňovat?

Firmy se dnes, pravděpodobně více než dříve, zajímají o návratnost svých investic. Stále častěji volí ta nejkvalitnější zařízení s cílem eliminovat riziko zvýšených nákladů a prostojů souvisejících s výměnu, opravou a manipulací s poškozenými a vadnými náhlavními soupravami. Společnost GN Netcom investuje obrovské prostředky do testování a vývoje těch nejspolehlivějších zařízení a značka Jabra je dnes symbolem té nejvyšší kvality a bezkonkurenční spolehlivosti.

Partnerská spolupráce

Mohl byste prezentovat nové produkty vaší společnosti, jako jsou dedikováné Microsoft Communicator, MS Office a CISCO?

Společnosti Microsoft a Cisco jsou dlouhodobými tradičními partnery GN Netcom. Celá řada výrobků Jabra je certifikována pro použití s řešením Microsoft Office Communicator, což je garancí plné funkcionality (zejména podpora širokopásmového zvuku) a okamžité instalace zařízení (plug & play). Současně je naše společnost technologickým partnerem Cisco, společně vyvíjíme řešení pro Cisco IP Communicator CIPC a pevné IP telefony Cisco v rámci řešení Cisco Unified Communications. Kromě těchto dvou partnerů úzce spolupracujeme i se společnostmi Avaya, Siemens, IBM, Alcatel Lucent, Aastra Matra, Polycom, Nortel a dalšími.

Pocítili jste ve vašem byznysu dopady ekonomické krize? Pokud ano, jak?

Trh náhlavních souprav v regionu střední a východní Evropy je růstový i za stávající ekonomické situace. Moderní komunikační prostředky jsou dnes ještě důležitější především proto, že firmy bezpodmínečně potřebují efektivní komunikaci – nemohou si dovolit, aby jejich zaměstnanci měli nekvalitní komunikační prostředky, případně aby nebyli k zastižení vůbec. Celosvětově společnost GN Netcom trvale zvyšuje svůj podíl na trhu, v časech ekonomické krize na mnoha trzích ještě výrazněji.

Jakým způsobem se realizujete na českém trhu? Se kterými produkty pro firmy zde slavíte úspěch?

V České republice má společnost GN Netcom přímé zastoupení již od začátku roku 2008. Do českého jazyka byla lokalizována celá řada informačních materiálů včetně webových stránek, byla zřízena lokální technická podpora a byl zaveden efektivní program pro partnerský prodej. Český trh je poměrně technicky vyspělý a dobrých úspěchů zde dosahujeme v prodeji bezdrátových náhlavních souprav a souprav integrujících připojení několika komunikačních zařízení (Multiuse).

Má tuzemský trh nějaká specifika a odlišnosti oproti jiným trhům? Mohl byste uvést nějaké konkrétní příklady zkušenosti českých firem s řešením od vaší firmy?

Čeští uživatelé mají vysoké nároky na variabilnost a flexibilitu dodávaných zařízení. Často spolupracujeme se zákazníky integrujícími náhlavní soupravy hluboko do svých telekomunikačních systémů a zavádějícími inovativní technická řešení na míru. V těchto situacích je výhodou vysoká kompatibilita náhlavních souprav Jabra se stávajícími komunikačními zařízeními a dostupnost řešení určených pro specifické zákaznické situace. Během posledních 12ti měsíců jsme publikovali celou řadu zákaznických případových studií – například OZP, Uniqa, GE Money, Olympus, Europ Assistance atd. – která konkrétní zákaznická řešení popisují podrobně.

Důležitost ochrany sluchu v zaměstnání

Realizujete se v oblasti inovativních headset řešení, mohl byste firmám poskytnout nějaké doporučení v oblasti ochrany sluchu v pracovním prostředí?

Společnost GN Netcom vyvinula technologii SafeToneTM, která odpovídá EU legislativě o ochraně sluchu v zaměstnání (Noise at Work). Hlavními výhodami této technologie je ochrana před náhlými akustickými šoky během komunikace (PeakStop) a zajištění trvalé ochrany sluchu během celého pracovního dne (IntelliTone). Při použití technologie SafeToneTM je nejenom chráněn sluch uživatele, ale současně se také snižuje míra stresu a zvyšuje produktivita a efektivita jeho práce.

Jedním z trendů dnešní doby je poskytování produktů v oblasti Unified Communications, jak se k této problematice stavíte, máte nějaký koncept řešení v UN?

Celá řada výrobků Jabra je označena logem UC Ready, které je symbolem připravenosti těchto výrobků pro integraci do zákaznického UC řešení především v těchto oblastech – integrace do stávajících PSTN telefonních systémů a zajištění hladkého přechodu do moderních IP řešení, 100% podpora širokopásmového zvuku a instantní zapojení zařízení (plug & play) do všech hlavních UC řešení. Náhlavní soupravy s podporou zapojení vícera telekomunikačních řešení najednou (Multiuse) se tak stávají integrovaným zařízením, jakýmsi styčným bodem mezi uživatelem a firemním UC systémem, který dokáže zprostředkovat uživatelský komfort a efektivitu zaváděného UC řešení.

Profil

Jiří Krejčí působí ve společnosti GN Netcom jako Business Development Manager zodpovědný za český a slovenský trh. Ve své roli má zodpovědnost za tvoření obchodní strategie a její realizace a také za budování pozice značky Jabra na trhu Bluetooth headsetů v České a Slovenské republice. Na trhu pokročilých technologií působí již od roku 1998. Před nástupem do společnosti GN Netcom úspěšně plnil manažerské funkce v mnoha globálních společností působících na trhu střední a východní Evropy.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

HTC: Měl to Google zapotřebí?

Pavel Houser , 24. říjen 2017 06:01
Pavel Houser

Ihned poté, co Google oznámil záměr koupit část HTC, se ozvaly hlasy zpochybňující smysl celé transa...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

České e-shopy letos opět dosáhnou rekordních obratů

Pavel Houser , 24. říjen 2017 10:00

Internetové obchody od poloviny listopadu obvykle dosahují více než 200 % obratů oproti standardním ...

Více 0 komentářů

Valeo rozšiřuje v ČR své vývojové centrum pro autonomní auta

Pavel Houser , 24. říjen 2017 09:00

V areálu se kromě laboratoří nachází testovací plocha pro systémy automatického parkování....

Více 0 komentářů

Slovensko pozastavilo vydávání průkazů s elektronickým podpisem

ČTK , 24. říjen 2017 08:00

Dosud vydané elektronické podpisy zůstávají v platnosti, ale deaktivují se všechny služby eGovernmen...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů