Aleš Růžička: Sjednocená komunikace dává možnost zvýšit mobilitu zaměstnanců

Jiří Kocourek , 23. únor 2009 06:10 0 komentářů
Rubriky: Rozhovory

Vyvoj
ITBiz.cz se snaží přinášet rozhovory s představiteli zajímavých projektů z oblasti informačních technologií a byznysu. V dnešním článku bychom rádi představili koncept Unified Communications, tedy jednotné firemní komunikace. Na naše dotazy k této problematice odpovídal Aleš Růžička, manažer divize Information Worker tuzemského zastoupení společnosti Microsoft.

Ales Ruzicka
Aleš Růžička, manažer divize Information Worker
společnosti Microsoft

Veškerá komunikace na jednom místě

Můžete charakterizovat přístup Microsoftu k problematice jednotné firemní komunikace?

Lidé denně používají několik různých komunikačních prostředků – e-mail, elektronický kalendář, mobilní a pevný telefon, čím dál častěji pak zasílání krátkých zpráv a web chatování. Všechny tyto prostředky potřebujeme nejen v kanceláři, ale i na cestách nebo při práci z domova. Microsoft chápe pojem jednotné firemní komunikace jako kompletní integrované řešení, kde je veškerá komunikace pro uživatele k dispozici přehledně na jednom místě. V prostředí Outlook tak uživatel má např. veškerou mailovou komunikaci, historii svých krátkých zpráv a chat diskusí, přehled odchozích i příchozích telefonních hovorů nebo hlasových vzkazů, které obdržel. Nad těmito údaji pak lze vyhledávat, filtrovat a kdykoliv tak mít přehled třeba o kompletní komunikaci s obchodním partnerem na dané téma před několika měsíci.

V čem podle vás spočívají hlavní přínosy řešení, které Microsoft nabízí?

Jedná se o uživatelsky velmi jednoduché a intuitivní řešení, které nabízí obrovskou úsporu času a jistotu plné kontroly nad různými formami komunikace. Kromě velké časové úspory práce lidí je pro firmy úsporná hlasová komunikace VoIP a optimalizace telekomunikačních nákladů. Novou příležitostí jsou hlasové nebo video konference, použitelné nejen pro jednání, ale i pro e-learning školení, pracovní porady nad společně zobrazovanými (promítanými) dokumenty a údaji. Šetří se čas i nároky na cestování a scházení se v zasedacích místnostech.

Jaké jsou nejdůležitější funkce Office Communications Serveru 2007?

Office Communications Server je vedle Exchange Serveru páteří řešení pro jednotnou komunikaci. Office Communications Server spolu s klientem Office Communicator zjednodušuje způsoby řízení komunikace uživatelů. Díky aktuálnímu vizuálnímu zobrazení stavu on-line požadované osoby se ihned dozvíte, zda je daná osoba na schůzce, mimo kancelář nebo k dispozici u svého počítače a můžete tak volit vhodnou formu kontaktování. Napsat krátkou zprávu, zavolat nebo uspořádat videokonferenci, to vše na dvě kliknutí myši. Celé řešení je úzce integrováno s poštovním klientem Outlook a do nejpoužívanějších MS Office aplikací jako Word, Excel a PowerPoint. Zásadní je uživatelsky intuitivní ovládání, které vede k rychlé akceptaci a praktickému využití uživateli.

Jednoduché sestavení videokonferencí

Communicator
Office Communicator

Jaké výhody oproti konkurenci má například vaše řešení pro videokonference?

Videokonferenci lze sestavit během pár sekund mezi různými počítači vybavenými jednoduchou web kamerkou. Na kliknutí myši lze přizvat další osoby. Videokonferenci lze využít kdykoliv a kdekoliv, tedy ne jenom ze speciálně uzpůsobených a investičně náročných video-konferenčních místností. Na druhou stranu se jedná o bezpečné a robustní řešení, které nabízí IT oddělením flexibilitu a kontrolu pro lepší správu komunikační infrastruktury a rozšiřitelnou platformu pro obchodní procesy využívající komunikaci.

Představte prosím zařízení MS RoundTable.

Jedná se přenosné videokonferenční zařízení určené pro konferenční místnost, ve které je typicky kolem stolu několik osob. Je vybaveno soustavou 5 kamer a směrových mikrofonů a snímá tak obraz 360 stupňů kolem stolu sedících lidí. SW sleduje vždy aktivního mluvčího a jeho obraz vytáhne do hlavního okna. Protější strana tak může přirozeně sledovat nejen právě mluvící osobu, ale vidí i „atmosféru“ a má přehled o celém týmu kolem konferenčního stolu.

Pro který typ společností je vaše řešení jednotné firemní komunikace určeno?

Máme menší zákazníky s instalací jen pro pár desítek počítačů i velké společnosti, které využívají několik tisíc klientů. Microsoft sám např. používá krátké zprávy (instant messaging) a audio-videokonference pro asi 150 000 svých zaměstnanců a stálých obchodních partnerů po celém světě. Měsíčně se uskuteční na 60 000 web a video konferencí. Řešení se však vyplatí i malým zákazníkům, pokud mají třeba pár oddělených sídel a poboček v různých městech v Česku nebo v zahraničí, nebo i jen v rámci jednoho města. Při větších vzdálenostech nebo nutností komunikace se zahraničními pobočkami je toto řešení obrovským přínosem pro interní komunikaci, informovanost a sdílení znalostí a úsporu nákladů za komunikaci.

Microsoft přibližně před rokem uvedl svůj koncept jednotné firemní komunikace. Jaké byly reakce partnerů a zákazníků? Jak je úspěšný? Kolik firem a z jakých oborů ho již používá?

Zájem o naše řešení jednotné komunikace je vysoký, a to jak ze strany zákazníků, tak i partnerů, kteří vnímají příležitost a vysokou dynamiku poptávky. V Česku se řešení instalovalo do přibližně stovky firem a organizací. Uživatelé oceňují jednoduchost a intuitivní ovládání. Vedení těchto společností pak vnímá vliv na lepší interní komunikaci, sdílení znalostí a zejména úspory na cestování a prodlevy při svolávání schůzek.

Plná integrace firemních řešení

Meeting
Live Meeting

Ovlivnil prodej tohoto systému také například nárůst prodeje řešení jako Exchange a SharePoint?

Celý koncept jednotné komunikace je plně integrován s e-mailovým řešením Exchange a intranetovým portálem SharePoint. Spolu s Office Communications Serverem tak vzniká silné prostředí pro kompletní komunikaci a sdílení interních dokumentů, vyhledávání. Vše je plně integrované s nejčastěji užívanými Office aplikacemi. Prodej celého tohoto uceleného řešení proto s posílením komunikační části značně roste.

V plánu máte aktualizaci Unified Communications. Co zákazníkům přinese?

Začátkem února byla na trh uvedena aktualizovaná verze serveru OCS 2007 R2. Inovací je více, avšak zmínil bych čtyři oblasti.

1) Řízení volání umožňují pracovníkům na recepci nebo menším call centrům přijímat velká množství příchozích hovorů a rychle je předávat na příjemce prostřednictvím jediného kliknutí.

2) Možnosti sdílení pracovní plochy umožňují uživatelům platforem Windows, Macintosh a Linux vzájemně spolupracovat a zároveň spolu hovořit prostřednictvím pokročilých audiokonferenčních funkcí.

3) Skupinový chat umožňuje organizacím vytvářet trvale prohledávatelné tématicky zaměřené diskusní místnosti umožňující geograficky rozptýleným týmům spolupracovat a zároveň využívat znalosti organizace.

4) Podpora videohovorů ve vysokém HD i VGA rozlišení podporuje lepší obrazovou kvalitu videokonference.

Na kolik přijde řešení Unified Communications malou firmu řekněme o 25 zaměstnancích?

Pro takovouto menší společnost využívající Microsoft Windows prostředí a klientské sady Office Professional 2007, které již obsahují aplikaci Communicator, je cena za Office Communications Server licence už od 2 000 Kč na každou instalovanou stanici.

Myslíte si, že bude mít na prodej systému jednotné firemní komunikace vliv finanční krize a snahy o snížení firemních nákladů? Očekáváte, že se dotkne prodeje tohoto řešení negativně?

Naopak, v současné situaci menší i velké organizace hledají cesty, jak efektivně komunikovat interně i s partnery, jak pružněji sdílet znalosti a informovat své lidi o novinkách. Sjednocená komunikace dává možnost zvýšit mobilitu zaměstnanců, kteří mohou částečně pracovat z domova, přímo u obchodních partnerů nebo prostě ušetřit čas a cestu za interní schůzi, kterou lze realizovat formou videokonference.

Profil

Aleš Růžička vede od léta 2005 produktovou divizi Information Worker, kde je zodpovědný za prodej, lokalizaci a marketing technologií a řešení Microsoft Office System v České republice. Před příchodem do společnosti Microsoft pracoval 13 let v telekomunikacích. Vystudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT v Praze a po škole nastoupil do společnosti Eurotel Praha. Od roku 1996 působil ve společnosti Aliatel, kde řídil divizi produkt managementu a marketingu tohoto telekomunikačního operátora.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů