Milan Behenský: během dvou let se chceme stát leadrem v ČR

Michal Polák , 16. září 2008 07:25 0 komentářů

Logo Seznam.cz
Tisková řešení společnosti Canon patří dlouhodobě na úplnou špičku. Její divize Business Solution (zkráceně CBS) má v plánu se do dvou let stát leaderem profesionálního a nízkonákladového tisku. To i mnoho dalšího jsme se dozvěděli z rozhovoru, který nám poskytl ředitel CBS Milan Behenský. Kromě cílů a priorit společnosti zmínil také celou řadu zkušeností ze svého působení nejen u Canonu.

Milan Behenský
Milan Behenský

V současné době pracujete pro společnost Canon. Jak jste se k působení v této firmě dostal?
Po skončení studia na MFF UK jsem dostal nabídku od firmy Canon CZ. V té době Canon začínal a měl včetně mě dva zaměstnance. Oslovila mě především možnost se podílet na budování firmy. Během několika let jsem vybudoval celé technické oddělení, což pořád považuji za svoji jednu z největších výzev.

Canon Business Solutions je samozřejmě zaměřen na řešení pro podniky. Co tedy mají společného profesionální řešení s těmi pro běžné uživatele z hlediska Canonu?
CBS divize je orientovaná na přidanou hodnotu, kterou nabízí s produkty. Produkty pro CBS využívají společně s produkty pro běžné uživatele zázemí hlubokého know – how a výzkumu Canonu v oblasti polovodičů, optiky atd. Tedy technologií využívaných v oblasti zobrazovací techniky. Výzkum propojený s výrobou umožňuje Canonu nabídnout velice široké portfolio produktů. To je jedna z věcí, která dělá Canon jedinečný.

Technologie se vyvíjí, co mělo podle vás na trh s tiskárnami z hlediska možností zařízení největší význam?
Těch oblastí je více. Zmíním jenom ty nejdůležitější: barevný tisk, dokončovací funkce(tvorba brožur, třídění, sešívání atd.) a multifunkčnost zařízení.

Nejenom v podniku jsou nejdůležitější data a jejich zabezpečení. Co v tomto ohledu preferuje Canon?
Dnešní multifunkční zařízení jsou součástí sítě zákazníka a proto je zabezpečení zařízení klíčové pro velkou část zákazníků. Nabízíme nejenom zabezpečení těchto zařízení ale i samotných dokumentů.

U tisku patří mezi nejdůležitější parametry cena. Jak k tomuto problému přistupujete a doporučujete nějaký systém úspory svým klientům?
Zákazníci v současnosti vnímají celkové náklady na tisk. Cena tisku je pouze jejich součást. Vedle optimální nabídky samotného zařízení dále nabízíme řešení pro sledování a vyhodnocování nákladů na tisk. Kontrola jednotlivých tiskových úloh umožňuje dále snižovat náklady a lépe plánovat umístění HW (pozn. redakce: hardwarových) zařízení.

Máte na starost Českou i Slovenskou republiku. Je mezi těmito zeměmi nějaký rozdíl na trhu anebo z hlediska požadavků podniků, který by vyžadoval v přístupu odlišnosti?
Požadavky korporátních zákazníků jsou velice podobné v obou zemích. Kde vidím v současnosti rozdíl, je větší dynamika slovenského trhu, způsobená větším růstem ekonomiky.

Kam se z vašeho pohledu ubírá vývoj tiskových řešení, lze očekávat v blízké budoucnosti změny?
V současnosti je to velký posun k barevnému tisku a k řešení na sledování nákladů na tisk.

Jakou pozici a jak významnou roli podle vás Canon Business Solutions zaujímá na trhu, koho vnímáte jako hlavní konkurenci a v čem dokážete podle vás poskytovat lepší služby a odlišovat se?
Canon Business Solution je jedinečný svým rozsahem služeb a bezkonkurenční šíří produktového portfolia v oblasti zobrazování (dokumentů). Díky širokému portfoliu je pro nás hlavní konkurence odlišná pro různé segmenty (skenery, velkoformátový tisk, multifunkční stroje atd.) Lišíme se právě širokým portfoliem produktů a vysokou penetrací trhu díky prodejům přes přímý prodej a přes rozvinutou dealerskou síť.

Poslední dobou je diskutovaným tématem ekologie. Jaký je váš názor na důležitost tohoto „fenoménu" v IT? Nemyslíte si, že se často přehání? Vždyť v poslední době se používá i jako marketingový trik.
Nutnost chovat se šetrně k životnímu prostředí je zřejmá. Čím dříve si to firmy uvědomí, tím dříve budou připraveni čelit horší dostupnosti zdrojů a nebo legislativním změnám. Osobně si myslím, že zavedení programu zaměřeného na šetrnost k životnímu prostředí ve firmě vede zároveň i k větší efektivitě a produktivitě. Pro Canon je ochrana životního prostředí jednou z hlavních priorit.

Studoval jste ve Spojených státech. Co jste se tam do života naučil a především jaké zkušenosti odtud pro svojí práci využijete?
Je to především zodpovědnost za svá rozhodnutí a korektní a efektivní způsob komunikace se zaměstnanci. To vidím jako základní předpoklad pro fungování každého manažera.

Do jakého odvětví v současnosti vkládáte prioritu a naděje?
Těžko lze vymezit konkrétní oblast ale celkově je veliký potenciál v přidaných službách. Samotný produkt už není schopen uspokojit potřeby zákazníků.

Jaký by měl být podle vás ideální manažer?
Úspěšný manažer musí mít vizi, kterou je schopen komunikovat svému teamu. Motivace celého teamu je pak klíčová pro další efektivní fungování celé firmy.

Na závěr se chci zeptat jaké jsou cíle Canon Business Solutions pro následující období a co byste rád ze své pozice dokázal?
Firma Canon je velice ambiciózní a já s ní tyto ambice sdílím. Jednou z několika dynamicky se vyvíjejících oblastí je profesionální a malonákladový tisk. Během dvou let se chceme stát leadrem v ČR v této oblasti.

Profil


Milan Behenský je v současnosti ředitelem divize Canon Business Solution pro Českou a Slovenskou republiku. Ve společnosti začínal při úplném začátku na našem trhu, po vystudování Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Mezi jeho největší záliby patří golf a také dobré jídlo.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů

EP zamítl možnost přeshraničního vysílání on-line televizí

ČTK , 13. prosinec 2017 10:00

Komise navrhovala, aby u on-line televizního vysílání musel provozovatel řešit autorská práva pouze ...

Více 2 komentářů

Dvě americké firmy usilují o povolení bitcoinových ETF fondů

ČTK , 13. prosinec 2017 09:00

Fondy ETF se kupují a prodávají na klasické burze stejně jako akcie....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 13. prosinec 2017 08:00

Firmy v Česku čelí novému typu podvodu, účetní dostávají falešné e-maily od ředitelů s požadavkem na...

Více 4 komentářů