Cloud computing v praxi: s CRM v cloudu můžete začít fungovat za pár dní

Petr Hampejs, 28. červen 2011 11:21 0 komentářů
Cloud computing v praxi: s CRM v cloudu můžete začít fungovat za pár dní

Implementace CRM systému ve firmě obvykle patří k těm poněkud nákladnějším operacím. Je totiž potřeba výkonný server, relativně drahý software, profesionální implementační partner a také čas vašich zaměstnanců. Přínosy, které CRM pro firmu má, to však dokáží bohatě vynahradit. Problém může být jen v penězích na investice a době implementace. Tedy, pokud se nerozhodnete pro CRM v cloudu.

Network
Investice do CRM se obvykle pohybují v řádu stovek tisíc až jednotek milionů korun. To bohužel znamená, že firma obvykle nemůže nasadit CRM systém neplánovaně, byť by ho například při rychlém rozšiřování obchodního týmu či počtu zákazníků potřebovala co nejdříve. Na druhou stranu, samotná implementace už pak může být rychlá, nezřídka zabere jen několik měsíců. CRM v cloudu však oba dva problémy dokáže velice elegantně vyřešit. Investice do samotného serveru, serverového operačního systému a CRM systému je totiž nulová. Jediná investiční položka, která v souvislosti s implementací CRM systému zůstává, jsou jeho individuální úpravy a počáteční školení. Vše ostatní je poskytováno formou služby s pravidelným měsíčním poplatkem v závislosti na počtu uživatelů CRM systému.

I v cloudovém CRM jdou dělat individuální úpravy na míru

Pod pojmem cloudový CRM systém si řada potenciálních zákazníků představí nějakým způsobem přednastavenou standardizovanou aplikaci po vzoru např. cloudových poštovních služeb, do které dohromady není možné provádět žádné velké úpravy šité firmě na míru. Tato představa je však od příchodu Microsoft Dynamics CRM Online zcela lichá. Microsoft totiž už od začátku staví takřka neomezenou možnost individuálních úprav svého CRM, včetně možnosti jej využít jen jako vývojovou platformu pro úplně jiné druhy aplikací, jako jednu z hlavních konkurenčních výhod. Ta u CRM Online zůstala zachována. V základu, ke kterému získáte přístup během pár minut a na prvních 30 dnů zcela zdarma, však získáváte tři standardní předpřipravené moduly – prodej (řízení obchodníků, vyhodnocování jejich aktivit i úspěšnosti, plánování obchodu apod.), marketing (tj. řízení a vyhodnocování kampaní apod.) a servis (péče o zákazníky, vedení záznamů o servisních požadavcích apod.). Standardní moduly si můžete sami nebo s pomocí implementačního partnera jedoduše upravovat, aby splňovali vaše specifické potřeby. Provedení změn přitom zpravidla není o nic těžší, než vytváření grafů a kontingenčních tabulek v Excelu.

MSDCRM

CRM Online od Microsoftu je identickou cloudovou kopií CRM 2011

Stejně jako u klasického on-premise CRM 2011 můžete i u cloudové verze využít libovolná partnerská oborová řešení nebo si můžete nechat CRM systém upravit přímo na míru od některého z Microsoft partnerů. Možnosti úprav jsou přitom stejné jako v případě klasického CRM 2011. Rozdíl je tedy skutečně pouze v tom, že nemusíte investovat do vlastní infrastruktury a licencí a nemusíte si sami zajišťovat správu a údržbu serverů se CRM systémem. Další výhoda je pak v tom, že přechod na novou verzi CRM systému, který máte zaplacený v ceně služby, za vás zdarma provede Microsoft, a to k datu, které si sami zvolíte. Nové verze přitom budou přicházet jednou za rok. Za jednoho uživatele přitom platíte jen 40 € měsíčně. V porovnání s on-premise verzí tak zejména menší firmy mohou ušetřit desítky procent z pořizovací ceny CRM systému. Zlevní se a zrychlí i zavedení partnerských řešení a úprav systému na míru – partner už totiž přichází k nainstalovanému a funkčnímu CRM. Základní úpravy, včetně školení zaměstnanců jsou tak zpravidla otázkou jednotek dnů!

O propojení s Exchangem ani SharePointem v cloudu nepřijdete

CRM od Microsoftu je firmami však oceňované i proto, že nabízí přímou integraci s Outlookem, Exchange Serverem a v neposlední řadě i se SharePointem. CRM Online veškerou tuto kompatibilitu zachovává, přičemž si firma dokonce může zvolit, zda bude používat vlastní Exchange a SharePoint, anebo zda svoje CRM Online propojí s jejich cloudovými verzemi v Office 365. Ze CRM Online pak je možné rovnou pracovat s e-maily, kontakty a kalendářem z Exchange Serveru, dokumenty ze CRM je možné sdílet na SharePointu, na SharePointu je možné využívat přímé výstupy ze CRM Online a v neposlední řadě je zde k dispozici také provázání s Lyncem (včetně jeho cloudové verze), kdy se přímo v CRM objevuje informace o dostupnosti kontaktů, které máte v Lyncu. Microsoft Dynamics CRM Online je tak ideálním příkladem toho, že jediný rozdíl mezi on-premise a cloudovou aplikací může být skutečně jen v tom, kde se fyzicky nachází a pak samozřejmě i v celkových nákladech vlastnictví a způsobu jejich financování. Po businessové stránce je však třeba zvážit ještě jeden rozdíl – cloudové CRM šité na míru můžete vašemu obchodu či marketingu začít pomáhat klidně už za týden.

Autor je produktový manažer divize podnikových řešení Microsoft Dynamics


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čeští technici měli omylem přístup k tajným databázím Švédska

ČTK , 25. červenec 2017 10:23

Při předávce systémů švédský úřad nedodržel bezpečnostní postupy....

Více 1 komentářů

Zisk Googlu kvůli pokutě z EU klesl o 28 %

ČTK , 25. červenec 2017 10:16

Příjmy Googlu stouply o 20 % na 18,4 miliardy dolarů. Cena za proklik u Googlu klesla o 26 %. ...

Více 0 komentářů

Roboty využívá téměř čtvrtina českých menších firem

ČTK , 24. červenec 2017 10:00

Důvodem investic do robotizace nesmí být všeobecný trend, ale faktická potřeba. ...

Více 0 komentářů

Začne platit nový zákon, který má šetřit náklady na budování sítí

ČTK , 24. červenec 2017 09:00

Provozovatelé vodovodních, energetických i kanalizačních sítí budou muset umožnit přístup zájemců o ...

Více 1 komentářů