Sharp přináší 3D displeje pro mobilní zařízení

Petr Švec , 06. duben 2010 08:06 0 komentářů

Největší výhodou chystaných displejů nové generace má být možnost sledovat 3D obsah bez nutnosti nasazení speciálních brýlí.


3D display Sharp
Chystaný 3D displej od Sharpu.
Jejich nutnost je přitom tím, co bývá nejčastěji vyčítáno nejnovějším 3D televizorům. Sharp byl k přechodu na vývoj 3D displejů v podstatě dotlačen okolnostmi, neboť, stejně jako mnoho ostatních výrobců, na něj v loňském roce silně dopadla hospodářská krize, doprovázená silným poklesem v oblasti prodejů mobilních telefonů. Nová technologie nyní může paradoxně přispět i k další expanzi firmy. Podle Yoshisuke Hasegawy, šéfa divize LCD displejů Sharpu, registruje firma už nyní zvýšený zájem o novou technologii především ze strany výrobců mobilních telefonů a přenosných herních konzolí.

Paradoxem přitom je, že chystané 3D displeje jsou ve skutečnosti jen „oprášenou“ starou myšlenkou. Sharp svá první přenosná zařízení s podporou prohlížení 3D obrázků firma představil už v roce 2000. Kvůli nízkému zájmu ze strany zákazníků a technickým problémům spojeným s nedostatečným jasem těchto displejů, firma ale od prodeje těchto zařízení po několika měsících upustila.

Letošní rok lze v oblasti spotřební elektroniky bez nadsázky nazvat rokem technologie 3D. Každý významnější výrobce už představil, nebo dokonce uvádí na trh vlastní modely 3D televizorů, které mají představovat budoucnost domácí televizní zábavy. Úspěch je ovšem otázkou, první generace těchto zařízení trpí, kromě poměrně vysoké ceny, i některými technickými nedostatky. Největší překážkou při přechodu na 3D technologii se zatím zdá být již zmíněná nutnost nasazení speciálních brýlí. Pokud by Sharp stejnou technologii aplikoval i na 3D televizory vlastní výroby, mohl by v tomto segmentu trhu prorazit daleko významněji, než konkurenční výrobci jako je Panasonic, Samsung, nebo Sony.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů